CV wat moderniseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nilles1

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2012
Hoi mensen,

Voor mij doen voelt de vraag heel dom maar ik hou me er maar aan vast dat domme vragen niet bestaan...

Ik probeer mijn CV wat te moderniseren. Ik wil niet meer een standaard word document hebben met daarin al mijn dingen. Ik wil iets heel nieuws. Nu weet ik alleen niet in welk programma ik dat moet maken.

Ik meen mij ter herinneren dat je standaard profielen/layouts kon laden met word maar deze kan ik niet meer vinden. Nu heb ik photoshop gedownload maar dat is nog veel te moeilijk voor mij.

Het idee wat ik in mijn hoofd heb is volgens mij niet zo heel ingewikkeld maar ik weet gewoon niet hoe ik dit op papier krijg. Ik heb wel een voorbeeldje gevonden zodat jullie een beetje kunnen zien wat ik bedoel:

origineelcv1.jpg

Mijn vraag: Met welk programma krijg ik dit voor elkaar?

dit kan gewoon met microsoft word of als je een apple pc hebt met pages
en photoshop heb je weinig aan voor een CV want photoshop is gemaakt voor foto's

Ze zeggen wel `s, er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden.
Met office word krijg je hèèl veel voor elkaar, en is echt niet zo moeilijk als men denkt.
Photoshop ( Ik denk dat je adobe bedoelt? ) is meer voor foto`s, zoals dennis al aangeeft.
Ik ben zelf ook een beetje een leek in nieuwe software, maar er bestaat wel een programma die nòg makkelijker is.
Ik denk dat `t 123brief is....even googlen en je gaat ermee aan de gang
Excel kan ook natuurlijk.
Wel even ermee spelen, natuurlijk nog niets opslaan, als je er niet uitkomt.
Maar, ik hou `t bij Word.
Trouwens, je brengt me op een idee, ik denk dat ik ook maar `s mijn CV opkalefater.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Succes.

Laatst bewerkt:
Ik heb Office 2010. Iemand suggesties waar ik dit binnen Word kan vinden?
Shane, bedankt voor 123brief. Ik zou eens kijken.

Nilles1 , die CV dat jij toont als voorbeeld . Als ik een werkgever ben, beland je CV onmiddelijk in de prullenbak.
Reden waarom? Ik moet veel te veel lezen.
Je CV moet kort maar overzichtelijk zijn.

Als je naar start gaat, iets omhoog, alle programma`s, dan zie je vanzelf een vakje staan met Microsoft office, klik erop en zoek gewoon naar Office Word, en je bent binnen.
Speel ermee, zo moeilijk is `t niet.
En hoe korter, hoe beter, zoals seniorke `t ook al aangaf, als werkgever heb je `t "druk" en wil je niet tè veel lezen.
Succes maar weer.

Laatst bewerkt:
Voorbeeld goede CV

Curriculum Vitae

Personalia:

- Naam :
- Voornaam:
- Geboortdatum:
- Adres:

- GSM:
- email:
- Burgerlijke staat:
- Nationaliteit:
- Moedertaal: Nederlands

Werkervaring:

Van > tot
- Functie :

Opleiding:

Studies:

Extra opleidingen:

Vaardigheden:

Talenkennis:

Hobby's:

Bijkomende info:

- Zeer sociaal
- Cijfervaardig
- Flexibel en plichtsbewust Hiermee duid je aan dat je zeer gemotiveerd bent.
- Stressbestendig
- Vooruitkijkend en leergierig
- Communicatief
- In bezit van rijbewijs B

En meer moet in een goede CV niet staan

Doel : vermeld dat in je solicatiebrief en zet erbij, zie CV in bijlage.

Laatst bewerkt:
Nilles1 , die CV dat jij toont als voorbeeld . Als ik een werkgever ben, beland je CV onmiddelijk in de prullenbak.
Reden waarom? Ik moet veel te veel lezen.
Je CV moet kort maar overzichtelijk zijn.

Dank je wel voor je reactie Seniorke. Ik weet aan wat voor eisen een goede CV moet doen. Het voorbeeldje dat ik plaats gaat puur om de layout. Toch zou ik er rekening mee houden om het kort te houden.

Shane, beetje flauwe reactie. Voorheen gebruikte ik word 2007 en had ik er niet zo n moeite mee. Met office 2010 kan ik echter helemaal niets vinden. Ik heb me al helemaal rot gezocht maar kom er niet uit. Vandaar dat ik moeite neem om mij hier aan te melden en hulp te zoeken.

Yep, zo ziet die van mij er ook uit......Nou Niles, hier is je voorbeeld.
Kopiëer `t van Seniorke, en maak er iets van.
Heb nog een fijne avond.

Laatst bewerkt:
Mensen, nogmaals: Ik hoef geen informatie over het invullen van mijn CV. Ik heb hulp nodig bij de layout van mijn CV. Hoe kan ik deze pimpen in word?

Wat denk je dat een werkgever naar de layout kijkt. Hij kijkt naar je motivatie en niets meer.

Ja, hij kijkt ook naar de layout, orginaliteit etc. Nogmaals dit is niet de plek om hierover te discussieren en dat is ook trouwens helemaal niet het discussie punt.

Gewoon 1 simpele vraag: Waar kan ik in word deze mogelijkheid vinden? :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan