Is dit een goede pc om de komende jaren nieuwe games mee te kunnen spelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor veel oude games geld dat je slechts 2 cores effectief kan benutten. 1 voor het spel zelf en de andere voor de achtergrond processen van het OS. Tegenwoordig worden steeds meer games geoptimaliseerd voor het feit dat iedereen multicore processors heeft.

De x6 is een prima cpu voor de prijs. Bovendien, games die niet goed werken met een multicore AMD werken evenmin met intel multicores. Hoewel, daar als aantekening gemaakt moet worden dat intel wel de snelste core heeft op het moment.

Laatst bewerkt:
Voor de core discussie zie hier een (al wat oudere) discussie: http://www.anandtech.com/show/3674/amds-sixcore-phenom-ii-x6-1090t-1055t-reviewed/9 Problemen is wel relatief.

De combinatie is redelijk, maar let wel: die kaart is VEEL te duur.:

http://tweakers.net/pricewatch/277825/xfx-hd-6870-1024-mb-ddr5-displayport-(hd-687a-zdfc).html 35 euro(!!!) goedkoper.

Bovendien zit in die kast weer een noname "500w" voeding. Mogelijk zul je dus ook een externe voeding moeten aanschaffen als blijkt dat de voeding toch te zwak is.

En hoe zit het met de six-core processors van AMD?
Ik heb namelijk ergens gelezen dat deze niet goed werken met veel games. Is dat waar?

dat klopt de Phenom X6 cores presteren net zo goed als een X 4 core
de reden is dat games de 2 extra cores niet kunnen aanspreken
en dan heb je zo 40% prestatie verlies

Kortom, op dit moment is het dus verstandiger omvoor een x4 te gaan.
Toch?

Ik vrees dat een intel processor niks gaat worden, aangezien ik een budget heb met een zwaar uiterste van 500 euro en er ook nog een goede videokaart in wil hebben die directx 11 kan hebben.

Het is trouwensvtoch wel en goede update vanaf dit systeem?

ik weet niet welke voeding in die pc zit 500watts voeding kan ook van HKC zijn en dan mag je ook een nieuwe voeding aan schaffen
verder zit hier ook geen windows OS bij als je dat er ook nog eens bij wilt hebben zit je zo op de 600 euro
500 euro is niet genoeg voor een game systeem inclusief Windows OS en assemblage kosten

en dragoncomputers raad ik af aftersales word niet altijd goed gedaan je krijgt een half nederlands duits sprekende man aan de telefoon

Laatst bewerkt:
niemand heeft gezecht dat hij niet geschikt is
wij hebben alleen gezecht dat een X 6 het niet beter zal doen dan een X 4
tuurlijk kan je gamen op een X 6 cpu het resultaat is echter wat minder dan een X 4 cpu
dus als je doeleinde gamen is dan raden wij een X 4 cpu aan omdat die beter presteren in games

ik zou het zo doen Azerty is een goede winkel
klikerdeklik

Phenom II X4 965 processor
HD6850 videokaart zal ieder spel op medium draaien
2 x 2GB DDR3 kingston geheugen (4GB totaal)
500GB Samsung Spinpoint F3 HDD
500watts OCZ A-merk voeding
DVD brander/speler
Assemblage word door de winkel gedaan je krijgt hierbij 1 jaar garantie
Coolermaster Elite 333 Behuizing
13 euro over budget hoop dat dat niet te erg is

en als die 13 euro echt veel uitmaakt dan kun je altijd nog voor een Phenom II X4 955 gaan

Laatst bewerkt:
er die heeft geen assemblage kosten er bij zitten
en de kast is MS-tech = zeer slecht geen goede airflow

daar mag je gerust nog 59 euro bij optellen

Ok, maar ik kan het zelf ook wel in elkaar zetten. Of is er dan een probleem met de garantie ofzo?

dat kan, bij ieder los product komt garantie natuurlijk zal de duur van die garantie dan verschillend zijn per product

videokaart kan dan bijvoorbeeld 3 jaar garantie hebben terwijl de kast maar 2 jaar garantie heeft
en je moet het onderdeel eruit halen en opsturen als het kapot is je kan dan niet de hele pc opsturen voor rma

Maar als ik dan zelf de pc in elkaar zet, dan kan ik daar toch 59 euro op besparen?

ja je kan dan die 59 euro in de videokaart stoppen dan zou ik het zo doen als ik jou was

klikerdeklik

je houd dan zelfs nog wat geld over voor een mooie kast als je dat wilt

Ziet er goed uit!
Ik ga nog wel even nadenken,want ik heb nog een ander obstakel...

en dat is?
wij kunnen je helpen met het inelkaar schroeven van de pc daar is helpmij voor:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan