MAC Filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cross
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cross

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2011
Hi,

Ik heb een Sitecom 300N Wireless Gigabit Router XR ( B/G/N ).
Nu heb ik een Mac filter ingesteld zodat ik kan bepalen wie er wel en niet gebruik mag maken van mijn netwerk, echter wil ik weten of dit enkel voor LAN werkt of ook voor WLAN.

Want, als ik het Mac adress van mijn Iphone filter en ik zeg DENY dan kan mijn Iphone gewoon nog op WIFI.
Ik zou namelijk ongewillige gebruikers buiten de deur houden ( en ja mijn wireless netwerk is wel beveiligd met een WPA(2) Key.

Bedankt alvast.

Volgens mij valt het alleen onder de beveiliging voor Wireless.

Niemand kan immers ongewenst een netwerkcable op je router aansluiten!!!
Dus dat hoef niet beveiligd te worden.

Het gekke is dus

Dat mijn iphone het wel blijft doen ondanks dat ik gezegd heb van DENY Access op dat MacAdress...
Dat vind ik dan weer vreemd ...

Ik heb het Mac Adress gekopieerd van mijn DHCP Server ...
Daar staan men IP nummers en daarachter de mac adressen ...
Dus m.a.w. ja!

Controleer toch nog maar eens even in de opties van je toestel zelf.
Laatst hadden we hier namelijk het zelfde probleem.

Ik kan in ieder geval gewoon
Browsen en Whatsappen.
Dus ik ga er vanuit dat de rest ook werkt...
Vind het wel vreemd.. ( Ook als ik de URL block in zet en deze op bijv www.lepel.nl zet blijft lepel.nl gewoon werken op mijn Iphone / pc / ipad .. )

Mac adres filtering is al zo achterhaald .. Een mac adres is vrij makkelijk te 'spoofen' (na te apen' ..

Suc6! ;)

@Phr3ak,

Zolang niemand mijn Mac adress weet is er niks achterhaald en kan men er niet mee aan t werk:D

en het is heeeeeeeeeel moeilijk om een wifi netwerkkaart in listening mode te zetten waardoor je alle verkeer van en naar een accesspoint kan opvangen en daar zit noooooit een mac adres bij...

op het moment dat iemand dicht genoeg bij is om je accesspoint te gebruiken hebben ze binnen 5 minuten je mac adres.

Mijn Wireless acces point is ook gewoon voorzien van gebruikersnaam en wachtwoord

En bij mij is het niet zoals bij de meeste mensen gewoon Admin Admin ..
Verder heb ik natuurlijk ook gewoon een wachtwoord op men wireless netwerk

Mijn Wireless acces point is ook gewoon voorzien van gebruikersnaam en wachtwoord

En bij mij is het niet zoals bij de meeste mensen gewoon Admin Admin ..
Verder heb ik natuurlijk ook gewoon een wachtwoord op men wireless netwerk

Bij het eerste data pakketje, ben je al spreekwoordelijk in de aap gelogeerd ;)

Mijn Wireless...
wireless netwerk

dus welk nut heeft een Mac Adres filter dan?
De vraag was namelijk dat het MAC filter niet deed wat je verwachtte dat hij zou doen.
Phr3ak en ik willen je meegeven dat je je daar niet echt zorgen over hoeft te maken omdat het functionaliteit is die je toch niet nodig hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan