Welk schoonmaak en optimaliseer prog raden jullie aan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

aapsel

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2009
Hi kenners,

Ik wilde net advance systemcare instaleren toen bleek dat er nog iets op mn pc stond.
In mn softwarelijst of onder startmenu stond niks, echter in mn program files stond nog wel een iobit map waar het prog in stond.
Deze kon ik in 1e instantie niet verwijderen (opgelost door via taakbeheer processen te beiindigen van de desbetreffende niet te delete bestanden.

Ik vond dit nogal vreemd na zeker een jaar geleden ooit eens dat prog geprobeerd te hebben (en ge-uninstalled te hebben) bleek deze dus nog dagelijks mee te draaien op mn systeem.

Nu wil ik de boel eens goed gaan cleanen en optimaliseren.

Ik dacht dit te doen met advance system care maar nu ik me dus weer herinner dat ik die ooit al eens geprobeerd had en me dat nu al deze vervelende acties oplevert, lijkt me dat prog niks.
Daarnaast las ik na wat googlen al dat het op diverse sites wordt afgeraden, omdat het meer kwaad als goed zou doen.

Welk programma om je pc te cleanen en optimaliseren zouden jullie mij als alternatief aanraden ?

Alvast bedankt voor de reacties

mvg aap

Op een pc die lang niet onderhouden is en vol staat met allerlei rommel is een schone installatie van windows meestal de snelste en beste manier
Maak eerst een backup van je muziek/foto's ed. of staan die al op een aparte partitie ?
Als je je favoriete programma's hebt geinstalleerd maak je een systeembackup op een andere schijf .

Op een pc die lang niet onderhouden is en vol staat met allerlei rommel is een schone installatie van windows meestal de snelste en beste manier
Maak eerst een backup van je muziek/foto's ed. of staan die al op een aparte partitie ?
Als je je favoriete programma's hebt geinstalleerd maak je een systeembackup op een andere schijf .

Dit is idd de beste manier, schoonmaak/optimaliseer programmatjes krijg je niets anders dan zever mee en kuisen niet grodig.

tuneup utilities al eens geprobeerd???

heb ik al jaren goede ervaringen mee, met verschillende versies!

[mod-edit] •Plaats evenmin berichten die geen toevoegde waarde leveren aan de thread.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijd u van die tune programmaatjes. Ze doen meer kwaad dan goed. Vertel eerst eens welke windows je gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan