Hoe enkele letters in een woord te selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Als corrector van teksten wil men graag het gecorrigeerde in andere kleur zien. Bij akkoordbevinden kunnen ze dan alles selecteren en zwart maken.

Als ik uit de vorige zin in Word de rr in het woord gecorrigeerde rood wil maken, dan gaat dat ongemakkelijk, want ik kan alleen het hele woord selecteren. Ik moet daarom letter voor letter de handelingen verrichten.
Volgens mij staat ergens in de instellingen een optie die je kunt uitschakelen, waardoor hij alleen selecteert wat je exact met de muis wil pakken en dus niet automatisch het hele woord pakt.

Ben op zoek gegaan, maar kon het niet vinden. Ik gebruik Word 2010.

Wie wel???

In opties, geavanceerd is in Office 2007 een optie om bij selecteren automatisch het hele woord te selecteren.
Die optie zal er in 2010 ook wel zijn en kun je die uitschakelen.

Opgelost

Als corrector van teksten wil men graag het gecorrigeerde in andere kleur zien. Bij akkoordbevinden kunnen ze dan alles selecteren en zwart maken.

Als ik uit de vorige zin in Word de rr in het woord gecorrigeerde rood wil maken, dan gaat dat ongemakkelijk, want ik kan alleen het hele woord selecteren. Ik moet daarom letter voor letter de handelingen verrichten.
Volgens mij staat ergens in de instellingen een optie die je kunt uitschakelen, waardoor hij alleen selecteert wat je exact met de muis wil pakken en dus niet automatisch het hele woord pakt.

Ben op zoek gegaan, maar kon het niet vinden. Ik gebruik Word 2010.

Wie wel???

Ik heb via de helpfunctie nog eens verder gezocht en het gevonden. Dus voor degenen die de selectie ook willen veranderen is hier de oplossing:

Bestand > Opties > Geavanceerd. Dan het vinkje weghalen bij 'Bij selecteren automatisch het hele woord selecteren'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan