TP-Link router als Wifi Access Point instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

turtlefred

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 dec 2011
Om mijn bestaande Wifi netwerk uit te breiden hen ik een tp-link MR-3220 aangeschaft. Aanvankelijk leek ik op de goede weg en kon ik via deze router op internet maar dat was maar van korte duur! De volgende ochtend kon ik zelfs geen verbinding meer maken met de nieuw router. Hoe maak ik van deze router een Wifi Access Point?

Welke stappen heb je ondernomen?
Heb je de handleiding gevolgd?

In de handleiding vond ik geen methode beschreven om de router als een WAP in te richten. Het enige dat ik gedaan heb is het IP-adres gewijzigd om te voorkomen dat ik hetzelfde IP-adres heb als het modem/router.

Wat bedoel je precies met Wireless Acces Point?
Wil je een tweede SSID aanmaken? Of wil je de bestaande SSID uitbreiden (versterken/repeaten)?
Ik neem aan dat de router ook wireless is, omdat je het hebt over uitbreiden van een bestaand wifinetwerk?

Wat bedoel je precies met Wireless Acces Point?
Wil je een tweede SSID aanmaken? Of wil je de bestaande SSID uitbreiden (versterken/repeaten)?
Ik neem aan dat de router ook wireless is, omdat je het hebt over uitbreiden van een bestaand wifinetwerk?

Helaas ben ik maar een leek op dit gebied. termen als SSID en zo zeggen mij eerlijk gezegd helemaal niets. Ik heb een modem/router van het merk Telefonica. Draadloos. Die gebruik ik, en mijn familie, om toegang tot het internet te krijgen. Daarvoor gebruiken we Ipod, Ipad en Smartphones. Jammer genoegf hebben we niet in de hele woning voldoende bereik en hebben we een 2e router (TP-Link) aangeschaft omdat men mij in de winkel vertelde dat dat de beste optie was. Ik kom er niet mee weg en vragen in de winkel heeft weinig opgeleverd omdat ik niet voldoende Spaans ken en het winkelpersoneel slechts zeer gebrekkig Engels spreekt. Ik woon vrij afgelegen, heb geen buren en heb geen beveiligd netwerk. Iedereen kan gebruik maken van de internettoegang. Ik heb geen servers of zo. Ik wil alleen het bereik uitbreiden. Vandaar de extra router.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan