PS3 HDMI probleem !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

cerrow

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Hallo allemaal,

Jaja, zoals je 't hebt gelezen, de bekende HDMI probleem.
Ik heb vandaag mijn Playstation 3 gekocht inclusief HDMI kabel.
Meteen thuis aangekomen heb ik de PS3 aangesloten in mijn Samsung LE40A656 HDTV.

Ik schakel over naar AV, krijg ik gemeld dat er een HDMI aansluiting is gevonden en of ik daar wil overschakelen. Nou heb ik op JA gedrukt, gaat de TV automatisch overschakelen naar HDMI, en krijg ik zwart beeld te zien.

Heb ik vervolgens onderzocht naar een oplossing, van alles geprobeerd, alle HDMI poorten, resetten van beeldscherm, knopje aantal sec indrukken, via AV in PS3 uitvoer-instellingen HDMI gekozen, maar NEE, NOG STEEDS DAT ZWARTE STOMME BEELD!!

Nu denk ik van whattahell is the problem? Vriend van me heeft hetzelfde HDMI kabel en bij hem werkt het gewoon wel zonder problemen. Dus het ligt niet aan de kabel denk ik... Iemand met een oplossing of een idee please? Thankss..!!

Ik heb een Xbox 360 en ik moest de AV kabel eruit halen en de HDMI erin laten ;)
Weet niet of het op de PS3 zo is maar je kunt wel nog proberen :D

als je hem aansluit op alleen je hdmi en stroom

dan moet je als je de ps3 opstart de powerknop op de ps3 ingedrukt houden

en loslaten pas als je beeld krijgt

Probeer eens het volgende.

P3 aanzetten, als deze opgestart is, uitzetten met de aan/uit op de PS3 en deze vasthouden tot ie uit is.
Aan/uit knop indrukken en vasthouden, tot je twee biepjes vlak achter elkaar hoort. Dan loslaten.

Als het goed is krijg je nu de vraag of je HDMI wil gebruiken en daarna in een menu. HDMI bevestig je en je kiest voor restart (herstart).

Laatst bewerkt:
als je hem aansluit op alleen je hdmi en stroom

dan moet je als je de ps3 opstart de powerknop op de ps3 ingedrukt houden

en loslaten pas als je beeld krijgt

Ik heb alleen op HDMI en Stroom aangesloten, knopje ingedrukt gehouden maar nope nog steeds zwarte scherm :(

Probeer eens het volgende.

P3 aanzetten, als deze opgestart is, uitzetten met de aan/uit op de PS3 en deze vasthouden tot ie uit is.
Aan/uit knop indrukken en vasthouden, tot je twee biepjes vlak achter elkaar hoort. Dan loslaten.

Als het goed is krijg je nu de vraag of je HDMI wil gebruiken en daarna in een menu. HDMI bevestig je en je kiest voor restart (herstart).

moet ik voordat ik al deze dingen moet doen de AV kabel gebruiken of de HDMI kabel?
want als ik dit met de HDMI kabel doe, krijg ik geen beeld, dus ook die vraag waar je het over hebt krijg ik niet!
heb ik het met de AV kabel geprobeerd, krijg ik een lijst met keuzes :
- Restart System
- Restore Default Settings
- Restore File System
- Rebuild Database
- Restore PS3 System
- System Update

Wat nu ? :(

Zou beginnen met restor default settings. Dan worden alleen de instellingen terug gezet naar basis.

Ik heb ze allemaal geprobeerd, nog steeds dat stomme zwarte beeld, ik ga echt een feestje vieren thuis als het zou werken :evil:

Misschien dat het aan mn TV ligt? Ik was langs een winkel geweest waar ze TV's verkopen, en zij beweerden dat mijn PS3 instellingen op HDMI 1080i moest staan ipv HDMI 1080p .... Nou is het zo dat die instelling alleen in HDMI kan gewijzigd worden, heb ik dat via zijn TV gedaan, kreeg ik dit keer niet alleen bij HDMI zwart beeld, maar ook zwart beeld bij AV :mad: waarom is dit allemaal zo moeilijk !

Laatst bewerkt:
heb je toevallig nog een tv met hdmi tot je beschiking , als dat zo is probeer het daar is op

als je nog een andere hdmi kabel hebt liggen probeer dat is uit

en hoelang is je hdmi kabel want mijn 15 meter lange hdmi kabel werkt ook niet op me ps3

die piepjes hoor je wel als je je power knop indrukt ? (Dat moet wel met de hdmi kabel )

meestal op nieuwere tv,s moet je niet het av kanaal gebruiken maar een speciaal hdmi kanaal staat dat wel goed ?

Laatst bewerkt:
heb je toevallig nog een tv met hdmi tot je beschiking , als dat zo is probeer het daar is op

als je nog een andere hdmi kabel hebt liggen probeer dat is uit

en hoelang is je hdmi kabel want mijn 15 meter lange hdmi kabel werkt ook niet op me ps3

die piepjes hoor je wel als je je power knop indrukt ? (Dat moet wel met de hdmi kabel )

meestal op nieuwere tv,s moet je niet het av kanaal gebruiken maar een speciaal hdmi kanaal staat dat wel goed ?

Nou thuis heb ik geen andere TV met HDMI, wel heb ik deze bij iemand anders geprobeerd, daar doetie het wel... Maja vind het toch nog zonde om nou een nieuwe TV te kopen terwijl ik deze heb staan, ik heb 2 HDMI kabels en beide werken niet op mn TV, ze zijn 1,5 meter en 2 meter, ik hoor de piepjes als ik op de power knop druk, en dat ALLEEN met de HDMI, alle kanalen geprobeerd, nee hij wilt maar niet werken.

heb je nog wel geluid of echt helemaal niks????

Nee geen geluid , NIKS, hij staat wel actief want ik probeer via mn controler het systeem uit te schakelen terwijl ik niks zie, en het lukt (beetje logisch) maja wat dus niet logisch is dat mn stomme beeld niet tevoorschijn komt na zoveel pogingen :mad:

heb je nog garantie op deze tv ?

en heb je misschien nog een ander apparaat die je kan aansluiten via hdmi

desnoods iemand die je kent die een xbox360 heeft of een andere ps3 ?

want dan kan je wat dingen gaan uitsluiten , dat maakt het wat makkelijker om te zeggen wat het probleem is

Laatst bewerkt:
Het is duidelijk het ligt aan de TV, heb namelijk een XBOX geprobeerd en ontmoet ik de zelfde probleem. Nou is het zo dat deze Tv van de IT's was gekocht dat nu dus failliet is, kan ik nog wat met de garantie doen of wordt het gewoon een nieuwe TV kopen

Laatst bewerkt door een moderator:
je kan ook je tv laten repareren

of je nog aan je garantie iets kan doen , heb ik geen idee van omdat het bedrijf failliet is

ik zie hier op deze website staan als je nog garantie hebt dat het kosteloos kan gemaakt worden (weet niet of dat voor elke tv geld en als het bedrijf failliet is)

je kan het in ieder geval proberen LINK WEBSITE : Tv Reperatie

gewoon even contact opnemen en kijken wat de mogelijkheden zijn , je kan natuurlijk ook een tv reperatie winkel opbellen uit je eigen buurt

heb je nog garantie op deze tv ?

en heb je misschien nog een ander apparaat die je kan aansluiten via hdmi

desnoods iemand die je kent die een xbox360 heeft of een andere ps3 ?

want dan kan je wat dingen gaan uitsluiten , dat maakt het wat makkelijker om te zeggen wat het probleem is

Ik heb een Xbox 360 :D
Hoe ziet de Source eruit van je TV?
Want als je HDMI1 of 2 hebt kun je het daar op proberen.
Of als je zapt van Nederland 1 op 1 naar achter dus kanaal 100 ofzo... want mischien zijn er een paar kanalen ;)
*Source is het overslaan van TV naar HDMI2 of Video ofzo...

Ik heb een Xbox 360 :D
Hoe ziet de Source eruit van je TV?
Want als je HDMI1 of 2 hebt kun je het daar op proberen.
Of als je zapt van Nederland 1 op 1 naar achter dus kanaal 100 ofzo... want mischien zijn er een paar kanalen ;)
*Source is het overslaan van TV naar HDMI2 of Video ofzo...

Ik heb elke HDMI poort geprobeerd, en heb wat je zei ook geprobeerd, heeft geen nut, er moet wat gedaan worden aan mn TV :thumb:

nog een keer de vraag heb je wel de source knop op de afstandsbediening en alle ext. kanalen geprobeerd ?

en misschien nog beter iemand anders laten kijken ?

want de meeste tv,s hebben soms een av kanaal maar ook meerdere kanalen dus : ext1 ext2 of hdmi 1 hdmi 2

kijk in ieder geval nog even goed laat desnoods nog even iemand anders kijken

en anders zal inderdaad je hdmi kapot zijn en zal je het moeten laten repareren

en je hoeft mijn post niet de hele tijd te quote , anders worden de berichten zolang en onoverzichtelijk

Laatst bewerkt:
heb je bij de ps3 de beeld instelling op hdmi gezet? dit was mijn fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan