Upgrade computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

RubenSib

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2011
Hallo,

Ik ben van plan mijn computer te upgraden.
Voeding, videokaart en behuizing heb ik al, dus heb ik het volgende gekozen:

Moederbord:
- Asus Sabertooth P67 (3.0)
Processor:
- Intel Core i7 2600K Boxed
Geheugen:
- Corsair Dominator CMP6GX3M3A1600C8 6GB Triple Channel Kit DDR3-kit
Harde schijven:
- OCZ AGT3-25SAT3-60G
- Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Processor koeler:
- Scythe Mugen 3 SCMG-3000

Dit zijn de onderdelen die ik al heb:
Voeding
- Coolermaster M850
Behuizing:
- Antec Twelve Hunderd
Videokaart:
- Club3D Radeon HD 5870

Zal dit een goede keuze zijn of zal ik toch wat anders moeten halen?
Gaat er vooral om dat ik spellen vloeiend kan spelen, zoals Battlefield 3 en mw3 straks.

Ik hoor het graag wat jullie hiervan vinden.
Alvast bedankt!

Goed systeem, alleen kan wel goedkoper, bijvoorbeeld een i5 is ook zat voor gaming, en als je niet overklokt hoef je ook geen K versie te hebbe

Het geheugen is voor AMD systemen. Intel kent geen triple channel, maar wel 2x dual channel. Vloeiend spelen van battlefield hangt nauwelijks of van de CPU. De 5870 kan echter nog steeds redelijk meekomen. (als je BF3 uberhaubt aan de gang krijgt :P)

Het geheugen is voor AMD systemen. Intel kent geen triple channel, maar wel 2x dual channel. Vloeiend spelen van battlefield hangt nauwelijks of van de CPU. De 5870 kan echter nog steeds redelijk meekomen. (als je BF3 uberhaubt aan de gang krijgt :P)

Dus het geheugen past niet?

Ik speel nu ook battlefield 3 met een moederbord en processor van 3 jaar oud. Het laden gaat niet heel erg snel ofzo, maar is nog wel speelbaar.
Wat ik nu heb is een Asus P5Q Pro en een Intel Core 2 Duo E8500 :D
Ik vind het beeld gewoon goed eruit zien, alles staat op High. Dus andere videokaart zou niet hoeven vind ik zelf, dat scheelt ook weer een klap geld!

Ik zal even een andere processor uitkiezen als het voor minder kan is het altijd goed natuurlijk!

Laatst bewerkt:
Goed systeem, alleen kan wel goedkoper, bijvoorbeeld een i5 is ook zat voor gaming, en als je niet overklokt hoef je ook geen K versie te hebbe

Intel® Core™ i5-2500
Deze zou ook goed genoeg moeten zijn?

zat volgensmij kan je bf3 zelfs spelen met een i3 processor, maar om toch een beetje extra power te hebben kan je beter de i5 nemen
ik neem aan dat je niet overklokt want dat is een soort van opvoeren van je Processor, dus zou een i5 2500 goed moeten zijn
als je nog goedkoper uit wilt zijn moet je AMD nemen, maar ik vind intel wat beter

Heb ook jaren C2D e8500 gehad voor mijn eigen upgrade. verwacht geen enorme jumps in prestaties, tenminste, spelletjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan