• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rij verder inkleuren indien

Status
Niet open voor verdere reacties.

b1llyturf

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2011
Hoi,

Ik ben bezig met een excel file en kriijg nadat ik in een veld de datum ingeef (vb 01/10/2011) in de 1e kolom de Dag (maandag, dinsdag...) en in de 2de kolom de Datum (01/10/2011, 02/10/2011...). Nu heb ik het al voor mekaar gekregen dat indien het een Zaterdag of Zondag is, deze cell wordt ingekleurd maar nu had ik graag de velden naast Zaterdag en Zondag mee ingekleurd zien worden. Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt.

In de voorwaardelijke opmaak kiezen voor Formule en vervolgens verwijzen naar de cel met de weekaanduiding.
Bijv.:

Code:
=Weekdag(a2;2)>5

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Voorwaardelijke opmaak

Hoi,

Ik ben bezig met een excel file en kriijg nadat ik in een veld de datum ingeef (vb 01/10/2011) in de 1e kolom de Dag (maandag, dinsdag...) en in de 2de kolom de Datum (01/10/2011, 02/10/2011...). Nu heb ik het al voor mekaar gekregen dat indien het een Zaterdag of Zondag is, deze cell wordt ingekleurd maar nu had ik graag de velden naast Zaterdag en Zondag mee ingekleurd zien worden. Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt.

Beste Billy,
Zoek in het menu naar Voorwaardelijke opmaak, stel daar de regels in met de voorwaarde waaraan de celinhoud moet voldoen (bijv. waarde = "Dinsdag"). Stel daarna de OPMAAK in als de gevonden waarde voldoet aan de voorwaarde.
Succes.
Kees

Laatst bewerkt:
Ik denk dat Billy meer kolommen gekleurd wil zien, nl. zoals in deze bijlage.
Overigens had Roncancio in zijn eerste reactie het antwoord al gegeven,
dat had voor de vragensteller (eventueel na wat geprobeer) voldoende moeten zijn.

Aanvulling: selecteer eerst de rij of kolom of het aantal cellen en kies daarvoor dan Voorwaardelijke opmaak.

Allen,

Bedankt voor de hulp... en zapatr het was inderdaad de bedoeling om alle kolommen na zaterdah en zondag in te kleuren.

Mijn "probleem" is hiermee opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan