MSN Messenger geblokkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

missy20

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2011
Hallo allemaal,

Ik heb een laptop van van me werk gekregen alleen nu is het zo dat MSN Messenger geblokkeerd is. Hoe kan ik dit zelf de-blokkeren?
Als ik messenger wil openen geeft hij aan dat geblokkeerd is en iets met Groepsbeleid.
Klopt het dat je dit kan wijzigen in "regedit" ?

Hoor graag van jullie :)

amsn installeren (gratis) of idd een key in het register nazoeken, welke windows versie heb je ?

Je laptop is van je werk en het heeft een reden dat dit soort software geblokkeerd is. Misschien moet je gewoon zelf een laptop kopen, kun je MSN draaien zoveel je wilt.

er zullen meerdere keys mogelijk zijn die msn verhinderen op te starten. mischien zelfs wel een stuk software dat je laptop prept voor aansluiting op het netwerk van je werk. ook mogelijk is dat een firewall de msn poorten en evt de msn server ip blokkeert. dit is weer te omzeilen door een proxy server in msn in te stellen.
als je specifiek naar het register kijkt zou ik voor deze sleutel zoeken:

HKLM\Software\Policies\Microsoft\Messenger\Client

en dan de subkeys: PreventRun en PreventAutoRun (beide ingevuld met een DWORD(1), hier maak je dan een -0 van alsj e ze vind).

het makkelijkste is wss een online webmessenger gebruiken, of amsn proberen

grz. Tommy

Je laptop is van je werk en het heeft een reden dat dit soort software geblokkeerd is. Misschien moet je gewoon zelf een laptop kopen, kun je MSN draaien zoveel je wilt.

ik geloof dat er hulp gevraagd werd bij het oplossen van een softwarematig probleem. denk niet dat Ts zit te wachten op een lesje moraal

er zullen meerdere keys mogelijk zijn die msn verhinderen op te starten. mischien zelfs wel een stuk software dat je laptop prept voor aansluiting op het netwerk van je werk. ook mogelijk is dat een firewall de msn poorten en evt de msn server ip blokkeert. dit is weer te omzeilen door een proxy server in msn in te stellen.

en dan de subkeys: PreventRun en PreventAutoRun (beide ingevuld met een DWORD(1), hier maak je dan een -0 van alsj e ze vind).

grz. Tommy

Moet ik ook nog keys verwijderen of alleen dit wijzigen?

grz. Tommy

Bij mij begint het met HKEY_CURRENT_USER of HKEY_CLASSES_ROOT

ik geloof dat er hulp gevraagd werd bij het oplossen van een softwarematig probleem.
Het is niet voor niets met groepsbeleid geblokkeerd, dat zal het beleid van het bedrijf zijn. Geen softwarematig probleem dus.

Waarschijnlijk zal de topic daarom gesloten gaan worden.

Laatst bewerkt:
Het is niet voor niets met groepsbeleid geblokkeerd, dat zal het beleid van het bedrijf zijn. Geen softwarematig probleem dus.

Waarschijnlijk zal de topic daarom gesloten gaan worden.

Nee dat klopt niet helemaal. Deze laptop was eerst van een andere gebruiken. Onze systembeheerder kan het er zo voor me afhalen dat heeft mijn hoofd ook al gezegt. Alleen is hij momenteel 3 weken met vakantie, vandaar dat ik het op dze manier probeer.

@Garrox. Het betreft hier geen probleem, maar een bewuste instelling. Is iets heel anders.

Verder verwijt je mij dat TS niet op een moraalles zit te wachten, maar ik krijg er wel een van jou.

Voor de rest weer on topic. Lezen schijnt namelijk ook al lastig te zijn. Zoals TS zegt meld het systeem dat het een group policy instelling is. Die kun je niet zomaar overschrijven met een registry instelling. Makkelijkste oplossing is om een alternatief te gebruiken of om te wachten op de terugkeer van de beheerder.

Ik probeer gewoon even simpel mee te denken en heb zelf ook een vraag, is het voor missy misschien niet handig, als deze laptop geheel eigen is, om BIOS reset + herinstall van de windows erop te doen? Zal dat de problemen kunnen verhelpen?

Verder, wat word er bedoelt met TS?

rogers zei:
@Garrox....... Verder verwijt je mij dat TS niet op een moraalles zit te wachten, maar ik krijg er wel een van jou.
mijn excuses als mijn commentaar koud op je dak is gekomen.

rogers zei:
... Lezen schijnt namelijk ook al lastig te zijn......
..... waarom roger?

rogers zei:
Zoals TS zegt meld het systeem dat het een group policy instelling is. Die kun je niet zomaar overschrijven met een registry instelling. Makkelijkste oplossing is om een alternatief te gebruiken of om te wachten op de terugkeer van de beheerder.
dit lijkt mij idd ook de beste oplossing. daarnaast is de oplossing van Dennis t meest geschikt als een laptop uit de running word gehaald en prive gebruikt word. meestal zijn bedrijfslaptops niet echt voordelig geconfigureerd voor prive gebruik.

Dennis zei:
Verder, wat word er bedoelt met TS?
Thread Starter, op andere forums ook wel letterlijk vertaal als DraadStarter (DS) en andere forums word de afkorting OP gebruikt al ken ik daar de afkorting niet van. met deze benamingen word de starter van het onderwerp benoemd, in dit geval missy20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan