Server stroomgebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yourgamecrew

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2010
Hi,
Ik ben van plan een server in huis te nemen en deze heeft 2x320W voeding alleen ik zit een beetje met het stroomgebruik dus was mijn vraag, aangezien ik nagenoeg geen ervaring heb met servers, of de server daadwerkelijk altijd 2x320W gebruikt of dat dat alleen een piek is. Verder had ik ook nog een vraag aan mensen die ook een server in huis hebben hoe het met hun stroomverbruik zit.

Mike

stroom verbruikt ligt volledig aan de activiteit en de hardware van de server,
reken in elk geval maar op een beste verhoging op de energie rekening :)

Houd je er ook rekening mee dat een server een enorm kabaal maakt door zijn ventilatie etc?
ook is een snelle goede (liefst glasvezel + super abonnement) verbinding is een vereiste...

Succes, Gr Remco :thumb:

Laatst bewerkt:
reken in elk geval maar op een beste verhoging op de energie rekening :)

Die 320 watt per voeding zijn piekwaarde's van een voeding, dus dat trekken ze niet continue

Houd je er ook rekening mee dat een server een enorm kabaal maakt door zijn ventilatie etc?
ook is een snelle goede (liefst glasvezel + super abonnement) verbinding is een vereiste...

Succes, Gr Remco :thumbs:

Ligt eraan van wat hij of zij op die server gaat draaien :)

En een server hoeft per definitie niet veel kabaal te maken, dat ligt gewoon aan de gebruikte hardware :)

@Phr3ak. Dat geldt alleen voor tower modellen. Alles wat in een rack kan, maakt een teringherrie.

Voor thuis neem je best een eenvoudige pc. Voor de meeste toepassingen voldoende. Wil je meer dan is er meestal ook wel budget om je echte server ergens in een datacenter te hangen of een VPS te huren.

Heb hier op het moment van schrijven aardig wat servers staan, en moet zeggen dat ze best wat geluid maken, maar de echte herrie komt pas als ze écht aan het werk gezet worden, en de diverse fans in die apparaten gaan opschalen naar een tandje hoger .. Voor de duidelijkheid, het is een Sun cluster met 250+ node's ;)

Maar om ontopic te blijven, ik neem aan dat de TS'er een thuis server bedoelt, en niet iets fancy's wat in een rack moet komen te hangen (correct me if i'am wrong) ;)

Snap ik Phr3ak, maar veel van die thuisservertjes zijn afdankertjes van de baas en komen dus uit een rack. Blijft natuurlijk gokken en voor het stroomverbruik maakt het niet veel uit.

Als je het over een server hebt ga ik standaard uit van een 19 inch model, en deze maken over het algemeen een waardeloos kabaal.
ik weet dat de wattages het maximaal vermogen van een voeding aanduid. en dat ze dit niet continue van je net trekken, daarom geef ik ook aan
hierbij geef ik ook aan dat de TS uit kan gaan van een verhoogde energie rekening, het is gewoon ongeveer een pc die constant aan staat,
reken maar uit.. dat kost wel wat om een pc 24/7 te laten draaien.

Ik hoop dat je er wat mee kan,
Succes :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan