Foutmeldingen Nod32 bij installatie en verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365
Hallo,
Ik heb sinds kort een probleem met de installatie van Nod32. Nadat ik mijn oude versie van Nod32 wilde verwijderen, kreeg ik tijdens het verwijderen de melding dat hij een sleutelveld niet kon verwijderen (?). Ik heb vervolgens op doorgaan gedrukt en Nod32 leek te zijn verwijderd.
Ik heb de Laptop vervolgens opnieuw opgestart en wilde een nieuwe versie van NOD32 installeren.
Bij het installeren krijg ik echter de volgende melding:
“Kon AppDataDir niet naar sleutel\software\Eset\Eset security\current version\info schrijven. Controleer of u genoeg rechten heeft of raadpleeg uw systeembeheerder.”

Op internet heb ik wat “gegoogled” en zie hier bijv de oplossing dat ik tijdens de foutmeldingen op “negeren” moet drukken. Wanneer ik dat echter doe is het probleem niet opgelost: de installatie gaat wel door, maar NOD32 start nadien niet op. Ik krijg wel een waarschuwing dat Nod32 uitgeschakeld is. Ook wanneer ik Nod32 handmatig opstart blijft die rood en blijft Nod32 op uitgeschakeld staan met een melding over een kritische fout).
Wanneer ik deze Nod32 verwijder krijg ik weer de melding dat hij het sleutelveld niet kon vinden.
Ook wanneer ik gebruik maak van de Nod32 Removal tool (krijg gewoon de melding: “Removed Nod32 entries form Registry”), de laptop opnieuw opstart en een nieuwe installatie start krijg ik gewoon dezelfde melding “Kon AppDataDir niet naar sleutel\software\Eset\Eset security\current version\info schrijven. Controleer of u genoeg rechten heeft of raadpleeg uw systeembeheerder.”

Kortom: ik weet nu even niet hoe ik verder moet. Zowel bij het verwijderen als de installatie ontstaan er foutmeldingen. Een logische oplossing was wellicht geweest: naar een herstelpunt gaan (tsja….op een of andere manier staat die nu op uitgeschakeld, dus daar heb ik zo ook even niets aan).
Wie kan mij verder helpen?
Voor de volledigheid: ik draai op een Acer Laptop 7730G met Windows 7 (64 bit) besturingssysteem.
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten
Riccardo

welke versie van nod32?

Het gaat om ESET NOD32 v4.2.64.12 (64 bit)

dit al gedaan:

# Zorg ervoor dat alle ESET producten gedeinstalleert zijn en de map C:\program files\ESET verwijdert is en de (verborgen) map C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Eset.
# Zorg ervoor dat u het laatste installatiebestand heeft van uw ESET software, deze kunt u downloaden via de onderstaande link: www.nod32.nl/download/full
# Zorgt u ervoor dat ekrn.exe niet draait. Dit doet u door ctrl+alt+Delete in te drukken en bij de tab processen ekrn.exe te beeindigen.
# Het kan voorkomen dat, als u de computer afkoppelt van het internet tijdens de installatie procedure, de installatie wel succesvol wordt uitgevoerd.

Hallo puppie,

Ik heb net al je beschreven stappen nog eens doorlopen (incl het tijdens de installatie uitzetten van internet). Ik had inderdaad bij mijn verborgen bestanden nog mapjes van Eset. Het verwijderen hielp echter niets. Ik kreeg zojuist dezelfde foutmelding.

Helaas...

Ik heb net nog even wat verder zitten kijken. De foutmelding verwijst naar het Register.
Blijkbaar zit hier iets niet goed. Ik zie in het register wel de volgende map:
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ESET" Hierin zitten ook de submapjes of sleutelvelden waar ik steeds de overige foutmeldingen op krijg als ik op "negeren"druk.
Kan het kwaad als ik dit in het register verwijder of moet ik dat niet doen?

Hoor het graag.

Heb je al 's geprobeerd het programma met adminrechten te installeren? Rechtsklik "uitvoeren als" en evt. UAC tijdelijk uitschakelen.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedankt voor je reactie. Mijn UAC heb ik standaard uitgeschakeld staan. Uitvoeren als administrator gaat niet omdat het een .msi bestand betreft en geen .exe.
Ik zie die mogelijkheid dus niet.

Klik op start > Alle programma’s > ESET NOD32 Antivirus > Verwijderen.
Herstart de computer. Zodra de computer herstart is, verwijder dan de volgende mappen:
%ProgramFiles%\ESET
%AllUsersProfile%\Application Data\ESET
%AppData%\ESET

NOD32 removal tool (mogelijk niet geschikt voor jouw versie, te gebruiken na bovengenoemde stappen): hier
Handleiding NOD32 4.x: hier
Installatie-tips: hier
Overige handleidingen, mogelijk van nut: hier

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedankt voor je reactie, maar dit zijn de stappen die ik al heb geprobeerd.
Het neemt echter het probleem niet weg. Volgens mij zit er gewoon iets niet goed in het Register. Ik zit nu op mijn werk, maar zal vanavond eens proberen om het Registerbestand van Eset te renamen en dan een nieuwe installatie uit te voeren. Mocht dit tot grotere problemen leiden zal ik de naam weer naar de oorspronkelijke naam terugzetten.

Ik hou jullie op de hoogte. Kom er enkel niet eerder dan vanavond aan toe.

gebruik ccleaner eerst eens om alles netjes op te ruimen.

Bedankt voor de tip! Zal ik vanavond zeker even doen.

Ik hou jullie verder op de hoogte.

Groeten
Riccardo

Nou, geloof het of niet, maar HET IS GELUKT!!!!!:d

Wat heb ik allemaal gedaan? Allereerst heb ik CCleaner erover heen laten lopen en het register opgeschoond. Vervolgens de laptop opnieuw opgestart. Toen de laptop opnieuw was opgestart kreeg ik een blue screen. Daar word je niet heel vrolijk van.:eek: Na het opnieuw opstarten toch maar weer Nod32 geprobeerd te installeren. Weer met hetzelfde resultaat: ik kreeg dus weer dezelfde foutmelding. Ik heb vervolgens de stap gezet om het mapje Eset in het register te “renamen”. Daarna de laptop opnieuw opgestart en vervolgens Nod32 opnieuw geinstalleerd……….zonder problemen….
Blijkbaar zat er dus toch iets niet goed in het register. Maar goed, ben blij dat het nu eindelijk is opgelost.
Iedereen die heeft meegedacht: Bedankt!

Mooi dat het gelukt is.
veel plezier er mee.

Beste riccardodeboef, ik heb precies zelfde probleem als jij beschrijft, maar ik heb geen idee hoe ik in het register kom en rename,kan jij mij svp hier een beetje omschrijving geven.??

Bedankt alvast.

Hallo Jaikke,

Om in het register te komen ga je naar de Start (Windows)knop linksonder op de taakbalk. Klik vervolgens op “uitvoeren”.
Tik hier: regedit
Je zit nu in het register.
Als het goed is zie je nu verschillende mapjes. Als je exact dezelfde foutmelding hebt als ik toen, ga je naar het mapje HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ESET
Dit mapje heb ik destijds een andere naam gegeven en toen ging het wel goed.

Succes ermee!

BEDANKT,ik heb precies de zelfde melding.niets meer en niets minder.dus HOOP zo dat het werkt.
zelfde pc is het,Windows 7. zou het daar aan liggen???
het is op pc van mijn vriendin,en ga zaterdag naar haar toe,en proberen.
ik laat het aan allen weten,

bedankt.

Hallo Jaikke,

Om in het register te komen ga je naar de Start (Windows)knop linksonder op de taakbalk. Klik vervolgens op “uitvoeren”.
Tik hier: regedit
Je zit nu in het register.
Als het goed is zie je nu verschillende mapjes. Als je exact dezelfde foutmelding hebt als ik toen, ga je naar het mapje HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ESET
Dit mapje heb ik destijds een andere naam gegeven en toen ging het wel goed.

Succes ermee!

Riccardo,
Bijna 2 jaar later maar ik heb veel aan je uitleg gehad met de installatie van eset smart security 7.

Super bedankt.

Graag gedaan. Fijn dat het je geholpen heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan