• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere waarden matchen uit 2 bestanden en unieke ID toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

flevomeer

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Dag,

Ik wil graag uit 2 NAW bestanden 3 of meerdere waarden matchen en een bijbehorende unieke ID toevoegen uit bestand 1 in bestand 2 bij een match van deze waarden.

Nu heb ik dit, m.b.v. dit forum, voor elkaar voor één waarde met de volgende formule:

=ALS(AANTAL.ALS([id bestand met plaatsnaam.xls]Blad1'!$B$2:$B$15;B2)=0;"";INDEX('[id bestand met plaatsnaam.xls]Blad1'!$A$2:$A$15;VERGELIJKEN(B2;'\[id bestand met plaatsnaam.xls]Blad1'!$B$2:$B$15;0)))

Waarbij "id bestand met plaatsnaam" een NAW bestand is met een unieke ID voor elke persoon en deze geplaatst is in het bestand waar deze ID moet worden toegevoegd aan overeenkomende NAW waarden (tenminste 3).

Ik heb geprobeerd een voorbeeld toe te voegen, maar het upload programma blijft een error geven...

Alvast bedankt!

Waarschijnlijk is het bestand dan te groot om te uploaden.

Je kunt het bestand zippen of rarren.

Of je kunt het bestand plaatsen via: www.mijnbestand.nl

Als de combinatie maar 1 keer voorkomt kan het op deze manier (zie bijlage)

Code:
=SOMPRODUCT((Blad2!$B$2:$B$15=$B2)*(Blad2!$C$2:$C$15=Blad1!$C2)*(Blad2!$A$2:$A$15))

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Bijlagen

Als de combinatie maar 1 keer voorkomt kan het op deze manier (zie bijlage)

Code:
=SOMPRODUCT((Blad2!$B$2:$B$15=$B2)*(Blad2!$C$2:$C$15=Blad1!$C2)*(Blad2!$A$2:$A$15))

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Volgens mij gaat het hiermee werken. Ik ga het gebruiken om een lijst met namen te matchen uit een externe database met gegevens van een eigen database en om de lijst te voorzien van unieke ledennummers. Mijn werk is hierdoor een stuk gemakkelijker geworden.

Geweldig bedankt hiervoor! :thumb:

Ik ga het op mijn bestanden toepassen en laat nog even weten of het werkt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan