Twee wlan-routers bedraad met elkaar, hoe onder zelfde ssid naam?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tintilla

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2009
Hoi,

Wat wil ik:
Twee wlan-routers die met elkaar bedraad zijn, maar met de SSID onder dezelfde naam zitten.

Wat heb ik:
Ubee EVM3200 van Ziggo, die beneden bij de TV staat. En een WRT54G met DD-WRT, die op zolder staat.

Mijn vraag:
Hoe stel ik het in dat de 2 routers onder de zelfde ssid naam zitten?

Op internet staat al het een en het ander wat ik zowat geprobeerd heb maar zonder succes.

Waarom zou je 2 routers dezelfde SSID willen geven? Je kunt bij de ene een 1 erachter zetten en bij die andere een 2, toch?
Met dezelfde naam zou je alleen maar verwarring scheppen, dan weet je toch niet met welke je nu verbonden bent? En kom je er niet achter welke nu het sterke signaal heeft en welke het zwakkere.

Laatst bewerkt:
Volg de raad van Mik maar op.
2 Routers dezelfde netwerknaam geven vraagt om problemen.
Ik heb eenzelfde situatie en mijn 2de router als switch ingesteld. Daar ik een mediaplayer bij de tv heb staan die van fabriekswege is ingesteld op de werkgroep "workgroup" heb ik simpelweg de Ziggorouter SSID workgroup meegegeven en de 2de een andere.
Mijn zoon gebruikt boven het andere netwerk waarmee hij kan switchen.
Zoals Mik aangeeft kan hij op een simpele manier zien welk signaal het best is.

Ik vroeg onder dezelfde naam.
Maar ik heb al iets gevonden.

Nu weten of het stabiel blijft.

Technical Summary
First Router
192.168.1.1
DHCP to use the range 192.168.1.3-192.168.1.254
A wireless channel like 11
Second Router
192.168.1.2
DHCP is disabled
Identical wireless security setup as First Router
Except the wireless Channel. Try channel 6 if the first is 11.
Plug hard-wire into the LAN port, not the WAN port.

Dan was en is je vraagstelling erg verwarrend. :o

Laatst bewerkt:
Mh, 2 wlan routers onder dezelfe ssid,

SSID = Wifinaam. Dus dat je geen 2 netwerknamen hebt maar 1, dit scheeld van netwerk switchen en bereik van (onder 1 naam) is meer.

Hoe jij denkt en het neerschrijft hoeft door anderen nog niet begrepen te worden.
Kennelijk ben ik niet de enige die het niet snapt.
Maar goed, wat je wilde is je gelukt. :thumb:

Laatst bewerkt:
Wifinaam. (netwerknaam(onder 1 naam) is meer.

Is meer, gaat echt niet werken. Dat is afhankelijk van je provider cq abonnement.
Je kunt er wel 10 routers achter knopen, krijg je toch echt niet meer.

Waarom zou je 2 routers dezelfde SSID willen geven? Je kunt bij de ene een 1 erachter zetten en bij die andere een 2, toch?
Met dezelfde naam zou je alleen maar verwarring scheppen, dan weet je toch niet met welke je nu verbonden bent? En kom je er niet achter welke nu het sterke signaal heeft en welke het zwakkere.

Dit is juist handig als je twee routers heb en allebij de zelfde ssid geef en wachtwoord hoef je maar een keer ssid en pass in te voeren en je pc/laptope etc pakt automatisch de sterkste op!

hoe je dit aanpas is simpel door gewoon te verbinden met de router en dan zijn ip in te voer in je browser en de rest wijs zig zelf!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan