Internet connectie problemen (router) zowel computer als Xbox 360

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barros

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2009
Hallo,

Sinds kort geleden, ontstond er een probleem bij ons. Zo nu en dan hebben wij geen internet in huis, dat we gewoonlijks fixen door de "power cord" uit de router te halen en na 30 seconde (soms laten we hem ook een kwartier lang afkoelen) weer in de router te stoppen. Yai, we hebben weer internet!

Het volgende probleem is dan nog steeds niet opgelost: Internet dat continu wegvalt.

Ook heb ik een probleem met het connectie maken met mijn Xbox 360 met internet. Op de computers doet internet het wel, maar op mijn Xbox 360 geeft hij aan, dat hij (of het, hoe je 't ook wil noemen!) geen internet verbinding kan maken en raad ons aan om de router te "resetten", 30 seconde de stroom eraf te halen en weer aan te doen.

Als iemand weet hoe ik deze 2 problemen kan oplossen zou dat erg fijn zijn! :thumb:

Hallo barros. Er zijn legio meldingen van dit soort storingen. Hier het advies. Kijk hier eens even. Het ligt mijns insziens niet aan de provider, maar aan de combinatie spel/router(modem)/firmware, koeling, stof en weet ik al niet meer. Hoe oud is je computer hoe lang geleden stof verwijderd, werkt de koeling nog goed. Omdat je ook spreekt dat internet weg valt in combinatie met je x-box. Als je 4 of keer een reset hebt gedaan werkt dat ook niet. Laat eens weten succes ermee.;)

http://support.xbox.com/nl-nl/xbox-360/troubleshoot/accessories/controllers-remotes

Weet je zeker dat je niet op bepaalde kanalen stoort? Als jij op kanaal 6 zit en iemand anders ook, dan kan diegene jouw router storen met zijn router. Of jij hem. Hoe is verder de afstand? Soms kan dat ook 'n rol spelen. Om er trouwens achter te komen of er meerdere mensen op jouw kanaal zitten, kan je daarvoor dit programma gebruiken: http://www.netstumbler.com/downloads/.

Laat het ons uiteraard even weten wat de resultaten zijn.

Met vriendelijke groet,

~Hannibal392~

Hallo barros. Er zijn legio meldingen van dit soort storingen. Hier het advies. Kijk hier eens even. Het ligt mijns insziens niet aan de provider, maar aan de combinatie spel/router(modem)/firmware, koeling, stof en weet ik al niet meer. Hoe oud is je computer hoe lang geleden stof verwijderd, werkt de koeling nog goed. Omdat je ook spreekt dat internet weg valt in combinatie met je x-box. Als je 4 of keer een reset hebt gedaan werkt dat ook niet. Laat eens weten succes ermee.;)

http://support.xbox.com/nl-nl/xbox-360/troubleshoot/accessories/controllers-remotes

Het ligt zowiezo niet aan mijn computer, als het ook bij mijn Xbox 360 gebeurt... (Dat van het internet wegvallen) Mijn Xbox 360 Slim, ja inderdaad, Slim, is dus behoorlijk nieuw en dus niet oud genoeg om last van stof te hebben. Bedoelde misschien niet mijn router zelf?

Ik had het probleem tijdelijk gefixt, met port forwarding:

naamloosvgu.png

Maar zelfs dat heeft niet gewerkt, moet ik dan maar xbox360 gaan opbellen ofzo? Of hebben jullie nog een idee? Ik heb alles geprobeerd wat ik kon en erover weet.
Mijn UnPn en Nat staan gewoon op "enabled"...

Als iemand meer weet, graag wat info...

Laatst bewerkt:
Hallo,

Helaas heb ik hier nog geen antwoord op. Om mijn probleem kort samen te vatten:

Sinds kort geleden, ontstond er een probleem bij ons. Zo nu en dan hebben wij geen internet in huis, dat we gewoonlijks fixen door de "power cord" uit de router te halen en na 30 seconde (soms laten we hem ook een kwartier lang afkoelen) weer in de router te stoppen. Ik heb het probleem tijdelijk opgelost, maar de NAT-type van mijn xbox 360 gaat de heletijd automatisch op strict, ik vind dit zo vervelend en ik weet niet wat ik er mee moet. Ik heb nog geen enkele waardevolle informatie hierover gevonden of gelezen. Ik heb alles geprobeerd, van DMZ invullen, NAT-type opnieuw op open zetten, tot port forwarden. Niks helpt, als iemand mij kan helpen, graag!

Ik had al verwacht, dat ik zo'n lame reactie kreeg, dat dit een soort forum is, waarbij je net zo veel reacties kan neerzetten in je topic, maar toch niet "gebumbt" of tewel onder de aandacht komt te staan, door berichten in je eigen topics te plaatsen. (Valt me net op dat ze dit al gefixed hebben, daarom deze edit) Triest, maar waar, werd mijn nieuwe topic (om te bumben) gelocked, dus probeer ik het hier nog voor de aller laatste keer. Is er iemand die nog verder kan helpen? Het zou erg fijn zijn als ik nog snel een reactie krijg, want deze topic staat al een maand open...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan