pc kan scherm 1 niet detecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruchard

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 dec 2011
Hallo
ik zit met een groot probleem,
mijn laptop vertoont sinds enkele dagen een volledig zwart scherm, als ik een externe monitor aansluit zie ik wel alles. Maar, als ik dan naar configuratie scherm ga, bij beeldschermresolutie dan vindt mijn pc (latop HP Pavilion dv7) zijn 1ste scherm niet. Hij duidt de externe monitor aan als 1ste scherm. Als ik op detecteren klik, dan kan hij geen 2de scherm vinden. Wat moet ik doen?

Ik heb 4 weken geleden ook al een probleem gehad met mijn scherm, hij vertoonde dan groene horizontale strepen en lijnen, maar ik had toch beeld. Dit bleek dan een kabeltje te zijn die niet meer goed vast zat, pc werd opgestuurd naar fabriek, en na 2
weken was hij terug in orde.

Mijn pc is nog maar net 1jaar oud. Zou het kunnen zijn, dat dit kabbeltje nu volledig is losgekomen? Ik vind dit echt jammer voor een laptop die nog maar juist 1jaar oud is.

Weet iemand raad?
Bedankt!

dat is omdat je pc 2 grafice kaarten heeft je beeldscherm 1 en je extern scherm ook 1 dan kan je ze niet combineren

kan zijn, maar voor dit probleem kon ik mijn monitor wel aan sluiten, en detecteerde mijn pc dit als zijn 2de scherm. En het scherm van mijn laptop als 1ste scherm, en dan kon ik kiezen tss uitbreiden, etc... en nu plots kan hij dit niet meer.

Welkom op Helpmij.nl.:)

Een laptop kan normaal gesproken inderdaad twee schermen aansturen. De interne en een externe. Als het scherm zwart is, kijk een of je met de combinatie FN+F4 toets wel beeld krijgt. Het kan ook een andere F toets naast de FN toets zijn, die je moet gebruiken.

Je moet een tweede toets hebben zoals op de volgende afbeelding;
20091011115504488.jpg

PS
dat is omdat je pc 2 grafice kaarten heeft
Wie heeft het over een PC hier? Daarbij met twee grafische kaart zou het helemaal mogelijk moeten zijn.;0

Laatst bewerkt:
idd, ik heb deze toets, maar als ik daarop klik kan ik kiezen dus uit 'alleen op projector, alleen op computer, dupliceren, uitbreiden' en ik zie dat 'alleen op de computer aangeduidt staat. Maar toch heb ik geen beeld op mijn computer, maar op mijn extern scherm

helpt ook niet, mijn pc springt precies automatisch terug naar 'alleen de computer'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan