textarea URL probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter hsshm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hsshm

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2011
Hey

Ik heb een simpele webpagina gemaakt, waarop mensen kunnen inloggen en berichten achterlaten. Het probleem nu is dat wanneer een gebruiker een link plaatst om die te delen met de andere gebruikers, de link niet werkt. Als je op de link klikt wordt je dan naar een vreemd ip-adres doorverwezen. Na een paar keer te hebben getest heb ik gemerkt dat accolades (') in de uitvoer anders worden weergegeven. Als ik bijvoorbeeld I'm new here intik, krijg ik als uitvoer I\'m new here.

Is er ergens een manier om dit te voorkomen, zodat in de textarea de link wel gaat werken.

gebruik je PHP? Normaalgesproken wordt dit namelijk gedaan door "addslashes" Dit voorkomt dat de quotes geïnterpreteerd worden als zinsdelen in je database.

Ja ik gebruik PHP en HTML. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit niet gebeurt? Ik heb dan ook overal in mijn code gekeken of er ergens een replace of addslashes staat, zonder resultaat.

Het helpt als je wat (PHP) code post, dan kunnen we even ernaar kijken in plaats van raden :)

Als je nergens in je code addslashes of mysql_real_escape_string gebruikt lijkt het erop dat magic quotes aanstaat.

Ik zal eens zoeken naar die magic quotes. Ik heb ondertussen ontdekt dat magic quotes inderdaad aanstaat. Ik ga eens zoeken hoe ik dat kan disablen

Ik heb het opgelost. Na enkele zoekopdrachten heb ik gevonden hoe ik magic quotes kon disablen. De links werken nu heel goed. Dank u allemaal!

Vergeet niet nu handmatig je database te beveiligen...

Zodra er iets in de database gaat even addslashes() toevoegen
als de data dan uit de database komt kan je het door de stripslashes halen.

als de data dan uit de database komt kan je het door de stripslashes halen.

Dat is niet nodig. Omdat de slash een speciaal teken is wordt deze niet opgeslagen in de database, hoewel de slashes wel in de query staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan