1 lange piep en dan 3 korte, ook geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Warcraft

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2009
Hallo,

Ik zat vandaag op mijn computer en hij viel ineens uit, toen ik hem weer aan wou zetten hoorde ik 1 lange piep en daarna 3 korte piepjes, dus toen ben ik gaan zoeken op google en kwam ik erachter dat het iets met m'n werkgeheugen zou zijn. Dus heb ik alle stof uit m'n computer gezogen met de stofzuiger en heb eerst het ene chipje eruit gehaald en toen het andere, maar heb nog steeds dit probleem.

Heb ook niet recentelijk nieuw geheugen toegevoegd o.i.d. en ik heb dus echt geen flauw idee wat het probleem is.

Verder heb ik ook geen beeld meer op mijn computer die aangesloten staat op m'n tv (met een HDMI kabel)

Weet iemand misschien wat ik hier aan kan doen? Of wat het probleem kan zijn? En als het bijv. iets met m'n moederbord is, valt dit dan onder de garantie?

Alvast bedankt.

Hoi,

Ook het geheugen op verschillende sloten geprobeerd? met 1 stripje dus

Ja, dat heb ik net gedaan.
(maakt het trouwens uit in welke kleur, ze zaten eerst in de blauwe maar heb ze nu in de zwarte geprobeerd)

En heb ook even iemand gebeld en die zij dat het misschien aan de videokaart lag, omdat ik ook geen beeld heb.

Hoi,

Hoeft niet als je geheugen of sloten defect zijn wil hij ook wel geen beeld geven welke bios heb je ? ging even van jou uit maar mocht het een ami bios zijn zou het inderdaad ook de videokaart kunnen zijn .

Laatst bewerkt:
Hoi !

Als je 'n Award-bios hebt betekent 1 x lang, 3 x kort een probleem met de toetsenbord-controller.

Heb je 'n PS 2 bordje, probeer dan es je PC op te starten met 'n USB-toetsenbord.

Greetz,

Harry.

Ik zal eens even opnoemen wat ik allemaal in m'n computer heb zitten, want heb er niet zo heel veel verstand van.

Cooler Master Voeding
AMD Phenom II X6 Processor
ASUS ENGTX460 DirectCU Videokaart
ASUS M4A87TD Moederbord

Verder brand er bij mijn werkgeheugen ook een rood lampje, maar heb geen idee waar deze voor is, en ook niet of hij normaal al aan stond of of dat nu ineens plotseling zo is.

Hoi !

Asus heeft doorgaans 'n AMI-bios: 1 x lang, 3 x kort: Videogeheugen defect; m.a.w.: je grafische kaart is naar de Filistijnen.

Greetz,

Harry.

En valt dat dan ook onder de garantie van mijn videokaart?
Is er ook iets wat ik hieraan kan doen?

Hoi,

Je hebt dus een ami bios dus zou het de videokaart kunnen zijn misschien bij iemand een kaart lenen om te proberen. zit alles nog goed na de schoonmaak beurt?
Ligt er aan hoe oud de kaart is anders valt het normaal onde garantie als je er tenminste geen gekke dingen mee gedaan hebt.

Laatst bewerkt:
03/03/11 heb ik de onderdelen van de computer gekregen van Azerty.
Ik heb de kaart er precies zo weer in gestopt, maar ik vond het al raar dat hij midden in een game uitviel.

@harry snor,

Dit staat bij ami het zou ook het geheugen kunnen zijn toch . 1 Long, 3 Short Video adapter failure. Bad video adapter or memory

@warcraft ,

Dan valt hij dus nog onder garantie en met gamen wordt de kaart dus het meest belast.

Laatst bewerkt:
Als het dus ook aan mijn geheugen kan liggen wat ik dus ook gevonden had, kan ik dan niet kijken wat er gebeurd als ik hem aanzet met losgekoppeld RAM geheugen (hoeveel piepjes ik dan krijg)
En met een losgekoppelde videokaart en dan dus ook kijken hoeveel piepjes ik krijg.

Hoi,

Daar zou verscil in moeten zijn maar de memory bedoelen ze bij ami denk ik het videogeheugen maar dat weet ik niet zeker maar Harry weet dat denk ik wel.

Hoi !

Tja, ik werk al 'n jaar of tig in de PC-reparatie, en ken de meest voorkomende beep-signalen uit m'n hoofd.

Bij AMI is geheugen defect: 3 x kort, 3 x lang, 3 x kort.

Video-geheugen defect is de juiste weergave, kan dus ook komen door 'niet-correcte aansluiting van de voedingskabel(s) op de kaart.

Greetz,

Harry.

Ik heb alle kabels er goed ingedrukt maar heb nog steeds dit probleem, ik denk dat ik maar eens contact op ga nemen met Azerty dan.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp.

Hoi,

Oke weer wat geleerd:thumb::thumb: ik kwam er denk ik ook een beetje laat achter dat ze het videogeheugen bedoelen met de memory maar kwartje was niet gevallen:o

Geen dank, wel rot net voor kerst maar is wel het beste.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Het is goed, @Modag, geen probleem, hoor.

Greetz,

Harry.

Hoi,

Oke weer wat geleerd:thumb::thumb: ik kwam er denk ik ook een beetje laat achter dat ze het videogeheugen bedoelen met de memory maar kwartje was niet gevallen:o

Geen dank, wel rot net voor kerst maar is wel het beste.

Ach ja, kan gebeuren denk ik dan maar, heb ik vakantie kan ik niet gamen, haha. :P
Ben er gelukkig niet afhankelijk van en heb wel meer te doen, ben ook niet zo'n mega gamer.

Bedankt voor jullie hulp, hier mag van mij een slotje op.

Hoi !

Ik heb nog wel 'n Sapphire Radeon HD4870 liggen voor weinig.....

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan