Webhoster met goede prijs/kwaliteit verhouding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

*Marly*

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2006
Hoi allemaal,

Ik heb een uitgebreide website van +/- 100 MB gemaakt en nu zoek ik een goede webhoster.

Momenteel heb ik al een heel kleine website draaien op starthosting.nl Lekker goedkoop, maar dat is dan ook te merken. Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar in het begin heb ik opgemerkt dat de site geregeld uit de lucht was.

Ik zoek nu voor mijn nieuwe website een goede moderne webhoster. Liefst eentje met een goede moderne server, geen of minimale downtime, goede gebruikshandleiding, mogelijkheid tot support via telefoon en eventueel email en een goede klantenservice. Kosten maken me niet zo heel veel uit, maar een goede prijs/kwaliteitverhouding vind ik wel erg belangrijk. In mijn ogen is duur niet altijd gelijk met goed, maar weet wel dat goede kwaliteit nou eenmaal geld kost en dat goedkoop toch eerder duurkoop is ;-) Meningen kunnen verschillen, maar dit is mijn visie.

Ik ben op zoek naar gebruikerservaringen en adviezen voor een goede webhoster. Ik zit niet te wachten op verkooppraatjes van mensen die financieel belang hebben ;-)

Alvast bedankt!

Groetjes Marly

www.vip.nl gebruikt helpmij.nl ook.
Nooit geen uitval door de hoster.

Ik heb goede ervaringen met Argeweb (http://www.argeweb.nl/) Daar hosten wij alle sites van onze klanten en dat bevalt goed. Ik heb het nog niet mee gemaakt dat een site onbereikbaar was.

Ik ben bij Argeweb weggegaan vanwege de prijs. Nu al jaren tot zeer grote tevredenheid bij Webreus. Goed en zeker niet duur voor wat ze bieden!

Ik ben bij Argeweb weggegaan vanwege de prijs. Nu al jaren tot zeer grote tevredenheid bij Webreus. Goed en zeker niet duur voor wat ze bieden!

Webreus was pas voorpagina nieuws op diverse computer gerelateerde sites en dat was geen positief nieuws.

Bedankt voor de reacties! Ik heb iig alvast een begin om te zoeken, er zijn namelijk zoveel aanbieders dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Verder blijven meer gebruikerservaringen altijd welkom! :-)

@ Woutertjuh88:

Antagonist ziet er goed uit en ze zijn met € 24,95 incl BTW ook best goedkoop. Geen verschillende pakketten is ook een pluspunt. De gebruikershandleiding ziet er ook compleet en verzorgd uit, maar alleen jammer dat ze telefonisch niet bereikbaar zijn. Verder zag ik dat ze gisteravond een aantal storingen op hun server hadden. Das ook een tikkie minder...

Heb je zelf wel eens ooit contact moeten opnemen met antagonist en hoe verliep dat toen? Werd je snel geholpen?

Laatst bewerkt:
VIP is idd erg prijzig. Ik zou het pakket van 200MB nodig hebben en dat zou me op jaarbasis € 120 excl. BTW gaan kosten. Nou bieden ze wel meer support, want niet alleen beloven ze binnen een uur of hoogstens 1 werkdag een verstuurde mail te beantwoorden, maar ze zijn ook tijdens kantooruren telefonisch bereikbaar. En dat heeft Antagonist weer niet...

Ik vind het toch wel een meerwaarde dat de webhoster ook telefonisch te bereiken is. Ik heb bij starthosting meegemaakt dat mijn website er heel vaak uit lag en als je dan niet even kunt bellen dat je site eruit ligt is dat erg frustrerend. Voor de verdere rest heb ik (denk ik) geen echte support nodig. Ik heb nu ook een eenvoudige html-website kunnen uploaden. De nieuwe is veel uitgebreider maar technisch vergelijkbaar. E-mail instellen ed. ben ik ook bekend mee en met zaken als MySQL maak ik toch geen gebruik.

Blijft lastig om een keuze te maken... :-)

Laatst bewerkt:
In Webreus ga ik me al niet verdiepen als ze ooit negatief in het nieuws zijn geweest op pc-sites.... :-)

Largeweb is evenduur als VIP, maar je krijgt voor dat geld wel veel meer opslagruimte (2 GB ipv 200MB). Het nadeel is wel dat je kunt ze niet kunt bellen... Verder bieden ze ook andere diensten zoals webdesign/flyers/visiteskaartjes/etc. Vind ik een beetje overbodig.

Weet iemand trouwens wat dataverkeer precies inhoudt? Zeker hoeveel mensen tegelijk de website kunnen bezoeken? En hoeveel is dat dan bij 30 GB?

Ha ha. Lieke van Lexmond heeft haar website bij Argeweb. Ja dan moet het wel goed zijn.... :-)

Verder is het wel vrij goedkoop: € 60,- per jaar (incl/excl. BTW?) voor 500MB. Met een dataverkeer van 5GB: is dat niet erg laag????? Verder verschillende soorten telefoonnummers: een 0800 nummer als je productinformatie nodig hebt en een 0900 nummer als je vragen hebt. Dat vind ik een beetje oneerlijk. Als ze iets kunnen verkopen kun je gratis bellen en als je problemen hebt moet je een duur 0900 nummer betalen. Maar in ruil daarvoor is het abonnement natuurlijk wel weer goedkoper. Bij VIP betaal je door de hogere abonnementskosten in feite op voorhand al voor je helpdesk..... Van de andere kant kan Argeweb ook het 0900 nummer als een soort melkkoe gebruiken. Ze kunnen met zo'n nummer namelijk ook wat inkomsten genereren als mensen problemen hebben. (Ik houd overal rekening mee :-)) En een gewoon telefoonnummer bij administratieve vragen...

De storingen van Antagonist van gister waren aangekondigd. Dit was onderhoud werkzaamheden. Hier heb ik zelf 3x een mail over gehad(maand geleden, vorige week, eergister). De server waar mijn sites op draaien viel niet onder die werkzaamheden.

Zoals ik al zei heb ik nooit problemen gehad met Antagonist. Wil je een hosting bedrijf kunnen bellen, dan zul je meer per maand gaan betalen. Webreus heeft ook geen telefoonnummer. En die is net zo duur(dacht ik).

Zelf moet ik zeggen dat bij Argeweb het dataverkeer/opslag vrij laag is. Zelf heb ik aan 500 Mb + 5 Gb dataverkeer niet voldoende.

Dataverkeer:
Alle data die van en naar je website gaan. Dus als jij een afbeelding hebt van 2 Mb en deze op je website zet. Deze wordt dan door bezoekers totaal in 1 maand 234x bekeken. Dan gebruik je dus al 468Mb van je dataverkeer. Heb je dus 10 afbeeldingen van 2 Mb die dus 234x wordt bekeken dan zit je op 4680Mb = 4,68 Gb aan dataverkeer.
Ik weet niet wat je wilt doen met je website maar dit is wel iets om in de gaten te houden als je kiest voor een duurder en dus minder dataverkeer/opslag als hosting bedrijf, welke ook nog via telefoon bereikbaar is.

@ Woutertjuh88

Bedankt voor de heldere uitleg. Het heeft me iig aan het denken gezet :-) Voldoende dataverkeer is dus zeker belangrijk! Ik zal er op letten.

Ik zit ook al weer een tijdje bij Antagonist en helemaal geen problemen gehad. Handleiding op de site is goed genoeg. Heb dan ook nog nooit de behoefte gehad om te bellen. Voor ongeveer 30 eurootjes heb je 3 Gb en voor zover ik weet geen limieten op het dataverkeer.

Ron

Ik heb van iemand buiten dit forum om ondertussen ook het advies gekregen om voor Antagonist te kiezen. Dus ik denk dat ik er wel uit ben nu :-)

Bedankt voor alle reacties!

Largeweb is evenduur als VIP, maar je krijgt voor dat geld wel veel meer opslagruimte (2 GB ipv 200MB). Het nadeel is wel dat je kunt ze niet kunt bellen... Verder bieden ze ook andere diensten zoals webdesign/flyers/visiteskaartjes/etc. Vind ik een beetje overbodig.

Weet iemand trouwens wat dataverkeer precies inhoudt? Zeker hoeveel mensen tegelijk de website kunnen bezoeken? En hoeveel is dat dan bij 30 GB?

zij bellen jou?

http://largeweb.nl/klantenpaneel/callme

Webreus was pas voorpagina nieuws op diverse computer gerelateerde sites en dat was geen positief nieuws.
O?

Niets van meegekregen...
Ik zit nu 7 jaar bij hun en ik ben (in de zeldzame gevallen dat ik ze nodig had) altijd goed en snel geholpen. Ook de uptime en performance meer dan ok.
Maar dat is mijn ervaring. :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan