• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werksheet met verschillende arbeidscodes

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mdv63
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mdv63

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2011
Berichten
52
Beste mensen, hierbij wil ik jullie allemaal een meer dan vreugdevol en spetterend maar vooral een gezond 2012 toe wensen.

en dan nu de vraag ^_^

Ik heb een werksheet van een collega ontvangen die ik een beetje heb bijgewerkt naar eigen zin.

Groot deel van de layout is klaar alleen dienen er nog enkele aanpassingen te gebeuren aan de cellen.

Zo zou ik graag in de raster onder de maand een overzicht in uren willen zien te krijgen. ( nu staan er de aantallen in.)

Dan in de onderste raster ( kwartaaloverzicht) zou ik graag een overzicht willen zien per kwartaal.

De aantallen staan allemaal vermeld in de sheet1 waar er de berekeningen kunnen mee gemaakt worden.

Mochten hier nog vragen, dan hoor ik deze graag
mvg
Mdv


oei .... als newbie begint dat hier al goed ..... enig idee hoe ik een winrar bestand kan toevoegen hierbij dit bericht??? lukt mij niet dus
 
bestand toevoegen

In dat geval de uitleg.

beheer bijlagen
kies voor beheer bijlagen => toevoegen => bladeren => zoek je bestand op in de directory van je PC => uploaden => vervolgens sluit je de opties af met het (rode) kruisje.

Vervolgens kies je voor reactie plaatsen en je bericht (inclusief bijlage) is geplaatst.

Als je het op dit forum niet lukt, gebruik dan www.mijnbestand.nl
 
Het bestandje even "opgeschoond" om het klein genoeg te houden om het te kunnen plaatsen (zie bijlage).

Het gaat om de gele (is het totaal) en de oranje (zijn de totalen per maand) cellen.

Je kunt de niet werkbare uren beter in kolom A (van sheet 1) te zetten.

Dit heb ik in je bestandje aangepast.

De uren per maand hebben een naam gekregen met de opbouw: maand_uren.

Daarmee wordt het maken van de formules in ieder geval eenvoudiger.

f59 =

Code:
=SOMPRODUCT((INDIRECT($D59)=F$55)*(INDIRECT($D59&"_uren")))

Deze doorgetrokken naar rechts en onderen.

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.
 

Bijlagen

Beste Oeldere,
Bedankt voor de aanzet naar ....
Nog enkele vraagjes
Is het de bedoeling in jou opzet om alles in de eerste kolom in te vullen? maw zowel aan- als afwezigheid? om dan mijn overzicht te houden in het jaaroverzicht ( AO8 tot BK28) dien ik alles aan te passen zodat dit terug zichtbaar wordt in het maandoverzicht.
gewoon om even te weten dat ik weer geen domme dingen doe ... :p

Alvats nogmaals bedankt voor de aanzet!
mvg
Mdv



Het bestandje even "opgeschoond" om het klein genoeg te houden om het te kunnen plaatsen (zie bijlage).

Het gaat om de gele (is het totaal) en de oranje (zijn de totalen per maand) cellen.

Je kunt de niet werkbare uren beter in kolom A (van sheet 1) te zetten.

Dit heb ik in je bestandje aangepast.

De uren per maand hebben een naam gekregen met de opbouw: maand_uren.

Daarmee wordt het maken van de formules in ieder geval eenvoudiger.

f59 =

Code:
=SOMPRODUCT((INDIRECT($D59)=F$55)*(INDIRECT($D59&"_uren")))

Deze doorgetrokken naar rechts en onderen.

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.
 
Code:
Is het de bedoeling in jou opzet om alles in de eerste kolom in te vullen? maw zowel aan- als afwezigheid?

Het antwoord op die vraag is ja.

Kolom G heeft voor het model dan geen functie meer.

Code:
om dan mijn overzicht te houden in het jaaroverzicht ( AO8 tot BK28) dien ik alles aan te passen zodat dit terug zichtbaar wordt in het maandoverzicht.

De uren per maand (per code) kun je in je totaaloverzicht afhalen van de gegevens die nieuw zijn gemaakt.

=> celverwijzing naar F59, G59 en verder.

Laat maar even weten of dit is wat je bedoelt.
 
Laatst bewerkt:
Beste Oeldere,

Ik heb ondertussen even verder de formules en verwijzingen aangepast maar wat me wel opvalt is dat deze de uren van afwezigheid optelt als zijn gewerkt, wat dus niet kan. enig idee hoe dit op te vangen valt?
heb geprobeerd om de uren negatief in te voeren ( -08:00) maar dan krijg ik de melding dat mijn formule niet klopt.

grts
Mdv



Code:
Is het de bedoeling in jou opzet om alles in de eerste kolom in te vullen? maw zowel aan- als afwezigheid?

Het antwoord op die vraag is ja.

Kolom G heeft voor het model dan geen functie meer.

Code:
om dan mijn overzicht te houden in het jaaroverzicht ( AO8 tot BK28) dien ik alles aan te passen zodat dit terug zichtbaar wordt in het maandoverzicht.

De uren per maand (per code) kun je in je totaaloverzicht afhalen van de gegevens die nieuw zijn gemaakt.

=> celverwijzing naar F59, G59 en verder.

Laat maar even weten of dit is wat je bedoelt.
 
Code:
Ik heb ondertussen even verder de formules en verwijzingen aangepast maar wat me wel opvalt is dat deze de uren van afwezigheid optelt als zijn gewerkt, wat dus niet kan. enig idee hoe dit op te vangen valt?

Dit dan toch maar even in je bestandje aangeven, waar zich dit voordoet.

Dan kunnen we daar ook gericht naar kijken.
 
Als u kijkt bij gewerkt telt deze al de uren samen die worden ingevoerd. zelf de afwezigheidsdagen.

Bekijk bijlage Werkrooster (mdv63)3 (oeldere1).xls




Code:
Ik heb ondertussen even verder de formules en verwijzingen aangepast maar wat me wel opvalt is dat deze de uren van afwezigheid optelt als zijn gewerkt, wat dus niet kan. enig idee hoe dit op te vangen valt?

Dit dan toch maar even in je bestandje aangeven, waar zich dit voordoet.

Dan kunnen we daar ook gericht naar kijken.
 
Dit is ook een oplossing. :)
Je verwijst in de formule "=SOMPRODUCT((INDIRECT($D56)=F$51)*(INDIRECT($D56&"_uren")))" naar uren. vanwaar haal je deze verwijzing. ( om te gebruiken in het doelbestandje na de nodige aanpassingen in dit hier) :D

Alvast bedankt voor de moeite
mvg
mdv


Bedoel je zoiets als in cel AC52 (oranje cel) (zie bijlage)?

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.
 
Code:
($D56&"_uren")))"

"_uren" is geen verwijzing maar een "harde" invoer.

D56 is januari

Deze formule geeft als resultaat: januari_uren

De naam januari_uren verwijst naar
Code:
=Rooster!$G$6:$G$47

Met deze formule wordt de waarde in de tabel januari opgezocht.

Een naam maken doe je in Excel 2007 als volgt:

Formules => naam beheren => nieuw

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.
 
Gewoon even uit nieuwsgierigheid, Kan ik om wat duidelijkheid te scheppen, alle "harde invoeren" verwijderen die met een verwijzing te kampen hebben?

Trouwens de "harde invoer" _uren vind ik niet terug ( $D56&"_uren")




Code:
($D56&"_uren")))"

"_uren" is geen verwijzing maar een "harde" invoer.

D56 is januari

Deze formule geeft als resultaat: januari_uren

De naam januari_uren verwijst naar
Code:
=Rooster!$G$6:$G$47

Met deze formule wordt de waarde in de tabel januari opgezocht.

Een naam maken doe je in Excel 2007 als volgt:

Formules => naam beheren => nieuw

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.
 
Code:
Gewoon even uit nieuwsgierigheid, Kan ik om wat duidelijkheid te scheppen, alle "harde invoeren" verwijderen die met een verwijzing te kampen hebben?

? Ik begrijp niet wat je bedoelt.

Hiernieuwde poging om het uit te leggen.


Code:
*(INDIRECT($D56&"_uren"))

Ik had ook kunnen kiezen voor:

Code:
*(januari_uren))

Maar dan had ik de codes met doorcopieren moeten aanpassen.

Daarom heb ik gekozen voor een flexibele oplossing.
 
Beste

Heb ondertussen het zaakje opgelost :p
Wou al lopen voor ik kon kruipen :o

Nog even dit misschien

Hoe los ik het volgende op....

Ik heb namelijk X aantal uren het RECHT :( :confused: om ziek te zijn en deze uren zouden dan in het overzicht onderaan in de eerste opzet dienen te worden geminderd zodat ik steeds zie hoeveel ik nog recht heb op ziek zijn!

idem voor de ADV en verlof

graag nog hierop een antwoordje en het kan voor andere ten diensten gesteld worden ook hier op het forum

beetje knutselen en is dan bruikbaar voor iedereen :thumb:

grts
Mdv

Code:
Gewoon even uit nieuwsgierigheid, Kan ik om wat duidelijkheid te scheppen, alle "harde invoeren" verwijderen die met een verwijzing te kampen hebben?

? Ik begrijp niet wat je bedoelt.

Hiernieuwde poging om het uit te leggen.


Code:
*(INDIRECT($D56&"_uren"))

Ik had ook kunnen kiezen voor:

Code:
*(januari_uren))

Maar dan had ik de codes met doorcopieren moeten aanpassen.

Daarom heb ik gekozen voor een flexibele oplossing.
 
Je bedoelt waarschijn AC176 (onderstaande tabel).

HTML:
Rest		Overuren		Ziektedagen		ADV	Vakantie
overzicht

Hoe komen deze waarden (uitkomsten) tot stand?

P.s. niet de gehele kolom quoten, als dit niet nodig is.

Je kunt ook alleen quoten, naar hetgeen je verwijst.

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.
 
Ziekte- Vakantie- ADV-dagen worden alle jaren geupdated
Overuren spreekt voor zich ..... hoe meer een mens op de zenuwen werkt hoe meer overuren een mens spaart :) :) ( heb er toch al een hoopje samen gezenuwed hoor )

Maw deze zaken dienen te worden ingevoerd in ofwel sheet 1 ofwal ergens onderaan in blad Rooster (maakt niet echt uit) is kwestie van de formule te kunnen aanmaken en vooral ze te doen kloppen :)




Je bedoelt waarschijn AC176 (onderstaande tabel).

HTML:
Rest		Overuren		Ziektedagen		ADV	Vakantie
overzicht

Hoe komen deze waarden (uitkomsten) tot stand?

P.s. niet de gehele kolom quoten, als dit niet nodig is.

Je kunt ook alleen quoten, naar hetgeen je verwijst.

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.
 
Verwijs dan naar de cellen T52 (ziek) en V52 (RO).

Of is dit niet wat je bedoelt?
 
Beste Oeldere,
Bij het uitproberen van het bestandje ben ik op volgende gekomen.
Bij presteren van overuren kan ik deze niet invoeren onder de code OU, daar er in de shift of dag of morgen of middag of nacht.... dient te komen. maar waar voer ik dan de code OU in?
Heb ondertussen het originele bestandje volledig aangepast aan de bestaande oplossing, zijnde 6 kolommen bovenaan per maand en heb nu echt geen zin om dit nogmaals volledig aan te passen. Vooral omdat het jaaroverzicht onderaan ook al volledig weer is samengeknutseld :)

Is er geen mogelijkheid dat wanneer de waarde in de kolom " uren gepresteerd " groter is dan 08:00 deze in de kolom " overuren plus " worden gezet.
bvb in cel H5 de formule " Als (G5>08:00;G5-08:00;"") " maar dit lijkt bij mij niet te lukken
Enig idee graag een lichtje in de duisternis dan aub
Alvast bedankt
mvg
Mdv


Verwijs dan naar de cellen T52 (ziek) en V52 (RO).

Of is dit niet wat je bedoelt?
 
H19 =
Code:
=ALS($F19="RO";ALS($G19>Sheet1!$Q$3;$G19-Sheet1!$Q$3;Sheet1!$Q$3-$G19);0)

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan