ziet maar 3 gig

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Hallo allemaal,

Ik heb een laptop met 4 gig geheugen. (2 kaartjes van 2 gig)
Alleen kom ik er nu achter dat de laptop maar met 3gig werkt i.p.v. 4 gig.

Er staat “geïnstalleerd geheugen 4gig (2.99 gig beschikbaar) zie ook de bijlage.

Is er een geheugenbankje kapot of is dit normaal ?

Naamloos.webpNaamloos.webp

je draait een 32 bits windows os dus er word maar tot 3,25 gb aan geheugen herkent door 32 bits windows

64 bits zou je volledige geheugen wel herkennen

alsnog vreemd dat hij er 2,99 gb herkent maar daar weet ik geen oplossing voor denk ook niet dat het veel verschil zal maken die 0,25 erbij

Laatst bewerkt:
@aloew: Het verschil tussen 2,99 GB en 3,25GB zal er wel in zitten dat de videokaart/videochip een deel van het werkgeheugen gebruikt, dus geen (of weinig) eigen videogeheugen van zichzelf heeft.

Tijs.

Topicstarter, de enige manier om je probleem op te lossen is door een 64-bit os te installeren. Maak voor het installeren wel even een back-up vqn al je bestanden.

Kan op elke laptop een 64 bit geïnstalleerd worden?
Of moet de laptop aan bepaalde eisen voldoen.

Zolang de laptop genoeg geheugen heeft kan het.

Andere: maakte de processor nog uit? Dat weet ik ff niet meer.

ja processor kan wel is uitmaken of het kan of niet der was volgens mij een site van windows waar je het kon testen of je systeem het aankan

ik zal is even kijken of ik die nog kan vinden

ik heb even lopen googlen en volgens mij ben je ook afhankelijk van de processor.
Ik kan alleen niet vinden hoe je er achter kan komen wanneer hiervoor een processor geschikt voor is

ja processor kan wel is uitmaken of het kan of niet der was volgens mij een site van windows waar je het kon testen of je systeem het aankan

ik zal is even kijken of ik die nog kan vinden

Daar zou ik blij mee zijn als je die site zou kunnen vinden

Ik heb inderdaad de t8100 en die moet 64 bit aankunnen.
Maar nu het volgende:
Levert het voordelen op om over te stappen op 64 bit?
Of kan ik beter alles bij het oude houden en gewoon op 32 bit blijven draaien

soms heb je wat oudere software wat niet zal draaien maar de meeste programma,s werken gewoon wel zonder problemen
en je computer zal iets sneller werken omdat ie nu je volledige geheugen kan gebruiken
alleen weet ik niet wat er gebeurt met de videokaart omdat die nu geheugen krijgt van je Werk geheugen (zal wel geen probleem zijn hoor)

misschien kan iemand anders daar meer duidelijkheid aan geven hoe dat precies zit

of het veel voordeel geeft die 1 gb dat durf ik ook niet te zeggen het lijkt mij niet
en als je dan een windows 64 bits versie van windows moet aanschaffen vind ik het niet reëel om dat te doen qua prijs en snelheid die je ermee zou winnen

maar dit is mijn mening , misschien zijn er andere die er anders tegen aan kijken ?

Laatst bewerkt:
Ik heb een windows 7 64-bit leggen.
Nadeel is dat ik dan wel mijn hele laptop opnieuw moet installeren.
Opzich vind ik dat niet heel erg.
Het zou alleen erg jammer zijn dat als ik de 64 bit versie geïnstalleerd heb en dat dan blijkt dat ik geen enkel verschil merk.
Ik zit dus erg te twijfelen.
Ik hoop dat jullie mij hierin kunnen adviseren

Indien je de laptop gewoon voor huis,tuin en keuken gebruik hebt dan merk je dat niet.Zonde om daar dan de moeite in te steken

Indien je de laptop gewoon voor huis,tuin en keuken gebruik hebt dan merk je dat niet.Zonde om daar dan de moeite in te steken

Daar zit wat in.
Ik gebruik de laptop voornamelijk om wat foto,s te bewerken en af en toe wat downloaden.

Eigenlijk kwam ik alleen op het idee om mijn 4 gig geheugen optimaal te benutten.
Ik had altijd 2gig geheugen en heb er laatst 2 gig bij gezet met de gedachte dat ik dan 4 gig geheugen zou hebben.
Het was dan ook een (kleine) teleurstelling dat er maar werkelijk 3 gig geheugen op de laptop te voorschijn kwam.

Oja, en af en toe een klein licht spelletje

Laatst bewerkt:
Ierdereen weet toch dat het door Windows + Graka komt??? Graka neemt ong 256-1gb geheugen, Windows ook ong 1gb.

@hesselcandea:Ja dat weten we en dat is toch al aangegeven.

@Goldvinger:lekker zo laten deze 32b installatie.Of het moet een hobby van je zijn om opnieuw te gaan installeren;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan