Copy, remove file

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanonymouss

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2011
Hallo iedereen;

Is het eigenlijk mogelijk in vs 2010 om een bestand naar een andere map te kunnen kopieren en of verplaatsen.

BV: het bestand bevindt zich op het bureaublad en ik wil het verplaatsen of kopieren naar een andere map.

Iemand suggesties?:rolleyes:

Dat kan zeker:

Code:
[b]        IO.File.Move(sourceFileName As String, destFileName As String)
        IO.File.Copy(sourceFileName As String, destFileName As String, overwrite As Boolean)[/b]

overwrite As Boolean is optioneel en kun je achterwege laten.

Kwam dit tegen hier
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/2t00swhw.aspx

To move a file
Code:
My.Computer.FileSystem.MoveFile("C:\TestDir1\test.txt",
    "C:\TestDir2\test.txt")

To move a file and rename it
Code:
My.Computer.FileSystem.MoveFile("C:\TestDir1\test.txt",
    "C:\TestDir2\nexttest.txt",
    FileIO.UIOption.AllDialogs,
    FileIO.UICancelOption.ThrowException)

To delete a text file and ask the user to confirm that the file should be deleted

Code:
My.Computer.FileSystem.DeleteFile("C:\test.txt",
        Microsoft.VisualBasic.FileIO.UIOption.AllDialogs,
        Microsoft.VisualBasic.FileIO.RecycleOption.DeletePermanently,
        Microsoft.VisualBasic.FileIO.UICancelOption.DoNothing)

Die code waar kan ik die ergens plaatsen?

want ik mijn settings niet veranderd en ik heb nog niets staan op mijn form.

PLEASE....

Je hebt me misschien verkeerd verstaan. Ik bedoel da ik een bestaante bestand zoals een axmr.dll da op mijn bureaublad staat en wil verplaatsen naar bv: c:\programfiles\adobe\adobe64bit

Laatst bewerkt door een moderator:
Schipperjte en ik hebben je al een code gegeven die doet wat je wil:

Code:
IO.File.Move("pad naar axmr.dll", "C:\Program Files\adobe\adobe64bit\axmr.dll")
Of:
Code:
My.Computer.FileSystem.MoveFile("pad naar axmr.dll", "C:\Program Files\adobe\adobe64bit\axmr.dll")

Jouw code werkt perfect maar kan ik het ook doen als ik een bestand toevoeg in mijn resource en dan via mijn resource een kopietje van maken naar een map?

Staan je resources niet in:

Code:
Application.StartupPath &"\Resources\"

Dan kun je van daaruit kopiëren.

Ik denk dat hanonymouss vanuit My.Resources een bestand wil kopieren.
Dat gaat zo:

Code:
[B]IO.File.WriteAllBytes("C:\Program Files\adobe\adobe64bit\axmr.dll", My.Resources.axmr)[/B]

Tip: Wanneer het om een bestand gaat dat uit tekst bestaat gebruik je WriteAllText in plaats van WriteAllBytes.

Laatst bewerkt:
Dat gaat zo:

Code:
[B]IO.File.WriteAllBytes("C:\Program Files\adobe\adobe64bit\axmr.dll", My.Resources.axmr)[/B]

Tip: Wanneer het om een bestand gaat dat uit tekst bestaat gebruik je WriteAllText in plaats van WriteAllBytes.

Kun je mischien een voorbeeld projectje maken ?

Je weet toch wat de code doet? Dan kun je het er toch gewoon zelf in zetten?

Ik zie nu even het nut van een voorbeeldproject niet, omdat het slechts één regel code is :confused:.

Ik heb het probleem al opgelost door writealltext te veranderen naar writeallbytes.

Toch bedankt voor je reactie.

Laatst bewerkt:
In mijn voorbeeld code stond al WriteAllBytes, dus ik weet niet wat je nou aan het doen was. Zal wel goed zijn dan.

Dat gaat zo:

Code:

Ik heb deze code geprobeerd met: IO.File.WriteAllBytes("c:\test1\aushelper.dll", "c:\Program Files (x86)\AVG\AVG PC Tuneup 2011\aushelper.dll")
MsgBox("gekopieerd")
maar krijg nadien een foutmelding: (Value of type 'String' cannot be converted to '1-dimensional array of Byte'.)

Weet je mischien een andere manier hoe ik een bestand zoals een dll kan overschrijven naar een andere dll bestand ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan