• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens wijzigen met UserForm

Status
Niet open voor verdere reacties.

nick22

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2009
Beste,

ik ben bezig met een UserForm en een database
ik heb nu 2 Forms klaar 1 voor invoeren en 1 voor opzoeken
nu zou ik in het 2e form na het opzoeken ook nog iets kunnen wijzigen
en daarna weer opslaan
kan iemand mij daar verder mee helpen aangezien ik hier op stuk loop

Bekijk bijlage TEST.xls

alvast bedankt voor de hulp

je kunt toch hetzelfde doen als met form 1? kun je wat beter uitleggen waar je op vastloopt?

vastlopen

je kunt toch hetzelfde doen als met form 1? kun je wat beter uitleggen waar je op vastloopt?

alles wat ik ook probeer wil het maar niet lukken
ook niet met jou oplossing om de code van form 1 te gebruiken
ik ben nog niet zover met excel

ik heb het even snel getest, maar als ik dit onder de knop zet werkt het gewoon:

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    Set code = Worksheets("klanten").Range("A:AA").Find(ComboBox1.Value, LookIn:=xlValues, Lookat:=xlWhole)
    Worksheets("klanten").Range("L" & code.Row).Value = TextBox12.Text
End Sub

dit saved alleen "sleutel 3", maar dat werkt wel

Code

ik heb het even snel getest, maar als ik dit onder de knop zet werkt het gewoon:

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    Set code = Worksheets("klanten").Range("A:AA").Find(ComboBox1.Value, LookIn:=xlValues, Lookat:=xlWhole)
    Worksheets("klanten").Range("L" & code.Row).Value = TextBox12.Text
End Sub

dit saved alleen "sleutel 3", maar dat werkt wel

ik heb alles geprobeerd maar kom hier ook niet verder mee
hoe kan ik dan alle andere gegevens wijzigen
Mocht er nog iemand een andere code hebben dan hou ik mij aanbevolen

Laatst bewerkt:
Ik heb je Form Opzoeken even aangepast voor alle gebruik.
Om een nummer op te zoeken selecteer je een nummer in de CB en klik op Opzoeken.
Wijzig eventueel gegevens en klik op Opslaan, de gewijzigde data worden weggeschreven op de juiste regel.
Bij een nieuwe klant vul je alle gegevens in en klik op Nieuwe klant, de gegevens worden weggeschreven op de eerstvolgende nieuw regel.

Bijlagen

bedankt Rudi

Om een nummer op te zoeken selecteer je een nummer in de CB en klik op Opzoeken.
Wijzig eventueel gegevens en klik op Opslaan, de gewijzigde data worden weggeschreven op de juiste regel.
Bij een nieuwe klant vul je alle gegevens in en klik op Nieuwe klant, de gegevens worden weggeschreven op de eerstvolgende nieuw regel.

Rudi bedankt,nu kan ik weer verder en snap nu ook waarom het mij niet lukte

hallo rudi,
jij hebt hier een bestandje geplaatst.
Ik heb dat bekeken en dit is precies wat ik zoek, alleen natuurlijk dan heel anders. :-)
als ik je bestand goed begrijp, kun jij een hele korte code gebruiken omdat je met
alleen texstbox werkt die je moet opslaan en opzoeken.
en jij hebt de nummering van de texstbox in de zelfde volgorde staan als hoe het opgeslagen staat in de datasheet.
Klopt dit

Nu heb ik een userform met zowel texstboxen en comboboxen.
En ze staan ook door elkaar tov de data sheet(maar dit is aan te passen)
hoe moet ik dan te werk gaan om hier een makelijke code voor te verzinnen?
nu heb ik elke box omschreven en daarbijeen rij aangewezen in de datasheet.
Jou code is HEEL veel korter.
Ik gebruik meerdere comboboxen om de info op te zoeken in de datasheet.
Ik zoek op code, omschrijving en op product nr.
En de laaste 2 moeten ook kunnen worden gewijzigt

Voor jou info ik heb geen idee hoe vb werkt ik ben 3 dagen bezig om 2 userformpjes te maken en alles op te zoeken op internet.
En het bestand is echt niets ingewikkelds hoor.

Als je me kunt helpen wil je dan ook uitleggen wat elke regel in de code doet dat ik er zoveel mogelijk van leer.

Hoop dat je me op weg kunt helpen
Gr ralph

Laatst bewerkt:
Beste Ralph,

Het is niet netjes om in iemands vraag in te breken, zeker niet als deze een beetje ouderdom heeft en al opgelost staat.(de reacties zullen dan danig minder zijn)
Begin daarom je eigen vraag met eventueel een verwijzing naar deze vraag.
Plaats dan ook een voorbeeldbestandje met je Userform en wat dummygegevens zodat we iets hebben om mee te werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan