AMD Catalyst Center opent niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramshield

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Hallo allemaal,

Ik heb laatst mijn drivers van mijn crossfire videokaarten HD 6950 2GB geupdated.
Maar eigenlijk krijg ik sinds dien Catalyst Center niet meer open, als ik rechts klik op mijn bureablad en op AMD Vision Control Center klik.

Hij lijkt te laden, maar opent dan niet.
Ik heb hem net al eens opnieuw geinstalleerd, maar lijkt niet te helpen.
Ik had het al eens gegoogled, en las ik dat het .NET 4 Framework nodig had, en dat heb ik geinstalleerd.

Nu blijft Windows ook zeuren op de update KB2656351, als ik die installeer, geeft hij even later weer dat er een nieuwe update is, precies dezelfde.

Kan iemand mij uit de brand helpen?

als je de drivers installt geeft amd catalyst dan aan dat alles voltooid was. zonder fouten?

Klopt, zonder fouten!
Anders had ik daar wel in gekeken en eventueel vermeld, maar goed dat je het vraagt.

uhm.. en ook al helemaal verwijderd? via configuratiescherm>programma's en onderdelen>AMD catalyst install manager?

oke.. en als je CCC.exe als administrator uitvoert?

>Rechtermuisknop>ccc.exe>uitvoeren als administrator

heb je Teamviewer?

Zoja, zeg even in privé bericht naar mij.

Laatst bewerkt:
Sorry, kan geen bericht sturen:

"Systeembericht
Alleen verenigingsleden en donateurs kunnen privé-berichten sturen"

Wat je kan volgen is dit.

I had the exact same problem, Catalyst Control Center won't open.
Did the below steps and it works fine now.
1.I went to AMD website ... http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx
2.Downloaded and Saved to my desktop the “Full Catalyst Software Suite (Recommended)” for my PC and suitable for my Win 7 64-bit operating system (For now, it's ATI Catalyst version 10.2 ...about 71.3MB).
3. After saving the full Catalyst Suite to my desktop,
I next, Downloaded/Installed/Opened Ccleaner from ... http://www.piriform.com/ccleaner/u [...] 111&l=1033 ... (for now, it's version 2.29)
4.Clicked Analyze.
5.Ran Cleaner to delete the analyzed files.
6.Rebooted PC.
7.Opened Ccleaner again after reboot.
8.Clicked Tools (left column).
9.Clicked (highlighted) "Catalyst Control Center" (available in my system) and clicked Run Uninstaller (right column).
10.When uninstall was completed, then next, I uninstalled "ATI Catalyst Install Manager".
11.(if "Catalyst Control Center" is not in Ccleaner, go directly to "ATI Catalyst Install Manager" and uninstall it using CCleaner as in #9 above).
12.NEXT, I opened (2-clicked) my downloaded “Full Catalyst Software Suite” that I downloaded to my desktop earlier.
13.UNINSTALLed everything by checking the “UNINSTALL” button ... DID NOT install yet ... there are still elements, like driver, not cleaned out yet by Ccleaner. Followed the steps of the Catalyst Suite and uninstalled everything, including the driver.
14. When done, rebooted PC.
15.Again, as in #12 above, I opened my downloaded “Full Catalyst Software Suite” that I downloaded to my desktop earlier.
16.This time, I INSTALLED the whole Suite by checking the INSTALL button ... installed everything.
18.Rebooted and my Catalyst Control Center worked great ... exactly as it should.

BRON: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=2261428

Let wel dat als men ingaat op een aanbod voor Teamviewer, Helpmij.nl in geen beding verantwoordelijk gehouden kan worden gehouden voor eventuele "schade" die er mogelijk zou kunnen ontstaan in welke vorm dan ook.

Uiteraard, dan zou ik Highroller moeten aankijken, in mijn ogen logisch, danku voor de waarschuwing.

Highroller, ik ben er nu mee bezig, en zal je straks/morgen meer laten weten.

Highroller...

Alles gedaan, precies gevolgd, maar helemaal niks, ik krijg het nog niet opgestart.
Dus ik geloof dat er nog maar 1 ding op zit, en dat is windows opnieuw installeren...

EDIT: Nog een keer eraf gehaald deze manier:

Final solution:
Uninstalled everything with the AMD Catalyst Install Manager.
Ran Phyxion DriverSweeper 3.2.0 and selected AMD, cleaning all remaining AMD files and registry entries.
Rebooted.
Installed full AMD Catalyst 11.11 driver package.
Rebooted.
Started AMD Vision Center, wait a while... finally it appears.

En dan nog een keer een register scan van Advanced System Care en Eusing Free Register Scan.
Het helpt geen ****...

Nog meer oplossingen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, maar die heeft geen verbeterde performance voor Skyrim, dus die wil ik eigenlijk niet.
Maar geloof dat ik het wel ga proberen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan