wlan ontvangst verbeteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

john ross

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 jan 2006
Hallo,

hoe kan ik de ontvangst verbeteren van een openbaar (draadloos) netwerk.
T.t.z. op mijn werk kan ik soms wel ,soms niet een draadloos netwerk zien van een naburige stad.Op internet vind ik wifi antennes maar zijn die bedoelt voor te zenden of voor een betere ontvangst?Een voorbeeld van zo'n antenne vind je hier

Groetjes Jan

Zulke antennes kunnen het bereik enorm verbeteren.
Ze zijn zowel voor zenden als ontvangen.

Echter moet je zo'n antenne wel aansluiten op een ontvanger.
Het door jou gelinkte product is een combinatie van een ontvanger en antenne.

Ik raad je aan om tussen de volgende twee te kiezen:
A: http://www.dealextreme.com/p/high-p...0-wireless-network-adapter-2-4ghz-15dbi-51789
B: http://www.dealextreme.com/p/high-p...ps-usb-2-0-wifi-wireless-network-dongle-35405

A: is de "sterkste" van de twee, maar ondersteund alleen B/G (54mbit max)
B: is ook erg populair en ondersteund 150mbit.

Hoi Fixit,

Ik zag dit topic voorbij komen en join hem even aangezien ik graag verbinding wil kunnen maken met het netwerk van mijn hogeschool waar ik tegenover woon. Hierbij moet er circa 100m overbrugt worden.

Wat zijn je ervaringen met de 2 opties die je aanbrengt? Volgens de gegevens zou A de range tot 3km vergroten en B tot 1 à 2 km. Heb je dit zelf ook ervaren want dat zou perfect zijn.

Maakt het echt uit dat de een alleen b/g ondersteund? Waarin zou je dat kunnen merken?

Wat zijn je ervaringen met dealextreme? Wel eens wat besteld?

Gr.
Bratox

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Bratox,

i.v.m. dealextreme kan ik je zeggen dat ik er al een en ander besteld heb en ben er zeer tevreden over.Levertijd is soms meer dan 1 maand tot zelfs 2 maanden maar sommige spullen zijn spotgoedkoop.Enig nadeel:als de douane het pakketje controleert en ze denken dat het van een hogere waarde is dan dat er op het pakketje staat worden er extra taxen opgelegd.Maar dit is me nog maar een keer overkomen met een gpd(pda).
De uiteindelijk prijs die ik er voor betaalt heb is nog stukken goedkoper dan hier in België.

Succes:thumb:

Mr_Fixit:Bedankt voor de uitleg,dus als ik het goed begrijp zijn dit twee antennes voor "ontvangst" die aangekoppeld kunnen worden aan de laptop via usb. Ik denk dat ik voor de eerste optie ga.

Groetjes Jan

Laatst bewerkt:
Hoi Fixit,

Ik zag dit topic voorbij komen en join hem even aangezien ik graag verbinding wil kunnen maken met het netwerk van mijn hogeschool waar ik tegenover woon. Hierbij moet er circa 100m overbrugt worden.

Wat zijn je ervaringen met de 2 opties die je aanbrengt? Volgens de gegevens zou A de range tot 3km vergroten en B tot 1 à 2 km. Heb je dit zelf ook ervaren want dat zou perfect zijn.

Maakt het echt uit dat de een alleen b/g ondersteund? Waarin zou je dat kunnen merken?

Wat zijn je ervaringen met dealextreme? Wel eens wat besteld?

Gr.
Bratox

Dealextreme is goed te doen, zoals john aangeeft kan er invoerbelasting gerekend worden, dit is echter alleen bij pakketten met een waarde van boven de €20 en dan is het 19% van de waarde.
Het eerste (a) "schotelantenne" model lijkt het beste te zijn aangezien je het kunt richten.
Houd er wel rekening mee dat als de school zijn access points ("zend antennes") niet sterk genoeg zijn om naar buiten te zenden, dan zal zo'n antenne niet helpen.

B/G maakt niet zo erg veel uit, het schoolnetwerk zal waarschijnlijk geen N netwerk zijn.

Kun je als je voor je huis staat het netwerk van de hogeschool zien op een laptop? het maakt niet uit of het signaal erg zwak is, als je het kunt zien kun je met zo'n antenne het signaal een stuk sterker uit de lucht pakken.

Laatst bewerkt:
Ik zag dit topic voorbij komen en join hem even
We hanteren ene beleid, dat het mee liften in iemand zijn / haar topic niet toegestaan is. Graag even een eigen topic aanmaken, ook al gaat het over hetzelfde.

Houdt er wel rekening mee dat de deal extreme adapter misschien niet de beveiligingsstandaarden (TKIP, AES) van de hogeschool ondersteunt. De EUB9603H van Engenius ondersteunt naast WEP64/128, WPA, WPA2 ook TKIP, AES. Neem ook in je overweeg mee dat je garantie natuurlijk zeer beperkt is als je bij deal extreme koopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan