Op zoek naar

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexaniji

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2010
Beste helpers,

Ik heb een maandje geleden een DSLR gekocht. En ben opzoek naar een programmatje, Die mijn camera automatisch vind. De foto's laat zien , zodat ik met een druk op de knop mijn fotos kan uploaden naar Tumblr, Twitter etc.

Hopelijk kunnen jullie mij een idee geven,

Mvg Gino

Welkom op Helpmij,
Ik heb je vraag maar even naar de sectie verplaatst waar hij thuis hoort. Backups en images is nou niet echt de plek voor je vraag. Zou je zo vriendelijk willen zijn hier in het vervolg op te letten ? Dank je wel en succes met je vraag.

Welkom op Helpmij,
Ik heb je vraag maar even naar de sectie verplaatst waar hij thuis hoort. Backups en images is nou niet echt de plek voor je vraag. Zou je zo vriendelijk willen zijn hier in het vervolg op te letten ? Dank je wel en succes met je vraag.

Sorry zal niet meer gebeuren!:thumb:

O.k. Nikon... Dan kun je het makkelijkst de foto's m.b.v. een cardreader op je computer zetten. Dit gaat het snelst en je kaartje wordt meteen herkent. Wanneer je het puur gebruikt voor Twitter e.d. verwacht ik dat je de foto's niet in RAW maakt (ruw camera formaat dat bestanden oplevert bij Nikon met de extensie .NEF), maar in jpg. Een jpg bestand zo uit de camera op twitter zetten zou ik persoonlijk nooit doen. Ik zou hem eerst optimaliseren en kleiner maken (langste zijden ergens tussen de 800 en de 900 pixels). Na kleiner maken moet er ook altijd even extra naverscherpt worden, want je verliest hier namelijk scherpte mee. Houdt er overigens rekening mee dat wanneer je foto's op Twitter of Facebook zet, je ook je rechten op deze foto weggeeft!!

Met welk programma je de foto vervolgens op Twitter kunt zetten weet ik niet, want dat doe ik nooit i.v.m. de rechten. Ik weet dat ik je vraag dus niet echt heb beantwoord, maar misschien heb je er toch wel wat aan en misschien kan iemand anders je nu wat verder helpen?

Succes!

Beste Wolves,

Uiteraard bijwerk ik mijn foto's ook altijd eerst even met Lightroom :). Ik heb zojuist een extensie gevonden waarmee je ze direct naar Tumblr kan uploaden! Maar ik upload ze dan het liefst maar gewoon handmatig want dat gaat alsnog sneller :)

Bedankt voor alle hulp!

Mvg Gino

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan