Geen internet na nieuwe installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

satshow

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 jun 2001
Besturingssysteem
Linux KDE Neon
Office versie
Libreoffice
Ik heb vandaag voor mijn broer een nieuwe installatie gedaan van windows XP home.
Echter heb ik geen internet. Als ik de netwerkverbinding wil herstellen krijg ik de melding dat de TCP/ instellingen niet kunnen worden opgevraagd.

Onder apparaatbeheer zie ik bij overige apparaten allemaal gele vraagtekens gestaan net als de rubriek zelf van overige apparaten.

Iemand een idee hoe ik dit werkend kan krijgen?

Waarschijnlijk moet je even de CD erbij pakken die bij het moederbord hoort en daarvan de Ethernet drivers installeren.
Tevens de drivers voor andere apparaten die op die CD staan zoals audio en video (Sound en Graphic).

Je zult van al die apparaten een stuurprogramma dienen te installeren.

Ik heb alleen maar een windows cd, voor de rest heb ik helemaal niets. Zal dus op een USB stick deze stuurprogramma's moeten zetten denk ik maar hoe weet ik welke ik moet hebben eigenlijk.

Hoi,

Je zal het merk en type moederbord moeten weten dan kan je op desbetreffende merk site de drivers downloaden beginnende met de chipset driver . met pc wizard zou kunnen achterhalen welk merk en type bord je hebt .Als het een merk pc is dan op de site van het merk en op type zoeken.

Het gaat om het volgende moederbord Asus P4SD-VL
Heb al gezocht op internet maar zie meer mensen die geen drivers hiervoor kunnen vinden.

Hoi,

Kan kloppen het is een oem moederbord dus heeft hij in een merk pc gehangen dus dan is het maar net in welk. Misschien is dit wat heb geen idee maar wie weet.

Op de computer staat sony Vaio zie ik

Zie dit nummer staan onderaan: PCV-RS504

Internet heb ik aan de praat gekregen met Intel Ethernet Driver - 8.0.43.0
Vervolgens heb ik via windows update nog wat kunnen bijwerken alleen de audio en video niet. weet niet wat ik daarvoor moet hebben.

Hoi,

Wat geeft pcwizard aan bij audio en video misschien zo de drivers van de gemelde merk en type te downloaden

Ik heb de computer inmiddels afgesloten, heb gezocht naar de drivers maar kon ze niet vinden. Ben vergeten op te schrijven welk type het is. Als ik morgen tijd heb zal ik even dat hier kenbaar maken.

Had je die link van mij gezien?

Ja die drivers had ik al gedownload maar zou niet weten welke ik daarvan moet hebben en hoe te installeren. Zie geen exe file in die mappen staan.

Je had gezien dat het een .zip bestand is?Dus eerst uitgepakt en dan gekeken naar een setup of .exe?

Je had gezien dat het een .zip bestand is?Dus eerst uitgepakt en dan gekeken naar een setup of .exe?

Ja in dat bestand zitten meerdere drivers en ik er 1 uitgepakt maar zag geen setup erin staan of een exe.

En handmatig verwijzen naar betreffend bestand?(bijv voor je videokaart.Zou een 9200 ati/amd zijn?)
Ik heb het zelf niet gedownd dus weet ook even niet hoe eruit ziet.Probeer alleen maar mee te denken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan