• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum automatisch in excel2010 vast laten houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

maarten60

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2012
Hallo,

Ik heb een vraag en hoopt dat u mij daar mee kan helpen.

Ik heb een werkbook gemaakt in excel 2010 met daarin diverse sheets waarin rapporten e.d gemaakt zijn. In elke sheet komt de datum automatisch te staan. Nu is het probleem dat excel steeds de datum wijzigd als ik de opgeslagen sheets opvraagd.

Ik heb het werkbook als template opgeslagen en de ingevulde sheets worden in de opslagmappen bewaard. Wie, kan mij op een duidelijke wijze uitleg geven hoe ik dat kan aanpakken. Let wel. ik ben niet echt ervaren in excel.

Alvast bedankt:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Je doet het nu waarschijnlijk door de functie '=VANDAAG()'.
Deze wijzigd constant op een datum wanneer het bestand weer geopend wordt, of na middernacht.

Met Ctrl+; wordt de datum vast, maar is niet automatisch dus.
Met een kleine Vba-code is dit ook mogelijk, maar zal aangepast moeten worden aan jouw wensen in het bestand.

Dat klopt, Ik weet ook de oplossing die je aandraagd, maar ik wil juist dat automatich door excel de datum wordt ingevuld en behouden blijft. Als je voor mij de code hebt, graag, maar geef dan ook even aan hoe ik dat in mijn werkbook kan plaatsen.

Gr:o

Als je voor mij de code hebt, graag, maar geef dan ook even aan hoe ik dat in mijn werkbook kan plaatsen.
Gr:o

Goed lezen wat ik schrijf Maarten.
Met een kleine Vba-code is dit ook mogelijk, maar zal aangepast moeten worden aan jouw wensen in het bestand.
Ik weet je wensen dus niet.

Bv.
wanneer; welke cel; bij wat voor actie; etc.....

Anders plaats je je bestandje erbij, zonder gevoelige info natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan