Sitecom range extender WL300 icm ZyXEL P-2601HN-F1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andrelc44

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2004
Wie heeft er ervaring met het configureren van bovenstaande combinatie. Alle instructies gevolgd, we herkennen de Sitecom, we herkennen de ZyXEL, de ZyXel configuratie herkent óók de Sitecom, maar een verbinding via de Sitecom range extender naar internet lukt niet. We hebben met meerdere verschillende apparaten contact gezocht met de Sitecom (internet), dus Apple, Nintendo 3DS en een Nokia smartphone. Oh ik zie dat de titel niet helemaal goed is, het is de WL330 van Sitecom

Wie o wie
André

Als je in de Sitecom inlogt en op het linkse tabblad kijkt bij Status, dan zie je als het goed is "Connected" staan. Als er iets anders staat, bijvoorbeeld "Waiting for keys", dan is er iets niet goed in de beveiligings instellingen.
Het werkt goed als je zorgt dat het beveiligings type, het draadloze wachtwoord, en ook het draadloze kanaal, exact hetzelfde is als in je Zyxel. Mocht er in de Zyxel als beveiligingstype staan "WPA+WPA2", verander dit dan naar "WPA" of "WPA2". Doe hetzelfde in de range extender. Geef de range extender een vast IP in de range van de Zyxel, en zet DHCP uit.

Als je in de Sitecom inlogt en op het linkse tabblad kijkt bij Status, dan zie je als het goed is "Connected" staan. Als er iets anders staat, bijvoorbeeld "Waiting for keys", dan is er iets niet goed in de beveiligings instellingen.
Het werkt goed als je zorgt dat het beveiligings type, het draadloze wachtwoord, en ook het draadloze kanaal, exact hetzelfde is als in je Zyxel. Mocht er in de Zyxel als beveiligingstype staan "WPA+WPA2", verander dit dan naar "WPA" of "WPA2". Doe hetzelfde in de range extender. Geef de range extender een vast IP in de range van de Zyxel, en zet DHCP uit.

Dank je voor je reactie. De verbinding tussen de router en de Sitecom is er. Die werkt goed en ik krijg connected. Ik krijg echter met geen één device (iPod touch, Nintendo 3DS of Smartphone) contact met Internet. Dus ik denk aan protocollen e.d. Sitecom adviseerde me eens zonder beveiliging te proberen, dat moet ik nog doen en lijkt me een goede start. Als dat al niet werkt........

Zou kunnen, let er dan wel op dat de buurman ook in je draadloze netwerk kan komen.
Ik zou persoonlijk eerst een ander draadloos kanaal te proberen in de Sitecom. Zet hem eens op kanaal 9 of 13.

Om een idee te krijgen van de draadloze kanalen, probeer op de laptop eens inSSider. Die geeft heel duidelijk weer hoe het is gesteld met de draadloze netwerken in je directe omgeving. Vaak zijn dat er meer dan je zou verwachten. Als je dan ziet dat er een aantal draadloze netwerken in dezelfde hoek zitten, dan kies je een kanaal wat iets vrijer zit.
Als je een Android telefoon hebt is de App "WiFi Analyzer" werkelijk geweldig. Deze doet hetzelfde als InSSider, maar dan wordt er ook nog eens per kanaal een signaalsterkte gemeten en geeft hij je een advies mbt welk kanaal je het beste kan gebruiken.

Zou kunnen, let er dan wel op dat de buurman ook in je draadloze netwerk kan komen.
Ik zou persoonlijk eerst een ander draadloos kanaal te proberen in de Sitecom. Zet hem eens op kanaal 9 of 13.

Om een idee te krijgen van de draadloze kanalen, probeer op de laptop eens inSSider. Die geeft heel duidelijk weer hoe het is gesteld met de draadloze netwerken in je directe omgeving. Vaak zijn dat er meer dan je zou verwachten. Als je dan ziet dat er een aantal draadloze netwerken in dezelfde hoek zitten, dan kies je een kanaal wat iets vrijer zit.
Als je een Android telefoon hebt is de App "WiFi Analyzer" werkelijk geweldig. Deze doet hetzelfde als InSSider, maar dan wordt er ook nog eens per kanaal een signaalsterkte gemeten en geeft hij je een advies mbt welk kanaal je het beste kan gebruiken.

Dank je voor je reactie. Om te proberen kan ik uiteraard éven de beveiliging eraf halen om te kijken of het zaakje werkt, daarna zet ik snel de beveiliging er weer op. Ik ga je suggestie ook oppakken en ermee aan de slag.

Ik heb helaas geen laptop en ook geen Android telefoon :-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan