• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

12 maanden toevoegen in keuze menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

xovox

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2012
Ik wil ipv 12 tabbladen (jan,feb,mrt,apr....) 1 Tabblad hebben (bijv. 2012) waaruit ik kan kiezen in A1 welke maand ik wil hebben.

Dus in A1 staat dan Januari, met een pijltje en als ik op pijltje klik ik dan een keuze uit de maanden kan maken.

Zit me rot te zoeken en te proberen, maar kom er niet uit.

ps.: alle tabbladen hebben dezelfde layout, alleen de inhoud kan verschillen

Laatst bewerkt:
Hier een kleine uitbreiding met mijn uitleg van je vraag.

Bijlagen

@ExcelAmateur en popipipo, dit is niet wat ik bedoel. Ik doe er een voorbeeld bij.

Wel vraag ik me af hoe ik dat validatie moet doen ? De cellen jan....dec aanklikken en dan valideren naar A1 ?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je spreekt in je 1e vraag dat je alles op 1 tabblad wilt hebben en nu stuur je een bestand met 12 tabbladen.
Ik begrijp dus even niet wat je wilt bereiken.

Je spreekt in je 1e vraag dat je alles op 1 tabblad wilt hebben en nu stuur je een bestand met 12 tabbladen.
Ik begrijp dus even niet wat je wilt bereiken.

Ja, ik wil die 12 tabbladen in 1 hebben, maar ik denk dat dat niet kan. (???)
Wat ik bedoel is ik geen tabbladen onder meer heb, maar 1 tabblad welke begint bij januari, je een keuze kan maken voor de andere maanden.

Bedoel je dus zo?
2 mogelijkheden.

Dit is op zich ook al niet verkeerd, hoe doe je dat ? :P

Na bestudering heb ik begrepen dat je door kan verwijzen met een hyperlink naar desbetreffend tabblad.

Nu alleen de maanden nog in een scrol venster zien te krijgen...

Laatst bewerkt:
@cobbe en popipipo

Ik vind het geweldig dat jullie dit allemaal tevoorschijn kunnen toveren. Voor mij is het abracadabra hoe je het maakt alleen. Of kan ik ergens herleiden. (ben nog maar een noob met dit :) )

@cobbe, jij had me wat laten zien ivm hyperlinks, dit vind ik beter bij mijn 'project' passen en wil daar mee door. De vraag is alleen hoe je de maanden nog in dat ene scroll vakje kan krijgen.

Bedankt voor jullie moeite want jullie laten veel mogelijkheden zien wat me op ideeën brengt.

Je zal een keuze moeten maken want die hyperlinks kan je niet in een validatie(scrollvakje!) stoppen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan