pc doet niets na plaatsen van een geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0686

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
hallo

Ik heb een oude pc en heb daar een nieuw geheugen in gedaan. De pc starte gewoon
op zoals het hoorde. Toen hij helemaal was opgestart was het bliep bliep en toen poef viel hij uit. Heb ik het geheugen er niet goed ingezet? Hierna heb ik het geheugen verwijderd en toen weer aangezet maar hij deed dus niks. er brand nog wel een lampje op het moederbord en als ik de pc aan wil doen gaan de 2 vetilatoren even draaien en dan staan ze weer stil. Lijkt mij een storing?

alvast bedankt voor jullie reacties

Is het geheugen wel geschikt voor deze pc?
Had je dat gecontroleerd?

Startte de pc wel op met het oude geheugen?

Iets meer info aub
welk moederbord ?
welk nieuw geheugen heb je ?
heb je het oude geheugen nog en wat gebeurt er als je dat terug stopt ?
wat bedoel je met "" helemaal was opgestart was het bliep bliep en toen poef viel hij uit" was dat in de bios post of aanmeldscherm windows ?

Ja een foutje van mij, ik heb er een geheugen bij geplaatst, en had niet gececkt of hij er wel geschikt voor is. en met het oude geheugen starte hij wel op. toen heb ik er dus een bij gedaan en starte hij ook normaal op. maar toen viel hij in een keer uit. Hij doet nu dus vrij weinig de vetilatoren draaien heel even en dan stoppen ze. (hij start nu dus niet op)
En voor wc2wc
'met helemaal ogestart' bedoel ik ook helemaal. dus ik zag gewoon het bureaublad en kon gewoon toepassingen openen. toen hoorde ik 2 keer een piepgeluid en toen viel hij uit.

en ehm welk moederbord ik heb weet ik niet waar kan ik dat vinden.
en de nieuwe geheugenkaart is een infineon

Beter is eerst op te starten met alleen het oude geheugen.
Installeer dan Crucial Scan: http://www.crucial.com/systemscanner/

Dan kan je zien of het geheugen dat je erbij wilt steken er ook werkelijk in kan ( type, grootte en snelheid) en wat het max. is dat je moederbord aankan.
Dit soort gegevens kan je ook terugvinden in de handleiding van je moederbord.

Makkelijk is het met CrucialScan. deze controleert ea en je ziet aan de linkerzijde de gegevens.

Ja een foutje van mij, ik heb er een geheugen bij geplaatst, en had niet gececkt of hij er wel geschikt voor is. en met het oude geheugen starte hij wel op. toen heb ik er dus een bij gedaan en starte hij ook normaal op. maar toen viel hij in een keer uit.

Dan heb je het verkeerde type geheugen bijgeplaatst

Doet de pc het nog met alleen het oude geheugen ?

Laatst bewerkt door een moderator:
nee op het oude geheugen doet hij het ook niet. ik wil hem nu gewoon weer aan de praat krijgen. dat nieuwe geheugen kan er toch niet in.

Krijg je nog iets te zien als je hem zonder geheugen opstart ?

nee als ik het geheugen er uit haal doet hij ook niets. Behalve een ledje bij de startknop en een ledje op het moeder bord en de ventilatoren draaien even en daar na gebeurt er niks

Het kan zijn dat het moederbord defect is door bv kortsluiting met die verkeerde module

Ook geen piepjes ?

Laatst bewerkt:
ja ik denk ook dat een sluiting maar ik zie niks. Nee ik hoor ook geen piepjes

Waarschijnlijk kapot , misschien kun je een deskundige er fysiek naar laten kijken ( niet via email )
Is het de moeite om te het vervangen ( kosten zijn minimaal €50 of 2e hands )
Welk type bord ? of model pc ? is het

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan