• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Leeftijd pas laten zien vanaf een bepaalde datum

Status
Niet open voor verdere reacties.
Typ in B2:
Code:
=ALS(C2>F$6;DATUMVERSCHIL(A2;F$6;"y");"")
En kopieer naar beneden in kolom B.

Bedankt voor de poging maar dit is niet wat ik bedoel.
De leeftijd mag er pas achter komten te staan wanneer ze in dienst zijn getreden.
Tevens moet wanneer rechts een datum wordt ingevoerd die lager is dan het geboortejaar niet #Getal! in de cel komen te staan maar deze moet dan leeg zijn.
De formule hiervan staat nog in de betreffende cel

Hopelijk is het zo duidelijker

Mvg,

De leeftijd mag er pas achter komten te staan wanneer ze in dienst zijn getreden.
Dat is bij mijn antwoord het geval.
Alle datums van indiensttreding liggen ná 01-01-2000 (slecht voorbeeld dus) en daarom worden met de gegeven formule alle leeftijden getoond.

Tevens moet wanneer rechts een datum wordt ingevoerd die lager is dan het geboortejaar niet #Getal! in de cel komen te staan maar deze moet dan leeg zijn.
WAAR rechts bedoel je?
In kolom C of elders?

Laatst bewerkt:
Na je vorige vraag had ik gedacht dat je de aanvulling wel zelf zou kunnen maken:
Code:
=ALS(C4>$F$6;"NVT";ALS(ISFOUT(DATUMVERSCHIL(A4;$F$6;"y"));"N.V.T.";DATUMVERSCHIL(A4;$F$6;"y")))

In je bestand schrijf je:
Gevraagd:
1) Dat wanneer de datum van in dienst treding later ligt dan de datum die is opgegeven, de kolom leeftijd leeg is
2) Dat wanneer de geboortedatum later ligt dan de opgegeven datum, in de kolom leeftijd N.V.T verschijnt.
Maar die twee kunnen allebei tegelijkertijd waar zijn.
De vraag is dan (als dat het geval is) wat er dán moet gebeuren.

Dank je wel voor de formule!
Ik ben best een leek in excel dus verwacht niet teveel van mij:p!

Dat klopt, maar dat heeft bij mij geen invloed geloof ik
Ik neem aan dat dat een antwoord is op mijn vorig bericht (best om dat er bij te vermelden, anders weten anderen niet waar je tekst op slaat).
Dat dat geen invloed heeft, kun je nooit van tevoren weten.
Aks twee voorwaarden tegelijk van toepassing kunnen zijn, dan moet je ALTIJD aangeven welke voorrang moet hebben.

Aks twee voorwaarden tegelijk van toepassing kunnen zijn, dan moet je ALTIJD aangeven welke voorrang moet hebben.

Ja je hebt gelijk. Bij mij wordt nu direct de leeftijd op 0 gesteld als de datum onder de datum van in dienst treding komt. Ik heb dit zo gemaakt dat dit geen probleem is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan