Instellen netwerk modem Tele 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

b33rtje14

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2012
Hallo,

Ik wil mijn printer draadloos, via wifi, laten werken met mijn laptop. Dit lukt niet, omdat mijn printer en laptop elkaar niet kunnen vinden. De oorzaak hiervan is dat de modem die wij thuis hebben beveiligd is en je codes in moet vullen, wat niet gaat met de printer. De modem zal dus opengezet moeten worden.

In het boekje bij aanschaf staat hoe, alleen dit lukt niet helemaal. Er moet een html code ingevoerd worden in de internetbalk, en dan moet er een tabel met ''device info'' tevoorschijn komen met links ernaast een menu waar op geklikt kan worden. Dit menu verschijnt helaas niet bij mij. Ik kan dus mijn instellingen niet veranderen.

Iemand die mij kan helpen? Bedankt alvast!

...draadloos, ... lukt niet, omdat mijn printer en laptop elkaar niet kunnen vinden.
De oorzaak hiervan is dat de modem die wij thuis hebben beveiligd is en je codes in moet vullen, wat niet gaat met de printer. De modem zal dus opengezet moeten worden.
O ja? Maar je zegt verder helemaal niets over jouw printer (merk, type)!
Hier kan ik bij de printer gewoon de WPA code opvoeren, het zou toch te gek zijn dat je netwerk onbeveiligd moet zijn omdat je anders niet kan printen!?

In het boekje bij aanschaf staat hoe, alleen dit lukt niet helemaal. Er moet een html code ingevoerd worden in de internetbalk, en dan moet er een tabel met ''device info'' tevoorschijn komen met links ernaast een menu waar op geklikt kan worden. Dit menu verschijnt helaas niet bij mij. Ik kan dus mijn instellingen niet veranderen.
Heb je het nu over het boekje van de printer of van het modem (welk merk, type)?
En html code is niet iets wat je invoert in een of ander menu...

Maar zolang je niets zegt over welk apparaat + merk + type het gaat blijft het raden naar wat jij precies te zien krijgt.
Laat staan dat we je kunnen vertellen waar je wat moet invullen...

Laatst bewerkt:
Sorry, dat ben ik inderdaad vergeten te vermelden.

De printer waar het om gaat is een Epson Stylus SX425W.

Het boekje waar ik het over had is het boekje van de modem, de modem is van tele 2. Het gaat dan om een modem DV-2020. In het boekje staat een http:// code die ik in moet voeren in mijn internetbalk, ik zou dan in de pagina die dan komt mijn instellingen m.b.t. beveiliging van de modem kunnen veranderen.

De printer en de modem zouden elkaar dan kunnen vinden, als dat gelukt is kan de beveiliging er weer op en als het goed is moet het draadloos printen dan lukken.
(Dit heb ik ook weer gehoord van kenissen die ook draadloos printen, wel hebben zij een andere printer, geen idee welke.)

Ok dank je - net wat we nodig hebben.
Ik moet zo eerst ff naar de tandarts, als ik terug ben ga ik uitgebreider voor je kijken.

even snel:
de http:// code waar jij het over hebt is het adres van je modem. Daarmee kun je het inlogscherm van het modem op je scherm halen; welk adres je moet invoeren staat wel in je instructieboekje.
Van daaruit kun je door de menu's navigeren naar de juiste instellingen.
Meestal kun je inloggen met een naam (bij mij: http://fritz.box :)) of met het ip adres. Dit laatste is meestal of 192.168.1.1 of 192.168.0.1

Over het vinden van je printer komen we later terug.

Bedankt voor de snelle reactie, ik ben dus toch goed opweg. De code 192.169.1.1 die heb ik dus ingevoerd en dan moeten er inderdaad menu's verschijnen. Het probleem alleen is dat die menus niet verschijnen bij..

Na een aantal keer proberen is het gelukt en verschenen er uiteindelijk toch menu's. Het beveiligingstype is nu onbeveiligd, de printer en de laptop zouden elkaar nu dus zonder problemen moeten ontvangen?!?

De Printer en de laptop moeten in het zelfde IP bereik zitten (hier: 192.168.1.xxx waar xxx elk getal tussen 1 en 154 mag zijn).
Dan moet netwerk geactiveerd zijn - de hardware aan en de drivers geladen. Dat is in 99% standaard zo.
En zet j ebeveiliging maar weer aan en schrijf de key op! Die heb je straks zeker nodig.

De laptop moet al werken op jouw wifi verbinding. Dan moet je de printer driver (cd bij de printer) installeren op je laptop (en op elke pc/laptop waarvanaf je wil kunnen printen).
Blijft over de printer. Hier is de on-line wifi installatie procedure.
Eens kijken...
- Je wifi moet goed werken met je laptop. Dat is een vereiste om te kunnen doorgaan. Dat komt overeen met het plaatje bij Q1.

Wow... ze maken het je idd niet makkelijk zeg! Wat een onoverzichtelijk geheel. Beter ff printen en strepen.

1. Op het eerste blad wordt aangegeven dat je de cd met printer driver in de laptop moet doen en die vervolgens installeren:
2. Snelle installatie
3. klik op Installeren
4. kies Netwerkverbinding; Volgende
5. kies Ja en Volgende
6. kies Wifi verbinding en kies Volgende
7. Kies instelmethode voor wifi (kies voor control panel op printer)
8. (onder 7): geef voor de wifi verbinding via het printer paneel eerst de wifi instellingen voor de printer op door de instructies op het scherm te volgen . . .
(zie hier onder als het niet lukt)
Op het printer paneel moet je het ip nummer kunnen zien wat is toegewezen. bij een conflict krijg je volgens de handleiding een melding op je scherm waar je handmatig een ip nummer kan toewijzen. Zie het voorbeeld in het blauwe kader naast nummer 13 op de kaart.

9. Klik op volgende en ga naar 13.
13. de communicatie met de printer wordt tot stand gebracht. even geduld.
14. Klik op voltooien.

Printer panel:
Zet de printer aan.
Druk op instellingen knop om de instelmodus te activeren.
Zie de volgende stapsgewijze instructies om de printer draadloos in te stellen via het display van de printer. Klik op Next (Volgende) om door te gaan.
Selecteer voor het instellen van Wi-Fi de optie Network Settings (Netwerkinstellingen) en druk op <|> knop om door te gaan.
Selecteer voor het gemakkelijk instellen van Wi-Fi de optie Wireless LAN Setup (Instelling draadloos LAN) en druk op <|> om door te gaan.
Selecteer voor het gemakkelijk instellen van Wi-Fi de optie Setup Wizard (Installatiewizard) en druk op <|> om door te gaan.
Selecteer uw SSID. De SSID is de naam van uw Wi-Fi-netwerk (bijvoorbeeld "My_home's WiFi").
De lijst staat in volgorde van signaalsterkte.
Selecteer uw Wi-Fi-netwerk (SSID) en druk op <|> om door te gaan.
Voer de Wi-Fi-beveiligingssleutel (wachtzin of wachtwoord) in.
Voer alle letters of cijfers in met de knoppen op het bedieningspaneel en druk op <|> om door te gaan.
BELANGRIJK: In de beveiligingssleutel wordt onderscheid gemaakt tussen hoofdletters en kleine letters.

met + en - voert u letters en cijfers in
met vergroten voert u letters, hoofdletters of cijfers in
pijltje links wist/ en rechts verplaatst de cursor

De printer maakt verbinding met het netwerk. Even geduld.
Wanneer u dit scherm ziet, zijn de Wi-Fi-instellingen voltooid. Druk op (knop met rode driehoek in rode cirkel) om het instellen van Wi-Fi af te ronden.
De printer is nu ingesteld en het lampje Wi-Fi moet nu branden.
Het kan een paar minuten duren voordat het lampje gaat branden.

Als u de printer wilt gebruiken via Wi-Fi, moet u ervoor zorgen dat u een draadloze verbinding instelt op uw computer of laptop.

De hele gids met uitleg en de goede plaatjes is hier te downloaden.

Het zou dus wel degelijk moeten lukken om je printer via wifi te koppelen en met een WPA key te beveiligen!
Succes.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Jeetje wat een uitgebreide uitleg! Bedankt!! Ik heb alle stappen doorlopen met de handleiding erbij. Alles ging goed totdat ik bij de laatste stap kom. Mijn computer kan mijn printer niet vinden, heel raar. De software van de printer geeft aan dat mijn computerinstellingen niet goed zijn, er staat helaas alleen niet bij wat er niet goed ingesteld is en hoe ik dit aan kan passen zodat het wel lukt. Van de week ga ik er weer mee aan de slag, ik hoop dat u nog tips heeft hoe ik mijn computer wel goed in kan stellen. Tot zover bedankt in elk geval!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan