1Gbps Netwerk: Server (ubuntu), Mediaplayer (ubuntu), Notebook(winXP), Playstation 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
//update... (voor de geïnteresseerden)

Ik heb eigenlijk zo goed als alles werkende gekregen op mijn (test) server.
Alleen een ftp-server moet ik nog installeren en configureren.

Zelfs vanaf mijn Droid kan ik nu overal ter wereld per ssh-tunnel mijn server in.
In Windows is het mogelijk om Putty voor SSH te gebruiken, linux spreekt voor zich... Terminal!
Ook sabnzbd is te bedienen middels internet (gehangen aan Apache2 web-server), of via me Droid!
mySQL database kan ik vanaf mijn werk gebruiken.
Ik gebruik nu NFS als file-server (linux only) voor naar mijn XBMC mediaplayer.
SAMBA gebruik ik weinig, alleen als ik op een Windows systeem een share naar mijn server wil.

Ik heb alle commands opgeslagen en zal deze binnenkort in een How-To met jullie delen.
Graag nog wat feedback om het e.e.a. te optimaliseren wanneer er goede ideeën in jullie op komen!

Gr,
dprod

He interessante server ! Wat zijn je ervaringen en heb je ms gegevens over stroomverbuik (idle/load)

He interessante server ! Wat zijn je ervaringen en heb je ms gegevens over stroomverbuik (idle/load)

Ik ben nog niet overgestapt tot aanschaf...
Ik heb nog een oude bak staan (P4) die ik zo nu en dan als server gebruik, hierop ben ik alles aan het uitproberen/installeren.
Dit heb ik uitgewerkt in een PDF (soort van HOW TO), welke ik hier ook zal posten.
Op het moment staan de plannen dus op ON HOLD ;)
Uiteraard hou ik de boel up-to-date wanneer er nieuwe ontwikkelingen zijn!
Ook zal ik dan het stroomverbruik vermelden, aangezien dat in deze wel een "belangrijk" issue is...

Mochten er nog forum-leden met vragen, opmerkingen/adviezen zijn hoor ik dat graag en schroom niet om ze hier te posten!

Groeten,
dprod

Heb je niet overwogen om je PS3 als mediaplayer te gaan gebruiken?

Heb je niet overwogen om je PS3 als mediaplayer te gaan gebruiken?

Jawel...
Uiteraard kan ik terugstappen naar een oude Firmware versie en dan de boel kraken zodat Linux erop gezet kan worden, alleen wil ik mijn ps3 graag behouden om online mee te kunnen Gamen.
Deze functionaliteit wordt geblokkeerd wanneer je niet de nieuwste Firmware geïnstalleerd hebt.
Daarnaast heb ik overwogen om een extra ps3 te kopen zodat dit op het oude systeem kan gebeuren alleen vind ik de ps3 een (nogal) LOG apparaat, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Ik ben tot aanschaf overgegaan en heb het volgende in huis gehaald:
Zotac ZBOX HD-ND22
OCZ Vertex 2 E SATA II 2.5" SSD 60GB
Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz
Logitech K400 Wireless Touch Keyboard
Kingston SDHC 16GB Class 10 G2

Daarbij heeft de Zotac ZBOX HD-ND22 een 'VESA' muurbeugel en hangt hij netjes naast mijn tv.
De extra geheugenkaart gebruik ik voor mijn foto verzameling en is dus niet noodzakelijk.
Films/Muziek stream ik vanaf mijn andere pc binnen het lokale netwerk (nu nog 100Mbit).
DDR-Ram geheugen is misschien een beetje overkill maar je kan het maar hebben :p
Het Keyboard is klein en daardoor dus bijzonder handig bij een HTPC.

Geïnstalleerd is hierbij:
Ubuntu 11.10
XBMC
Google Chrome (vind ik beter als Firefox)
NFS-kernel-server (wordt gebruikt voor delen/mounten binnen een linux-netwerk)

Binnekort meer hierover!

Groeten,
dProd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan