//update... (voor de geïnteresseerden)
Ik heb eigenlijk zo goed als alles werkende gekregen op mijn (test) server.
Alleen een ftp-server moet ik nog installeren en configureren.
Zelfs vanaf mijn Droid kan ik nu overal ter wereld per ssh-tunnel mijn server in.
In Windows is het mogelijk om Putty voor SSH te gebruiken, linux spreekt voor zich... Terminal!
Ook sabnzbd is te bedienen middels internet (gehangen aan Apache2 web-server), of via me Droid!
mySQL database kan ik vanaf mijn werk gebruiken.
Ik gebruik nu NFS als file-server (linux only) voor naar mijn XBMC mediaplayer.
SAMBA gebruik ik weinig, alleen als ik op een Windows systeem een share naar mijn server wil.
Ik heb alle commands opgeslagen en zal deze binnenkort in een How-To met jullie delen.
Graag nog wat feedback om het e.e.a. te optimaliseren wanneer er goede ideeën in jullie op komen!
Gr,
dprod
Ik heb eigenlijk zo goed als alles werkende gekregen op mijn (test) server.
Alleen een ftp-server moet ik nog installeren en configureren.
Zelfs vanaf mijn Droid kan ik nu overal ter wereld per ssh-tunnel mijn server in.
In Windows is het mogelijk om Putty voor SSH te gebruiken, linux spreekt voor zich... Terminal!
Ook sabnzbd is te bedienen middels internet (gehangen aan Apache2 web-server), of via me Droid!
mySQL database kan ik vanaf mijn werk gebruiken.
Ik gebruik nu NFS als file-server (linux only) voor naar mijn XBMC mediaplayer.
SAMBA gebruik ik weinig, alleen als ik op een Windows systeem een share naar mijn server wil.
Ik heb alle commands opgeslagen en zal deze binnenkort in een How-To met jullie delen.
Graag nog wat feedback om het e.e.a. te optimaliseren wanneer er goede ideeën in jullie op komen!
Gr,
dprod