Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
=INDIRECT(ADRES((RIJ()-1)*20+KOLOM()-2;1))
Wat voor soort getallen?Ik wil 1000 getallen over 50 rijen en 20 kolommen verdeeld hebben.
Beste TimitoV
Plaats in kolom A de getallen beginnen in cel A1.
Zet de volgende formule in cel C1.
Sleep deze naar rechts 20 kolommen ver tot kolom VCode:=INDIRECT(ADRES((RIJ()-1)*20+KOLOM()-2;1))
Sleep daarna deze selectie 50 rijen naar beneden.
Nu staan de getallen netjes gerangschikt met formule.
Wil je enkel de waarden, selecteer dan alles --> kopieër --> plakken speciaal --> waarden.
Op dezelfde plaats natuurlijk.
Groetjes Danny. :thumb:
Wat voor soort getallen?
Van 1 t/m 1000?
Wát heb je geprobeerd met aselect ?
Bij aselect krijg je geen verkeerde afronding, als je het maar goed gebruikt.bij aselect krijg ik verkeerde afronding, en dan zie ik bijv 2x de 2 ofzo
Danny,
wat jij doet kan simpeler (maar het is geen antwoord op de vraag), bv:
- Typ in A1:T1 de getallen 1 t/m 20 (of typ in A1: =kolom() en sleep naar rechts t/m T1);
- Typ in A2: =A1 + 20 en sleep naar rechts t/m T2
- Kopieer A2:T2 met de vulgreep naar beneden t/m rij 50.
Is dit misschien wat je zoekt?
Let wel even op: iedere wijziging in een cel doet de volgorde veranderen. Selecteer derhalve de tabel en kopieer die zo nodig met plakken speciaal => waardes naar een andere plek om de getallen vast te zetten.
Dat klopt, vandaar dat ik ook vroeg wat voor soort getallen de vragensteller wenste.Van de vraagsteller uit kon ik niet weten dat het van 1 tot 1000 ging, hij sprak over getallen.
Hoezo niet?Indien het verschillende getallen waren klopt uw redenering NIET.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.