password toegang nas en andere computers in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ramon79

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 nov 2011
Ik heb een blackArmor NAS 110 waar ik altijd zonder wachtwoord op kon komen.

Nadat ik mijn computer (windows Vista) opnieuw geïnstalleerd heb moet ik opeens een wachtwoord opgeven om toegang te krijgen op mijn nas en op andere computers in mijn netwerk.

Weet iemand hoe ik dit kan veranderen?
mijn netwerk staat ingesteld als een thuis netwerk.

Alvast bedankt

Je zal met de nieuwe install mogelijk een nieuwe naam en/of wachtwoord hebben opgegeven.
Of je had in je firewall uitzonderingen staan (zoals bestanden en printers delen) die er nu niet meer staan.

Of je bent gewoon vergeten je NAS opnieuw te installeren.

P.S. Wachtwoord opslaan gebruiken, dan hoef je het niet telkens in te vullen.
Zorg dan wel voor een wachtwoord op je account anders kan iedereen overal bij.

Laatst bewerkt:
Heb al geprobeerd om de firewall uit te schakelen, maar er wordt nog steeds om een wachtwoord gevraagd dus het zit niet in de firewall.
De nas is geïnstalleerd en op een of andere manier blijft het wachtwoord niet bewaard ookal vink ik wachtwoord bewaren aan.

Even wat recht zetten

Wachtwoorden worden niet beheerd door de firewall !!
Sterker nog als je geen wachtwoord hebt op je account kom je niet binnen.
Maar het is gek dat jou Windows het vertikt wachtwoorden te onthouden.
Heeft dat misschien wat met rechten te maken ??
Kwam op internet dit tegen.
Maak een batchfile: net use \\<ip-address> <password> /user:<username>
bij voorbeeld: net use \\192.168.1.11 wachtwoord /user:Gebruiker
Zet deze '.bat' file in the start-up directory van Windows, and that's all !

Wat ook denk ik werkt is op alle PC's een administrator account aanmaken met de zelfde naam (administrator) en wachtwoord.
Maar als het account op je NAS admin heet, mag dat natuurlijk ook.

Laatst bewerkt:
Heb een batchfile gemaakt en werkt prima, bedankt voor de tip, scheelt een hoop ergernis

Ok zet hem dan even op opgelost, daar hebben andere Vista gebruikers ook wat aan.

Nas

Hallo allemaal,

Ik zit met hetzelfde probleem, telkens bij opnieuw opstarten pc (Vista), moet ik me opnieuw aanmelden bij de NAS, dus de incrementele backup bij opstarten werkt ook niet.
Heb al geprobeerd "wachtwoord onthouden" aan te vinken, het wachtwoord als extra bij beheer netwerkwachtwoorden in te stellen en al een file gemaakt en die in de map opstarten gezet: niks helpt.
Nou lees ik ook wel dat je pc account en NAS account gelijk moeten zijn, maar ik heb een gebruikersaccount zonder wachtwoord en mijn NAS hetf als gebruiker admin en wel een wachtwoord.
Iemand nog suggesties?

Maak het nu niet moeilijker dan het is.

Hallo allemaal,

Ik zit met hetzelfde probleem, telkens bij opnieuw opstarten pc (Vista), moet ik me opnieuw aanmelden bij de NAS, dus de incrementele backup bij opstarten werkt ook niet.
Sorry maar wat een incrementele backup te maken heeft met toegang tot je nas, schiet mij maar lek.
Weet niet welke versie van Vista (bah) jij hebt, weet alleen dat in Home versies je eerst je administrator aan moet zetten, net als bij 7, voordat je daar een wachtwoord op kunt geven.

Wat je kunt proberen is:
Maak een beheerder account aan met de naam admin, met het zelfde wachtwoord als je NAS. Die mag je daarna ook verbergen als je dat wilt.

P.S. had je al geprobeerd die batch file aan te maken, wat bij TS de zaak oploste ??

Laatst bewerkt:
Sorry maar wat een incrementele backup te maken heeft met toegang tot je nas, schiet mij maar lek.
Weet niet welke versie van Vista (bah) jij hebt, weet alleen dat in Home versies je eerst je administrator aan moet zetten, net als bij 7, voordat je daar een wachtwoord op kunt geven.

Wat je kunt proberen is:
Maak een beheerder account aan met de naam admin, met het zelfde wachtwoord als je NAS. Die mag je daarna ook verbergen als je dat wilt.

P.S. had je al geprobeerd die bat file aan te maken, wat bij TS de zaak oploste ??

Dank voor je snelle reactie. Ik kan pas een automatische backup maken als ik toegang heb tot de NAS, dus een backup bij opstarten pc werkt nu niet.

Je suggereert dus naast mijn huidige administrator account een nieuw account aan te maken genaamd admin en wachtwoord als op NAS? Maar moet ik dan steeds bij opstarten pc eerst dat account selecteren en wachtwoord intikken? Nu gaat ie gewoon aan namelijk, wel zo makkelijk.

De bat file probeerde ik wel, maar misschien niet goed gedaan, snap ook niet helemaal hoe die op te slaan en of ik wel de goede opdrachten heb gegeven...

Heb de NAS gelinkt met netwerkverbinding Z:.
Gewoon te weinig verstand van helaas.

Mvg
Christian

Dat geeft niet hoor Christian,
1) Nee je hoeft niet in te loggen op dat account, behalve 1 keer dan om verbinding met je nas te maken. Niet vergeten wachtwoord opslaan.
Weet niet of dat bij jou ook kan, maar je kunt hem tevens lid maken van de groep "administrators", voor de zekerheid.
2) die batch file moet wel in opstarten staan hè, maar je kunt het ook testen door hem eerst een keer uit te voeren.
3) ik gebruik altijd "aangepaste locatie" via netwerkverbinding maken. \\nas-naam\backup er van uit gaande dat de share backup bestaat op je NAS.
Dit werkt volgens mij beter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan