• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen verbergen adhv een selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

MBodelier

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2010
Bestand: Bekijk bijlage Keuze in lijst2.xls

Beste helper!

In bijgevoegd voorbeeld bestand is mijn situatie te zien.
Ik heb in kolom B elke keer een keuzelijst staan.
Hieronder zie je 2 of 3 categorieen.
Nu wil ik graag dat wanneer ik het woord NOMINAAL selecteer alleen de rijen met het woord NOMINAAL zichtbaar blijven, de andere moet(en) verborgen worden.
Dit moet enkel gebeuren bij die ene 2 of 3 regels, dus per categorie.
Wanneer ik de selectie verander moet dus die regel weer zichtbaar worden en de eerder geselecteerde weer verborgen worden.
In kolom H heb ik laten zien welk woord bij welke regel hoort per categorie.
De categorieen worden gesplitst dmv de achtergrond kleur.

Eerder heeft iemand het geprobeerd met AUTOFILTERS, maar dat ging niet soepel.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

FYI: Ik werk in Excel 2007.

Bij voorbaat dank!

Laatst bewerkt:
Oke... dit bedoel ik nu!
Alleen 1 klein ding... wanneer ik selecteer op 'Procentueel' of '% vd Omzet' dan verbergt ie de andere regels niet.
Het werkt alleen wanneer ik 'Nominaal' selecteer, er moet dus bij selectie constant 1 regel zichtbaar zijn.

ik hoop dat het je lukt!

Oke... dit bedoel ik nu!
Alleen 1 klein ding... wanneer ik selecteer op 'Procentueel' of '% vd Omzet' dan verbergt ie de andere regels niet.
Dat had je ook niet gevraagd ! Je moet je vraag goed omschrijven, dat kan degenen die je vraag beantwoorden veel tijd besparen. Maar wat je nog wil, gaat uiteraard volgens hetzelfde principe.
Heb je dat zelf al geprobeerd? Ik denk van niet.
Want als dat wel zo was, dan had je gemerkt dat - als je hetzelfde op 'procentueel' toepast, dat dan de validatie in kolom B verdwijnt. Dus daar zul je iets anders op moeten verzinnen.

Bestand: Bekijk bijlage 141553
Wanneer ik de selectie verander moet dus die regel weer zichtbaar worden en de eerder geselecteerde weer verborgen worden.

Hiermee dacht ik het duidelijk omschreven te hebben.

Anyway, ik heb het dus wel geprobeerd, echter kwam ik er niet aan uit.
Omdat het simpel veranderen in de code van 'nominaal' naar 'procentueel' niet hielp en er dan niets verborgen wordt. Dus zodoende stelde ik de vraag weer.
Ik ben geen held in het programmeren maar zou wel graag hiermee geholpen worden.
Dus hopelijk lukt het.

Bij voorbaat dank

Ik herhaal wat ik in mijn vorig bericht schreef: als je rijen met 'procentueel' gaat verbergen, dan verberg je ook de cel met het pijltje waarin je een keuze moet kunnen maken. Voorbeeld voor B8 en B9: als je de rij met B8 verbergt, dan verberg je de cel waarin je een keuze moet maken (B8). Dus je kunt dan geen macro op basis van de keuze met pijltje in werking stellen.

Is het mogelijk dat je bijvoorbeeld een lege rij toevoegt boven een categorie, daarin het selectievakje zet en dan de macro toepast?
Zodat de rij met keuze zichtbaar blijft?
Of mogelijk weet je een nog betere oplossing?

Is het mogelijk dat je bijvoorbeeld een lege rij toevoegt boven een categorie, daarin het selectievakje zet en dan de macro toepast? Zodat de rij met keuze zichtbaar blijft?
Het principe blijft natuurlijk gelijk aan wat in het staat dat ik hiervoor postte (een kwestie van rijen tellen die verborgen en zichtbaar gemaakt moeten worden). Aan de hand van dat vorige bestand had je de oplossing dan ook m.i. zelf moeten kunnen vinden.

Laatst bewerkt:
Nog altijd geen reactie van Mike Bodelier.
Zeker erg druk Mike bij H&L ?
Merkwaardig toch dat mensen alle tijd hebben om vragen te stellen, maar zodra die zijn opgelost zelfs geen paar muisklikken kunnen doen om ze als opgelost te markeren. Handig hè Mike, dat je op Helpmij altijd nieuwe accounts kunt aanmaken ?

Nog altijd geen reactie van Mike Bodelier.
Zeker erg druk Mike bij H&L ?
Merkwaardig toch dat mensen alle tijd hebben om vragen te stellen, maar zodra die zijn opgelost zelfs geen paar muisklikken kunnen doen om ze als opgelost te markeren. Handig hè Mike, dat je op Helpmij altijd nieuwe accounts kunt aanmaken ?

Ik was in de veronderstelling dat deze als opgelost was gezet al.
Excuses, maar waar dat cinische vandaan komt... niet een toon die gewaardeerd wordt.
In ieder geval bedankt voor de hulp, het was zeker handig voor een groot deel!

maar waar dat cinische vandaan komt...
Die reactie komt van de iets te grote regelmaat waarin mensen een vraag stellen, maar nooit meer een reactie geven. Dat is voor een helper, die dan niet weet of zijn oplossing heeft geholpen, onbevredigend en zo nu en dan schiet iemand uit zijn slof. En het lot viel nu op jou.

Die reactie komt van de iets te grote regelmaat waarin mensen een vraag stellen, maar nooit meer een reactie geven. Dat is voor een helper, die dan niet weet of zijn oplossing heeft geholpen, onbevredigend en zo nu en dan schiet iemand uit zijn slof. En het lot viel nu op jou.

vandaar ook mijn oprechte excuses.
ik ben zeker dankbaar voor de hulp, nogmaals.
zelf heb ik ook een forum dus ik weet hoe het kan voelen en bij deze: respect voor jullie! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan