Hogere Rotatiesnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0144

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2011
Hallo jongens ik zat battlefield 3 te spellen en toen ik naar mij temparetuur keek was hij boven de 60!, nu wilde ik mijn koeler tot de maximale Rotatiesnelheid, ik heb in de bios gekeken en als ik het hoger wil gaan doen gaat het mer procenten nu heb ik geprobeert om alles de hoogste te doen, opnieuw gestart en er is helemaal niks verandert. Ik heb ook deze error CPU Fan Error, en ook soms Overclocking failed!. Wat kan ik hier aan doen nu kan ik niet zo veel spellen spelen..

Moederboard : http://azerty.nl/0-2528-405421/asus-p8p67-rev-3-1-moederb.html

Koeler : http://azerty.nl/0-976-245679/scythe-mugen-2-rev-b-scmg-2100.html

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat word 60 graden? Er zijn namelijk meer dingen met een temperatuur...

Je zou je BIOS een keer kunnen resetten. Waarschijnlijk is de Overclocking failed! melding dan weg. (Dit doe je door de PC helemaal af te sluiten, en van het stroom te halen. Schroef de kast open, en haal het batterijtje op het moederbord eruit. Stop 'm er daarna weer terug in, en sluit de PC weer aan.)

De CPU Fan Error, zou kunnen zijn omdat de fan geen snelheden afgeeft, lijkt me sterk, maar het kan. Draait de fan wel als je de PC aanzet? (Zou wel moeten, anders is de CPU binnen no-time over de kook)

Ja hij draait gewoon maar op lage Rotatiesnelheid

Laatst bewerkt:
De s-flex fan van de mugen draait niet zo snel op max - 1200rpm geloof ik
wat doet hij als je q-fan control uit zet

eventueel bios updaten ?

Laatst bewerkt:
Wat wordt er precies 60 graden? Als dit de videokaart of processor is hoef je je nergens druk om te maken, dat is een temperatuur die ver binnen de grenzen van beide ligt

Een cpu kan tot 80/90 graden aan dus maak je geen zorgen. En als het goed is staat er een beveiliging in je bios dat als je temp boven een bepaalde grens komt dat je pc dan zal herstarten.

Als je je kast openhaalt ALTIJD! eerst van de stroom halen EN als hij van de stroom is een aantal keren op de power knop drukken om resterende spanning weg te halen(ontladen).

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke ik heb hogere rotatie nu, maar hebben jullie mischien een programma dat ik kan zien hoe hoog mij rotatie is want ik word wel moe van elke keer naar de bios te gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan