Wel of geen SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wausch

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2009
Vriendelijke mensen,

Een vraag over een SSD.
Ik game graag, heb een PC staan met de volgende specs:
Intel Quadcore Q8200 @2.33 GHz
4GB DDR2
Ati Radeon 4850 1024 MB

ik draai nu op windows Vista 32 bit.

Ik denk erover een SSD te kopen om vervolgens hier Windows 7 op te installeren en m'n games en meer niet. Dit om te zorgen dat ik maps sneller laad minder last heb van fps loss.

Stiekem twee vragen in één topic:
Welke SSD te kopen?
Wel of geen win7 64bit kopen en installeren? (zal dit de prestaties van mijn PC ten goede komen?)

Hartelijk dank voor eventuele antwoorden.

Mvg

Wouter

Gauw windows 64 bits installeren, en een SSD er in frotte .. moet jij eens zien hoe snel alles gaat ;)

Dank u wel voor uw snelle reactie.
Merk SSD maakt niet zo veel uit? en eventuele grootte? Ik hoorde iets rond de 180 GB, is dat niet wat veel voor wat ik ermee van plan ben?

bedankt alvast

Eerlijk gezegd ben je beter af de rest van je PC te upgraden dan een SSD kopen.

180G is echt niet veel windows 7+ program files en je zit al aan 60. 20 gig per spelletje en er passen 5-6 spelletjes op

Dus de reactie van Phr3ak is niet juist?
Wat raadt u aan om te upgraden voor betere prestaties? ik dacht juist dat een SSD wel geschikt zou zijn.

bedankt

Laatst bewerkt:
Jawel, maar voor de 300 euro voor die SSD heb je een videokaart die 4 keer zo snel is als je huidige. als het om spelletjes gaat is dat toch meer prestatie-winst

Jawel, maar voor de 300 euro voor die SSD heb je een videokaart die 4 keer zo snel is als je huidige. als het om spelletjes gaat is dat toch meer prestatie-winst

Ligt eraan wat voor een ssd je koopt ;)

Ja,ja,ja gedeeltelijk mee eens.
De prestaties van een high end video kaart zijn van hoge mate afhankelijk van het moederbord en de chipset.
Dus als je een lauwloenen bordje van € 4o,- in je pc hebt zal de videokaart ook niet uit de verf komen.

Moederbord kostte me een jaar of wat geleden aardig wat centen.. toch maar eens naar een betere videokaart kijken dan? het gaat me inderdaad puur alleen om game-performance. deze PC heeft maar één doel en dat is gamen. De rest doe ik op mijn laptop.
Dus, geen SSD maar een betere videokaart is de goedkoopste en simpelste optie voor betere game performance? is 32bit OS niet ook een belemmering?

nogmaals bedankt allen.

als je 4 Gb of meer hebt .. Dan is een 64 bits OS raadzaam ..

De 32 bit OS is wel en gedeeltelijke belemmering, maar ik zie de keuze van een OS afzonderlijk van de uitgaven aan hardware hier.

Overigens zul je mogelijk ook een nieuwe voeding moeten hebben als je de videokaart drastisch upgrade. Men moet mijn statement dan ook meer zien als pure tegenstelling tot de uitgave aan een SSD versus prestatiewinst door andere hardware.

oke oke..
Voeding is 350W volgens mij maar daar kun je niet zo veel mee zonder verdere gegevens denk ik..
ik zal e.e.a. nog eens overwegen, geen zin om een halve PC te gaan verbouwen.. wilde eigenlijk een snelle relatief goedkope verbetering.

bedankt voor het advies in ieder geval.

Als je aan een betere videokaart gaat denken, is een upgrade van je voeding ook (vaak) wenselijk ..

SSD's zijn inderdaat supersnel en zullen je games veel sneller reageren, alleen blijf je nogsteeds de zelfde crappy resoluties houden :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan