• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Secondaire X-as en letters op X-as

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartmill

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Hallo

edit: blijkbaar was het niet duidelijk.

Mijn eerste vraag:
Is het mogelijk om 2 x-assen te maken in excel met verschillende waardes? Ik heb hieronder een voorbeeld getekend in paint zoals ik het zou willen hebben, daaronder zal ik een tekening maken wat er nu gebeurt!
asasx.png

Dit is wat excel doet:
asas2b.png

Kan excel ook zoiets als bij het eerste plaatje? Dus 2 aparta X-assen die bij verschillende meetdata horen?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
100 keer gelezen en nog geen antwoord dat betekend dat mensen geen raad weten met je vraag.

Mijn vraagteken is wat is de logica tussen je vraag, je excel bestandje en je jpg bestandje.
Om eerlijk te zijn ik (en waarschijnlijk velen met mij) begrijp er geen snars van.

Waarom kan dat dat niet even gezegd worden? Ik zal er zo naar kijken

Edit: Als het nu nog niet duidelijk is weet ik het ook niet meer.........

Laatst bewerkt:
Op basis van je tekening heb ik geprobeerd om iets soortgelijks te construeren, met een link naar de website (Andy Pope) waar de procedure uitgelegd wordt.
De tweede x-as staat wel bovenaan, niet onderaan.

Bijlagen

Waarom kan dat dat niet even gezegd worden?
Kun je dat zelf ook niet bedenken?

1 grafiek met 2 x-assen gaat volgens mij niet
Je zou wel 2 grafieken over elkaar heen kunnen leggen.
De bovenste moet dan als transparant instellen.

Hoezo, misschien weet niemand een antwoord?

Anyway, antwoord van WHER voldoet waarschijnlijk wel! Bedankt!

edit: aah werkt zeker alleen met word 2007 ofzo? Dan moet ik het thuis even doen.!

ps. Ook nog mogelijkheid bij X-Y scatter om er letters in te vullen ipv cijfers?

Laatst bewerkt:
@Wigi, Zoiets wilde ik inderaad bereiken, maar dan met andere meetdata. Ik ben te noob (denk ik) om te begrijpen wat jij precies hebt gedaan.

Hierbij het bestand wat het betreft (met foute grafiek) Zoals je ziet staat er nu wel al A A A B B B C C C D D D op de x-as, daaronder wil ik graag D D D A A A C C C E E E op een 2e as, die hoort bij de andere meetdata.
Hoe moet dit?

Bestand:Bekijk bijlage New Microsoft Excel Worksheet.xls

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan