Internet op PS3 zonder kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denniss89

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2011
Hallo,

Heb zojuist een maandje geleden een PS3 aangeschaft, echter kan ik niet online gamen wat ik erg jammer vind.
Want als ik online wil gamen moet ik een kabel aanschaffen, want de internet modem zit helemaal boven en dan moet ik een kabel van zo'n 20 meter kopen. Dat willen m'n ouders niet..:confused:

Hebben jullie mischien een andere optie hoe ik wellicht internet op mijn PS3 kan krijgen zonder een kabel?

Alvast bedankt,
Dennis

als je een router heb of een modem die over draadloos internet beschikt dan kan je gewoon draadloos internetten op de ps3

dus kijk even of je dat hebt en anders zou je een router kunnen aanschaffen

Anders zou je even kunnen nakijken wat voor router je hebt?
En of je al beschikt over draadloos netwerk, bijvoorbeeld een laptop die met internet is verbonden maar niet met een kabel.
Anders zou je dit kunnen instellen als hier een mogelijkheid voor is met behulp van een handleiding.
Dus als je het type van het modem kunt geven, dit staat meestal onderop het modem op een sticker.

Succes!

Anders zou je even kunnen nakijken wat voor router je hebt?
En of je al beschikt over draadloos netwerk, bijvoorbeeld een laptop die met internet is verbonden maar niet met een kabel.
Anders zou je dit kunnen instellen als hier een mogelijkheid voor is met behulp van een handleiding.
Dus als je het type van het modem kunt geven, dit staat meestal onderop het modem op een sticker.

Succes!

Ja, de modem beschikt wel over draadloos internet. Op de laptop kan ik gemakkelijk de netwerk vinden. Type modem is: Fritz!Box

Kan je ook mischien een powerline gebruiken, om er voor te zorgen dat ik beneden op de PS3 gewoon internet krijg.
En over welk afstand kan de PS3 scannen om het netwerk te verkrijgen? Want tussen de modem en de PS3 zit zo'n 7 à 9 meter afstand tussen.

Laatst bewerkt:
ziet je ps3 het draadloze netwerk niet dan?
Je zou anders na moeten denken voor bv een acces point. ( dit is een soort router die je draadloze netwerk verlengt )

ziet je ps3 het draadloze netwerk niet dan?
Je zou anders na moeten denken voor bv een acces point. ( dit is een soort router die je draadloze netwerk verlengt )

Kan ik dan de modem nog gaan gebruiken? Of moet ik de modem vervangen door een router? :)

een acces point is : Je hebt een modem boven staan, die zend draadloos netwerk uit.
je acces point die ontvangt dit netwerk en stuurt het door.
Zodat je op plekken wat ver weg is, dus stel je modem is op zolder.
En je hebt geen netwerk op de begane grond.
Dan zon acces router op de 2e verdieping bv te nemen.

een acces point is : Je hebt een modem boven staan, die zend draadloos netwerk uit.
je acces point die ontvangt dit netwerk en stuurt het door.
Zodat je op plekken wat ver weg is, dus stel je modem is op zolder.
En je hebt geen netwerk op de begane grond.
Dan zon acces router op de 2e verdieping bv te nemen.

Oke thanks! :D

Kortom,
-Of koop een extra router.
-Of zet je ps3 dichterbij.
-Of ipv automatisch naar een netwerk te scannen, handmatig de SSID invoeren.

Kweetniet of dit veel helpt, maarja

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan