• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

D.m.v. tekst samenvoegen een formule maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelh

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2009
Beste forummer's

Ik wil graag in excel automatisch een werkende formule genereren d.m.v. tekst.samenvoegen. is dat mogelijk?

VB. in A1 staat 100
Formule in B1 =TEKST.SAMENVOEGEN("=";"F";A1)
Nu wordt de formule als tekst weergegeven nl. '=F100

De vraag is dus hoe krijg ik de tekst omgezet naar een werkende formule, dit het liefst automatisch daar het om vrij veel cellen gaat waarin deze formule moet komen.

Alvast bedankt voor de moeite

Beste Oeldere,

Alvast bedankt voor de snelle reactie.

Dit was idd wat ik zocht. Ik heb alsnog een vb bestandje toegevoegd, misschien heb je wellicht nog een paar goede ideeen als je het voorbeeldje ziet.

het gaat er namelijk om dat ik een prijslijst moet maken. Het bestand wat geinporteerd wordt in excel staat onder elkaar (zo'n 3500 rijen), waarvan alleen het totaalbedrag in een overzichtelijk tabelletje moet komen te staan. Ik heb geprobeerd om het met het bijgevoegde bestandje duidelijk te maken.

Ik hoop dat je eruit komt.

groet Marcel

PS. ik krijg het bestand niet geupload, wat doe ik fout?

Foutmelding:

500[IOErrorEvent type="IOerror" bubbles=false
canceble=falseeventPhase=2 text="error#2038"

Laatst bewerkt:
ik wil er vandaag best even naar kijken, maar dan toch even je bestandje uploaden.

is het bestand niet te groot => dan even zippen of rarren.

ik wil er vandaag best even naar kijken, maar dan toch even je bestandje uploaden.

is het bestand niet te groot => dan even zippen of rarren.

sorrie Oeldere,

uploaden van het bestandje gaat denk ik niet lukken! ik heb op de foutmelding gezocht hier op het forum en naar het schijnt hebben meerdere forumgebruikers hier problemen mee. ik ben dus schijnbaar ook een van hen.

in ieder geval bedankt voor je snelle reactie's.

groet Marcel

dan stuur maar een prive-bericht, dan plaats ik het bestand wel.

Ik heb je mijn e-mail adres doorgestuurd, omdat via privebericht geen bestand gemailt kan worden. Ik begrijp het als je niet wilt replayen.

Toch bedankt.

eerst gegevens in een tabel gezet (zie omlijnd kader).

daarna met somproduct opgehaald.

kijk eens of je met deze oplossing verder komt.

het gaat om de gele cellen.

heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Bijlagen

eerst gegevens in een tabel gezet (zie omlijnd kader).

daarna met somproduct opgehaald.

kijk eens of je met deze oplossing verder komt.

het gaat om de gele cellen.

heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Ik geloof dat er hier een misverstand is.
Ik importeer de gegevens in de eerste kolommen vanuit een pdf. daarbij komen alle gegevens onder elkaar te staan, ook de losse onderdelen. uit deze hele lijst wil ik alleen de totaalprijzen omzetten in een tabel.
Bijkomend probleem is ook nog eens dat de totaalprijzen op ongelijke rij-aantallen kunnen staan.

hoe vaak importeer je deze lijst dan?

en waarom in pdf?

kun je deze gegevens niet in excel aangereikt krijgen (van de leverancier)?

hoe denk je met de formule indirect tot een oplosing te komen?
(nu de rijen ed geen verband vertonen, lijkt me dat moeilijk).

hoe vaak importeer je deze lijst dan?

en waarom in pdf?

kun je deze gegevens niet in excel aangereikt krijgen (van de leverancier)?

hoe denk je met de formule indirect tot een oplosing te komen?
(nu de rijen ed geen verband vertonen, lijkt me dat moeilijk).

In dit geval zijn wij helaas onze eigen leverancier.:o

Wij werken met het facturatie programma Snelstart, is een super programma. in dit programma kunnen wij "recepten" aanmaken bestaande uit diverse losse artikelen. Nu komt het manke van het programma; het kan de recepten niet exporteren naar excel. met een omweg gaat het dus naar pdf en daarna weer exporteren naar excel. het kan gebeuren dat meerdere keren per jaar de prijzen veranderen, en om dit nou iedere keer handmatig gaan zitten inkloppen is gekkenwerk.

ik dacht dus om een tabel te maken waarin in dit geval de formule tekst.samenvoegen gebruikt wordt, waarna via de formule indirect de prijzen uit de lange lijst weer in een volgende tabel gezet worden.

ik hoop dat ik een beetje duidelijk in de uitleg ben geweest.

groet Marcel

Wij geven een prijslijst uit naar onze vaste klanten die overzichtelijk in een tabel moet staan. Zoals je hebt gezien bestaat ons product uit veel verschillende artikelen. in snelstart kan wel een prijslijst uitgedraaid worden maar deze zal dan zo'n 400 pagina's beslaan, hierin worden alle losse artikelen ook weergegeven, waarbij het overzicht dan wel helemaal weg is, zeker ook nog eens omdat het eindproduct ook nog eens uit 4 verschillende recepten bestaat.

mijn missie in deze is dat ik voor de vaste afnemers en onszelf, het eindproduct in 1 tabel zet met de totaalprijzen.

Via snelstart is een prijswijziging al heel gemakkelijk aan te passen waarbij ook nog eens de mogelijkheid bestaat om per productgroep een prijswijziging door te voeren die vervolgens automatisch weer in de recepten is verwerkt. vandaar dat het logischer is om vanuit snelstart te exporteren, en dat in excel te bewerken met een mooie formule.

als reactie op hierboven; je kunt idd exporteren naar excel maar dit gaat alleen met de losse producten niet met de recepten. ik heb hiervoor reeds een wens bij snelstart neergelegd, maar daar is nog geen passende oplossing voor. snelstart exporteerd alleen de hoofdregel van het recept en daar staat geen totaalprijs bij...........jammer.

Laatst bewerkt:
Hey Oeldere,

Ik ben nog even aan de gang geweest met m'n excelletje, is uiteindelijke een hele omweg geworden om te komen waar ik nu ben. ik kan in mijn sheet de pdf in de eerste kollommen inporteren waarna alle prijzen worden opgezocht en aangepast.

de opzet van de diverse berekeningen en verwijzingen:

1 importeren pdf in eerste 6 kollommen
2 omdat de te inporteren prijzen altijd op dezelfde plaats komen te staan via een verwijzing (eenmalig ingeven) naar de cellen waar de prijs staat
3 in de eerste tabel via tekst.samenvoegen het celnummer laten verschijnen als tekst
4 in een volgende tabel via indirect de prijs ophalen

Dus.......Oeldere toch bedankt voor de formules het heeft me veel werk bespaard.

Ik sluit deze vraag.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
dan ben ik toch benieuwd hoe dit er (als voorbeeld) uitziet.

kun je dit voorbeeld nog even plaatsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan