Problemen met partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

Appie70

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Hallo,

Ik heb van mijn een van mijn hardeschijven verdeeld in 3 partities, maar nu kan ik ze niet meer verkleinen of vergroten. nadat ik had aangegeven hoeveel ik het wou verkleinen bleef het hangen in de proces dus had ik het afgesloten. Nadat ik het afgesloten merkte ik aan een van de partities dat het wel verkleind is maar ik heb geen vrije ruimte gekregen op de harddisk. Het is alsof ik gewoon 20 gb ben verloren

Weet iemand hier een oplossing voor?

Groetjes

Welk partitie-programma gebruik je? En welk OS?

Hallo Appie70,

Op die partitie waarmee je bezig was om die te verkleinen is dat een partitie waar ook bestanden op staan ?
Ik bedoel daarmee is het proces afgebroken tijdens het verplaatsen van bestanden die bij de verkleinde partitie hoorde.

De partitie die ik wou verkleinen waren er bestanden op. uiteindelijk heb ik het wel verkleint maar de overgebleven ruimte zie ik niet staan. En nee er is geen proces afgebroken toen ik bestanden aan het verplaatsen was.

Windows 7 64 bit, heeft zelf een soort van tool om het te doen. daarmee deed ik het

Klopt. In XP zit ook zoiets, maar dan minder uitgebreid. Maar via DiskPart (een 'verborgen' module in Windows) kan dat ook.

Groetjes, WDHBGS:thumb:

Hoi Appie70,

Ik bedoelde niet je zelf bestanden aan het verplaatsen was maar windows partitie manager.
Kijk zo van de bestanden op zo'n partitie worden data's overal op de schijf neergezet als je nou de partitie gaat verkleinen moet het partitie programma de data's die op het gedeelte staan die vrij gemaakt moet worden gaan verplaatsen naar de verkleinde partitie die overblijft.
Dit is behoorlijk geavanceerd en intensief proces die ook zijn tijd nodig heeft als het om veel data gaat.

Als die bewerking word afgebroken dan kan boel behoorlijk overhoop gaan liggen.
Zoals bestanden die elkaar zijn geraakt omdat de data's niet meer goed gelinkt word ,partitie grote die niet juist zijn ,en dat net lijkt of je harde schijf een stuk kleiner is geworden omdat er een schijf ruimte weg is (niet meer zichtbaar).

Die vraag was voor de bevestiging daarvoor omdat je dit had gepost "bleef het hangen in de proces dus had ik het afgesloten".

Als ik hiermee in de goede richting zou zitten dan kun dat oplossen door:
1 Een partitie programma gebruiken met de optie Undelete Partition.
2 Daarmee zo snel mogelijk de schijf laten afzoeken en de oude partitie weer herstellen.
3 Het verkleinen van de partitie kun je daarna weer opnieuw doen.

Veel succes.

Hallo Ragdoll,

Zou je mij een programma aanraden? Ik heb Easeus geprobeerd maar ik zie geen optie van Resize en Undelete partition, wat ze laten zien op een van de tutorials op hun site.

Alvast bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan