• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen automatisch invullen na invoer keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roozle

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2012
Hey Helpers!

Vooraleerst bedankt dat u me wil helpen bij mijn vraag.

Bij ons op school is er een agenda sjabloon opgemaakt in Word. Persoonlijker vind ik het makkelijker om alles digitaal te maken om de papierberg te verkleinen en gewoon makkelijker te werken.

In de bijlage vind je het document to dusver (in Excel). Ik heb alles al hoe ik het hebben wil buiten 1 dingetje. Ik zou graag de namen van de leerlingen automatisch doen verschijnen in de kolom Leerlingen (Samengevoegde cellen uit B en C kolom) wanneer ik in de keuzelijst Klas de klas heb aangeduid waarvoor het agenda moet worden ingevuld.

Ik heb een licht vermoeden dat het iets is met VisualBasics, maar daar ken ik niks van. Iemand met kennis van VB of een andere oplossing? (Opmaak van het sjabloon moet worden behouden).

Alvast bedankt!

Bijlage: Bekijk bijlage Agenda Digitaal - klad.xlsx

Ik weet niet of ik het snap maar tabblad agenda B6?
en naar beneden doortrekken.

Code:
=ALS.FOUT(INDEX('Klassen + LLN'!$A$1:$F$11;RIJ()-4;VERGELIJKEN($F$2;'Klassen + LLN'!$A$1:$F$1;0));"")

Niels

Ik weet niet of ik het snap maar tabblad agenda B6?
en naar beneden doortrekken.

Code:
=ALS.FOUT(INDEX('Klassen + LLN'!$A$1:$F$11;RIJ()-4;VERGELIJKEN($F$2;'Klassen + LLN'!$A$1:$F$1;0));"")

Niels

Hey Niels!

Super dat is exact wat ik wou hebben! =D

Kan je me misschien ook uitleggen hoe je juist tot die formule komt? Ik weet gewoon graag veel dingen.

Echt super! Dank je wel

Het kan eventueel ook met horizontaal zoeken.
Maar is kies meestal voor index en vergelijken voor meer flexibiliteit.

Kijk in help maar eens bij:
vergelijken en index

voor rijgetal van index heb ik rij()-4 gebruikt = rijnummer waar formule instaat - 4
voor kolomgetal van index heb ik vergelijken gebruikt.

Niels

Het kan eventueel ook met horizontaal zoeken.
Maar is kies meestal voor index en vergelijken voor meer flexibiliteit.

Kijk in help maar eens bij:
vergelijken en index

voor rijgetal van index heb ik rij()-4 gebruikt = rijnummer waar formule instaat - 4
voor kolomgetal van index heb ik vergelijken gebruikt.

Niels

Super dankjewel ! Ik denk dat ik het volledig begrijp nu. Weet je toevallig hoe ik die cellen kan beveiligen. Ik heb een paar collegae die niet super handig zijn met de pc. Gewoon een voorzorg zodat er geen foutjes in kunnen kruipen.

Edit: Oplossing reeds gevonden, nogmaals bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan