Vraagje over videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nokkebrok

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2004
Hallo,

Tja ik wist niet goed wat ik in de titel moest zetten...
Maar het gaat om het volgende...

Ik heb zelf wel een beetje verstand van computers maar met die videokaarten gaat het allemaal zo snel ik hou het niet meer bij.
Maar mijn vader wil een nieuwe pc gaan kopen (samen met mij anders komt dat niet goed haha).
Hij speelt veel simulatie spellen vliegen enz. dat is zijn lust en leven... nu heeft hij een pc staan van 2007 (jaja oud dus haha) en loop tegen veel dingen aan.
Nu had hij zelf de volgende pc gezien en nu is mijn vraag... is dat een beetje een goede videokaart die zulk soort spellen aan kan?

Processor:
Processor-kloksnelheid: 2800 MHz
Processor number of cores: 4
Chipset moederbord: Intel H61
Processor model: i5-2300
Processorfamilie: Intel Core i5
L3 cache: 6 MB

Schijf:
Rotatiesnelheid: 7200 RPM
Totale opslagcapaciteit: 1000 GB
Harde schijf-interface: Serial ATA
Opslagcapaciteit harde schijf: 1000 GB

Geheugen:
Geheugenlayout: 2 x 4096 MB
Maximum intern geheugen: 8 GB
Kloksnelheid geheugen: 1333 MHz
Intern geheugentype: DDR3-SDRAM
Intern geheugen: 8192 MB
Geheugenslots: 2x DIMM

Video:
Graphics adapter family: NVIDIA
Discrete graphics adapter model: GeForce GT 520
Discrete graphics memory: 1024 MB
On-board graphics adapter model: N

Tis de Acer Slimline X3990-2nd i5-2300

Hij wil dus de nieuwste van de nieuwste simulatie spellen kunnen spelen zonder problemen en alle vliegtuigen, boten en treinen kunnen selecteren (wat hij nu nl niet kan).
Ik hoop dat het goede informatie is en missen jullie nog wat dan hoor ik het wel.

Alvast bedankt voor het meedenken!!

Groetjes Christa.

Zelf zou ik voor een iets betere gaan

Deze videokaart kan wel wat aan maar als je bijvoorbeeld een spel als Modern Warfare 3/Battlefield 3 gaat spelen dan zou hij best laggen.

Ik zou voor een GTX 550tI gaan. Misschien moet je voor een iets mindere gaan (vanwege budget ofzo) maar ik heb deze ook en deze werkt prima op bijna alles. Vooral simulaties kunnen zwaar draaien en het zou leuk zijn als je vader optimaal een simulatie zou kunnen bespelen.

http://www.alternate.nl/html/produc...kaarten&l2=PCIe+kaarten+NVIDIA&l3=GeForce+GTX

En als ik jou was zou ik besparen op je processor. Intel is enorm duur en voor bijna 30 euro minder kun je deze deze kopen.

Laatst bewerkt:
buiten 28 graden, aan het gamen bent dan is het niet uit te houden zo heet het in je kamer wordt.

In de zomervakantie hebben de meeste mensen niet eens tijd om te gamen XD.

Tieners hebben vakantiewerk ouderen moeten op de kinderen passen en het weer is te mooi om te gamen ;) af en toe een game spelen zie ik wel zitten maar dan doe je gewoon ff je kamer open

Maar ik dwaal helemaal van onderwerp af,

Als je een extra fan in je PC zet (vooral nodig omdat 4 of meer cores gebruikt) dan valt de temparatuur hartstikke mee ;)

Op mijn PC als ik 3 uur non stop TF2 doe op max settings is de kaart nog steeds maar iets van 20 graden. Geld ook voor Assassin's Creed: Revelations max settings

Mooi dat de kaart koel blijft, maar waar dacht u dat al die warmt blijft? In de kamer waar u zit dus. Fijn in de winter, maar niet zo fijn in de zomer.

Warme lucht kan weer koud worden heh :) het is niet zo dat als een molecuul koud is altijd koud zal blijven. Dat zou mooi zijn ;)

Om even buiten de thermodynamica te blijven: pas om met producten als de acer slimline. Het zijn prima basisapparaten, maar na een paar jaar moet je alles weggooien, omdat er geen standaard kaarten in passen. Zo geef je uiteindelijk meer uit in de toekomst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan