PC hardware probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ryback91

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2011
Hallo leden,

Ik heb een vraag over ''internet'' en het gebruik ervan op mijn laptop, met als besturingssysteem Windows 7.

Ik speel graag spelletjes op Hyves en werk graag met Microsoft Publisher Online, maar ik zit echter met een probleem. Mijn internet is de laatste tijd zo ontzettend sloom, dat ik mijn vrijetijdsbesteding anders moet gaan indelen. Elke keer als ik spelletjes op Hyves, Funny Games e.d. speel haakt mijn internet. Het probleem is nu ook dat het doorgaat op mijn PC, waardoor ook deze zo traag is.

Mijn zoon heeft al verschillende pogingen gedaan om alles sneller te maken. Met succes, maar het vervalt steeds weer terug dat gewoon de hele pc incl. internet zo erg haakt dat ik er gek van wordt.

Het volgende is al geprobeerd en gedaan:

- Cache leegehaald
- Java Control system update en instellingen zo goed mogelijk ingesteld
- PC opstarten sneller gemaakt.
- CCleaner gebruikt (werkt zo af en toe wel goed)
- Malware Bytes (regelmatig gescanned op Malware)
- Andere internetbrowser geinstalleerd (zelfs google chrome haakt)
- Adobe Reader en Flash up-to-date.

Nu de verbinding:

-Glasvezel van KPN, hierop zitten 3 laptops aangesloten. De andere 2 hebben nergens geen last van. Mijn conclusie dat het niet aan internet ligt?

Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb wel eens gehoord van een HiJack logje, maar ik weet niet of het zin heeft?

alvast bedankt,

Hans Gruter.

Probeer ook eens om de router op een ander kanaal in te stellen, kijk ook eens of een van de drie computers niet driftig aan het downloaden is ( m.a.w deze pikt dan de volledige bandbreedte weg)

Groet Jan

Probeer ook eens om de router op een ander kanaal in te stellen, kijk ook eens of een van de drie computers niet driftig aan het downloaden is ( m.a.w deze pikt dan de volledige bandbreedte weg)

Groet Jan

Hoe moet men dat instellen dan? En waar kan ik zien of deze laptop driftig aan het downloaden is?

groet

Log in op de router (weet niet welk merk router je gebruikt) dus weet niet welk ip adres je moet gebruiken, kijk hiervoor in de intruktie boekje van je router.
Hoe je kunt zien of er veel gedownload word op een computer, kijk of er een download programma aktief is zoals vuze of een ander programma ( bv bij de verborgen icoontjes rechts onder)

succes Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan