Auto start Ubuntu 11.10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wouterm86

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 feb 2012
Beste Mensen,

Ik zal mij zelf eerst even een klein beetje voorstellen. Een aantal dagen geleden heb ik een zogenaamde pc Wing gekocht. Dit is een apparaat die ik via USB aan de computer hang en waar ik vervolgens een DMX protocol voor bewegende lampen en kan weg stuuren. Ik ben dus geen ICT man dus vergeef mij al de vraag een beetje als een noob over komt.

De situatie waar het mij nu om gaat is dat ik Ubuntu 11.10 heb geïnstalleerd en vervolgens de software waar ik mee werk (Magiq Q http://chamsys.co.uk/download) Na het programmaatje te hebben uitgepakt werkt het perfect. Tot zo ver ben ik erg blij hiermee.

Nu zou het erg mooi zijn dat dit programmaatje automatisch start als ik de computer aan zet. Ik heb al van alles geprobeerd en na gelezen maar ik kan het niet vinden. Zelfs een snelkoppeling hiervan maken lukt mij niet.

Ik kan wel een auto start van bijvoorbeeld Firefox maken of een snelkoppeling maar dat zit volgens mij helemaal standaard in Ubuntu.

Moet soms eerst een applicatie maken voor ik hem een auto start kan geven?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Groet,

Wouter Matthes

Even een kleine update. Het is namelijk gelukt wat ik wil het programma wat ik wil opstarten lukt nu door een opstartcomando te geven. Het opstart comando is dan in mijn geval ./magicq Het enige nadeel is wel dat ik dan al mijn bestanden van het programmaatje in mijn home/wouter directory moet zetten...

Een comando van bijvoorbeeld /home/wouter/MagicQ/magicq doet het in dit geval niet

Uiteindelijk is het gewoon een terminal comando die je moet geven. het nadeel voorzover ik het kan bekijken is dat je maar 1 terminal opdracht kan geven...

Je kan dus niet naar eerst een opdracht geven naar een map en daarna een opdracht dat die het programma moet openen... of is hier een ander comando voor?? ik heb deze niet kunnen vinden...

groet wouter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan