Alle videokaarten kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ian050

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2011
Hallo,

Ik ben een noob op het gebied van videokaarten etc. dus ik kan domme vragen stellen.

Het zit zo:

Mijn computer die geeft geen beeld meer, ik heb er een andere videokaart ingedaan (weetniet of dit zichzelf installeert), maar dit hielp ook niet.

Nu zal ik niet weten wat voor informatie ik zou moeten geven, maar het enige wat ik weet is dat mijn videokaart wel stroom krijgt, aangezien de ventilator draait.

Kan het zijn dat er ergens een kabeltje los zit of iets dergelijks?

Alvast bedankt !

Ian.

zou je de monitor op een andere pc uit kunnen uitproberen en kijken of ie daar wel beeld geeft ?

Hoi,

Kan ook de monitor zijn die defect is en om welke videokaarten gaat het want als je van merk wisselt kan het ook nog aan de drivers liggen en alles goed aangesloten.

Hoi,

Als je de videokaart erin hebt zitten, sluit je monitor eens op de onboard-vga(als je die hebt) Doet ie het daar wel mee?
Anders kan het ook nog aan je mobo liggen

Dankuwel voor al uw reacties,

Maar mijn beeldscherm doet het wel, ik heb het ook uitgeprobeerd op de vga van de televisie, en op de AV van de tv, maar dit zonder resultaat.

Ik zou het zelf verder ook niet weten.

Hoi,

Als je de videokaart erin hebt zitten, sluit je monitor eens op de onboard-vga(als je die hebt) Doet ie het daar wel mee?
Anders kan het ook nog aan je mobo liggen

Heb geen onboard vga, en wat bedoel je precies met mobo?

daar bedoelt hij je moederbord mee

probeer anders dit even :

haal de videokaart even los natuurlijk met de stroom eraf en zet hem er nog een keer opnieuw in

welke videokaart heb je (merk + type)

en hoeveel watt is je voeding ?

je krijg ook echt helemaal geen beeld en monitor lampje gaat niet groen branden ?

Ik hoor geen piepje nadat ik hem heb aangezet, weet ook niet of die dit zou moeten doen, maar ik hoor wel de harde schijf ratelen dat hij vanalles aan het laden is.

Laatst bewerkt door een moderator:
@ALOEW:
Niet gelukt met de videokaart eruit te halen, heb een asus videokaart, zal niet weten wat voor type, alleen dat je er op 3 manieren mee kan. (vga, s-video en AV)

Met de voeding neem ik aan dat je die van de computer bedoeld? dat is 220 tot 240 volt, en nee mijn monitor lampje gaat ook niet branden.

ja ik bedoel de voeding maar ik bedoel niet de volt aansluiting want dat is wel logisch dat het tussen 220 en de 240 volt hangt

ik bedoel het wattage en dat staat meestal op de voeding zelf

met het programma speccy kan je als het goed is zien welke videokaart erin zit ( LINK : Speccy )

maar als je deze pas gekocht hebt neem ik aan dat ie ook in een doos werd geleverd die videokaart, dus daar zou het ook op moeten staan

het is belangrijk om te weten hoeveel watt je voeding geeft omdat je dan kan kijken of die videokaart wel geschikt is voor de pc

moederbord info zal ook wel makkelijk zijn ?

Waar kan ik dit alles vinden? Heb echt geen idee.

Heb zelf ook de videokaart niet gekocht, had hem bij een andere computer gekregen toen ik hem had gekocht op marktplaats.

Het programma speccy kan ik niet gebruiken want ik heb geen beeld.

het eenige wat je kan doen is de kast open schroeven en dan op de sticker van de voeding te kijken (de voeding is het kastje waar de stroom kabel in gaat)
op die sticker staat max output watts die moet je hier even opschrijven inclusief het merk

verder zou je dan ook een sticker op de videokaart zelf moeten kunnen zien van welk merk en type de videokaart is

max output 350 W
En heb een beetje rondgegoogled en een overeenkomst gevonden, mijn videokaart is een ASUS V7700TI/64M, dacht dus eerst dat dit een serienummer was.

oke ik denk dat het wel moet draaien aangezien het geen monster videokaart is

maar het is wel echt een oude videokaart,
ik vraag me af of die videokaart nog wel goed is aangezien je hem bij een 2e hands computer hebt gekregen
heb je hem wel al eerder werkend gekregen ?

heb je ook meerdere agp sloten waar je videokaart in past ... zo ja test dan een ander slot

en dat van speccy was inderdaad beetje dom van me ... lol ... moet er nu zelf wel om lachen dat ik dat aanraadde

Laatst bewerkt:
dat is een AGP videokaart mag hopen dat jij er een AGP videokaart er voor in de plaats hebt gezet

Er zat eerder een andere video kaart in (point of view(?) TI4200 64MB), maar die was waarschijnlijk kapot stond in de advertentie, toen had ik hem gisteren opgehaald, en de andere videokaart erin gedaan, dit zonder resultaat. Maar het is het enige slot. Misschien dat er nog iets kan zijn met het geheugen? Had gister de harde schijf er af gehaald, en toen was hij wel gewoon opgestart, maar weet dus niet zeker of hij dit nu ook doet.

Het is al met al wel een oude computer ook, de videokaart die er al in zit komt uit 2002, en de hele computer zit helemaal onder t stof, ben hem nu aan het schoonmaken.

oke dus je koopt al een computer met problemen
misschien heeft de vorige eigenaar hier dus ook problemen mee gehad
en die dacht waarschijnlijk ik verkoop hem gewoon door

natuurlijk kan je computers 2ehands kopen maar ik zelf zou dan wel voor een pc gaan die het doet en ook eentje die werkend te zien is
want er kan natuurlijk veel meer aan de hand zijn dan alleen de videokaart die het niet doet

je zegt als je de harde schijf eruit haalt dat ie dan wel opstart - vind ik toch vreemd om te horen ... krijg je dan wel beeld ?
en stof verwijderen kan natuurlijk geen kwaad .. dat zal de computer wel fijn vinden

Laatst bewerkt:
Deze computer is op de gok gekocht voor 10 euro, k dacht als het alleen een videokaart is dan heb ik een lekkker winstje haha. Maar nee ik heb dan alsnog geen beeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan