slotje op map afbeeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vonkske

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2006
In 'mijn afbeeldingen' is het volledige jaar 2010 'verdwenen' op één submap na.Deze laatste is te bekijken en te bewerken, op een normale manier.
Op de map van dat jaartal zit een slotje. Onder Eigenschappen<beveiliging is alles normaal (toegang voor allen, ook voor mij,administrator)

Ik gebruikte Recuva. De teruggehaalde bestanden zijn niet leesbaar: 'deze afbeeldeing kan niet worden geopend, het bestand is mogelijk te groot of beschadigd'. In Photoshop: 'kan uw verzoek niet uitvoeren omdat het niet het juist soort document is'

Vraag me nu af of dat slotje iets te betekenen heeft...ik begrijp niet hoe dat op die map geraakt is.

Dank voor de hulp

Vonske hallo.

Slotje heeft te maken met het feit dat de toegangsrechten op het moment dat je kijkt niet goed zijn uitgedeeld en dat kan gebeuren als een map gedeeld is geweest in een thuisgroep en daarna weer stand alone is gemaakt.

Ga naar eigenschappen van zo'n map toe en maak de toegangsrechten weer netjes, bijvoorbeeld door het moet maar even iedereen alle rechten te geven.

Een map met een pijltje is gewoon een snelkoppeling, dus daar is niks mis mee.

Lukt dat niet met dat slot, dan toch als Administrator inloggen, want dan heb je alle rechten en dan lukt alles.

Heb je wel de originelen. Wat je praat over rucova. Afin probeer het toch maar zo.

Hallo Vonske,

Dit kan te maken hebben met de deling in de thuisgroep... Of het is een persoonlijke map... Zoals jou map in de map users op de C:\ Schijf/partitie.

Succes & Groeten,

Hallo,

Bij beveiliging heeft iedereen alle rechten.
Het is geen persoonlijke map.

Hoe log ik in als administrator? :o

Vraag me nu af of dat slotje iets te betekenen heeft...ik begrijp niet hoe dat op die map geraakt is.

Computer al eens volledig gescand met je antivirus en MalwareBytes? Mijn afbeeldingen is een persoonlijke map. Zeer gevaarlijk om iedereen zomaar alle rechten te geven.

Laatst bewerkt:
@manamana Blijkbaar log ik al in als administrator. (gevonden via config scherm). De notities op websonic kloppen niet met wat ik zie op windows 7.
De originelen ben ik kwijt (of zitten achter het slotje?) Die probeerde ik terug te halen met Recuva maar ze zijn onleesbaar. Ben nu de prullenbak aan het screenen..

@seniorke: Malware heb ik gedraaid,Ccleaner en virusscanner Avast.

vonkske, Mijn afbeeldingen is een persoonlijke map, zoals mijn documenten.
Heb je deze map verplaatst naar een andere locatie op de harde schijf?

@seniorke, ik heb geen map bewust verplaatst.Ik keek het al na.
In mijn afbeeldingen catalogeer ik per jaar en binnen dat jaar per maand en binnen 1 maand 'onderwerp_datum_bestandsformaat (RAW of jpg)
Dus 2010<06<ijsland bvb
Nu zijn binnen 2010 de submappen 01 t/m 11 verdwenen, enkel submap 12 bestaat nog.

Verdwenen in de zin van niet meer te zien, nergens.
Er zit een slotje op map 2010 maar enkel de submap 12 is nog aanwezig en de foto's in submap 12 zijn wél leesbaar, alhoewel er een slotje zit op de hele map 2010.

prtscreenpaint .jpg

Vonkske, je screenshot maakt het wat duidelijker.
Meld je eens aan met het administrators account bij windows, niet met je gebruikersaccount. Schenk met het administratorsaccount de nodige machtigingen aan jouw gebruikers account voor de submappen die niet meer zichtbaar zijn voor jouw account.

@seniorke: ik heb met recuva nu toch een aantal foto's kunnen vinden in de prullenbak.
Voor alle zekerheid ga ik dat verder afwerken en daarna je tip uitvoeren.
Kan wel even duren, gezien recuva enorm veel foto's heeft teruggehaald en ik ze allen apart moet identificeren alvorens ze effectief terug op mijn pc te zetten.

Mag ik terug contact opnemen, mocht het niet lukken?

Ja maar, het zou er kunnen op lijken dat ik de raad niet wil volgen. Het is maar dat ik alle recovery kwijt ben wanneer ik nu moet afsluiten en opnieuw inloggen.

Recovery mislukt...
Bij Windows 7 Home bestaat de mogelijkheid niet om als administrator in te loggen.
Met de nota's van Websonic kan ik geen gebruiker aanklikken (er is enkel melding van locale groepen en of ik daar op klik of niet, er gebeurt niets)

het is wel mogelijk:

Doe deze stappen maar eens:

Start>alle programma's>bureau-acc>klik met rechtermuiskn op opdrachtprompt>kies hier als administrator uitvoeren..

Doe hier in vullen:

net user administrator /active: yes

en ga naar het inlog scherm van windows 7.

Voer de volgende stappen uit als u de ingebouwde administratoraccount toch wilt inschakelen:
1. Klik op de knop Start en typ cmd in het zoekvak.
Klik in de lijst met resultaten met de rechtermuisknop op cmd en klik op Als administrator uitvoeren.
2. Typ net user administrator /active:yes bij de opdrachtprompt en druk op Enter.
3. Typ net user administrator <wachtwoord> en druk op Enter.
Opmerking: vervang het wachtwoord bij <wachtwoord> door het wachtwoord dat u wilt instellen voor de administratoraccount.
4. Typ exit en druk op Enter. Meld de huidige gebruikersaccount af.

Seniorke,
zie mijn post die is het zelfde als die van jou;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan