QIFtoCSV converter

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker34

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2011
Hallo forumgebruikers,
Ik ben op zoek naar een gratis (dus zonder registratie en optimaal gebruik) van een converterprogramma. Het zou moeten gaan om QIF to CSV software.
Ik heb n.l. de laatse tien jaar gebruik gemaakt van Money97, maar ben inmiddels over naar acces. Ik heb uiteraard een converter nodig om de QIF file om te zetten naar een CSV file.
Wie kan mij hiemee helpen? Op verschillende sites wordt gevraagd om een mirror te downloaden, maar ik weet niet wat dat is, dus doe ik het maar niet.
Met vriendelijke groet,
Ton

Hallo Edmoor,
Van deze site had ik het bestand al gedownload, maar het uitpakken duurde zo verschrikkelijk lang (lag niet aan m'n pc) dat ik het idee kreeg dat mijn bestanden werden geupload door het programma via internet.
Dus ik had de operatie stopgezet.
Ton

Hallo Dindy,
Ze bedoelen met die mirrors dat er op verschillende servers het zelfde programma te downloaden is, meestal in verschillende landen ook nog. Dat is niet gevaarlijk :) Ik neem aan dat je die Money97 files in Acces wil gaan gebruiken? Is er geen importeermogelijkheid in Access? (Ik verplaats deze vraag naar de Access sectie, daar de kans dat daar iemand weet hoe het moet groter is.)

hallo mumzel,
De optie een QIF bestand importeren in access is niet aanwezig , mischien dat het wel kan middels een VBA code, maar daar heb ik geen kennis van. Bedankt voor je uitleg van de mirrors. Ik dacht n.l. dat er een kopie van mijn HD werd geupload. Maar als je zegt dat het niet gevaarlijk is, dan hou ik deze optie nog even open.
Met vriendelijke groet,
ton

Nou Mumzel,
Ik heb het geprobeerd met een mirror actie, maar daar kreeg ik onmiddelijk te maken met een restrictie. Niet meer als drie records, regsitratie kost $ 19.95 en bij de luxere versie niet meer dan 50 records.
Belachelijk als je bedenkt dat ik in tien jaar niet meer twee mutaties hebt gehad. (grapje)
Ton

Hallo Edmoor,
Van deze site had ik het bestand al gedownload, maar het uitpakken duurde zo verschrikkelijk lang (lag niet aan m'n pc) dat ik het idee kreeg dat mijn bestanden werden geupload door het programma via internet.
Dus ik had de operatie stopgezet.
Ton

Het uitpakken van dat bestand duurde bij mij ongeveer 1 seconde.

Hallo Edmoor,
Je had gelijk, ik had het verkeerde bestand te pakken. Ik ga het even proberen en als het gelukt zet ik de vraag op opgelost.
Ton

Hé Edmoor,
Nou ik heb het programma uitgetest en inderdaad, het QIF bestand werdt omgezet naar een CSV bestand. Maar als je het bestand bekijkt in Excel dan zie dat de informatie m.b.t. de indeling helemaal niet klopt.
Alle informatie komt in één kolom te staan, dus er vormen zich geen kolomkoppen die je eventueel zou kunnen aanpassen voor export naar access. Dus bij mij staat alle informatie in kolom A1 t.e.m. A???.
Mischien heb je nog een ander alternatief? Of zeg je ga alles even rechtzetten in excel dan heb je wat te doen.
Ton

Een csv bestand dat je rechtstreeks in Excel opent, wil nog wel eens elk record in kolom A zetten. Tenzij je de file via Data etc. importeert. Maar dat geeft ook niks, want zolang de scheidingstekens in de file maar goed staan (velden gescheiden met vaste kolombreedte of scheidingsteken en records gescheiden) kun je ze prima importeren in Access. Dus probeer dat eerst eens.

Je kan een QIF bestand direkt in MS Access verwerken door een stukje VBA code te schrijven.
Je hoeft daarvoor niet eerst je QIF bestand te converteren naar CSV.

Heb zelf geen tijd om een stukje VBA code te schrijven.
Maar sluit even een QIF bestandje bij, wellicht hebben anderen hier wel tijd om een stukje VBA code te schrijven.

Tardis

Hallo allemaal,
Van alle aangedragen oplossingen mbt tot mijn vraag ben ik zeer tevreden. Het is mij gelukt om het bestand QIF te converteren naar CSV van Excel, en dat bestand te importeren in Acces.
Bedankt mensen, mijn vraag is opgelost.
Met vriendelijke groet,
Ton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan